برترین های مسابقات شطرنج قهرمانی کشور «جام خاوران» معرفی شدند

 

 

 

 

 

برترین های پنجمین دوره مسابقات قهرمانی شطرنج «جام خاوران» کشور معرفی شدند

پرونده پنجمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی کشور «جام خاوران» با معرفی برترین‌ها در خراسان‌جنوبی بسته شد. پنجمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی کشور «جام خاوران» با حضور۲۰۳ شطرنج ‌باز از ۱۹ استان کشور در سه جدول استاندارد (ریتد)، بلیتس (برق‌آسا) و تیمی سیامی به میزبانی بیرجند در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

مسابقات بلیتس«جام خاوران» با شرکت ۱۳۵ بازیکن در ۱۱ دور به روش سوئیسی برگزار شد که در بخش آزاد رقابت‌ها نیما حسین‌زاده از تبریز با ۹٫۵ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد، مهرداد صداقتی به نایب‌قهرمانی رسید و محمدمیران خادمی مقام سوم رقابت‌ها را به دست آورد.
در بخش بانوان جدول بلیتس رده سنی آزاد این رویداد ورزش ملی آنوشا مهدیان با ۸ امتیاز در جایگاه نخست مسابقات قرار گرفت، ستاره بسط‌رسول دوم شد و میترا اصغرزاده نیز مقام سوم را از آن خود کرد.
در مسابقات رده ۸ تا ۲۰ سال بلییتس شطرنج قهرمانی «جام خاوران» کشور محمدحسین کیانی، مهراد اوجاقی، مرتضی ملکی حائز رتبه نخست شدند و در بخش بانوان نیز هلیا کامران‌نیا، مهتاب وطنی‌مقدم، فاطمه رحیمی‌مهنه و ملیکا کیانفرد به مقام‌های نخست رسیدند.
در مسابقات قهرمانی شطرنج جدول سیامی «جام خاوران» کشور نیز  ۴۶ تیم در ۸ دور به روش سوئیسی به رقابت پرداختند که در بخش آزاد رقابت‌ها تیم نیما حسین‌زاده و میثم خطیبی در سکوی نخست قرار گرفتند، تیم خراسان‌جنوبی با ترکیب مجتبی قلاسی‌مود و سید ابوالفضل حسینی نایب‌قهرمان شدند، تیم شاهرود با ترکیب خراسانیان و ملکی به مقام سوم دست یافتند.
گفتنی است در این مسابقات از خراسان‌جنوبی مهرنوش آرمند و علی موسوی، امین رضاپور و امیرحسین عبدالله‌آبادی، علیرضا اباذری و امیرحسین چدانی از قاین در بخش نوجوانان پسر و اساتید فیده نیز میترا اصغرزاده و آنوشا مهدیان در بخش بانوان و تیم حسین پردل و محمود حیدری حائز رتبه‌های برتر شدند.
در مراسم اختتامیه مسابقات قهرمانی شطرنج آزاد «جام خاوران» کشور نفرات برتر با اهدای حکم، مدال قهرمانی و جوایز نقدی تجلیل شدند.
گالری

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*