گردهمایی علمای اهل سنت خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد

دومین نشست علما، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

آیت الله عبادی در این نشست بصیرت و هوشیاری مسلمانان در برابردشمن را مهم دانست و افزود: دشمنان اختلافات جزئی در عقاید مسلمانان را برجسته می کنند اما درباره اشتراک های اصلی در اصول دین اسلام سخنی به زبان نمی آورند.

نماینده ولی فقیه در استان رفع شبهات دینی را یکی از وظایف مهم علما عنوان کرد و گفت: علمای مسلمان باید با بحث و صحبت با هم شبهات را برطرف کنند اما نباید این مباحث به گونه ای باشد که وحدت مسلمانان را خدشه دار کنند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود نه انقلاب سیاسی بیان کرد: در حقیقت سیاست در انقلاب اسلامی رنگ فرهنگ به خود گرفت.

فرجام با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی ما می‌گوید جنگ هم در انقلاب اسلامی فرهنگ است تصریح کرد: مهمترین کانون فرهنگی در دین اسلام مسجد است.

وی با بیان اینکه مسجد ساز و سازنده مسجد باید ۵ ویژگی داشته باشد خاطرنشان کرد: علت اینکه در جامعه عیار معنویت بالا رفته است روحیه ایثار جوانان در جنگ تحمیلی و بعدها بسیج سازندگی و جهاد سازندگی است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با بیان اینکه مساجد و فضاهای دینی بعد از  انقلاب رونق فراوانی یافته است اظهار داشت: رونق مساجد به گنبد کوچک و بزرگ و رنگ آمیزی نیست گرچه باید از این جهت نیز نمونه باشد و به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر مقام معظم رهبری مدیر مسجد امام جماعت مسجد است افزود: این کانون اگر بخواهد به رسالت خود عمل کند طبق آیات قرآن باید دو ویژگی داشته شد یعنی بنای مسجد باید بر تقوا و معنویت باشد.

فرجام گفت: مسجد عرصه کشمکش‌های هواهای نفسانی نیست و امام جماعت نیز نباید اسیر هوای نفس باشد و همچنین مسجد جای بی تقوایی نیست بلکه محل پاک شدن و پاکیزگی از آلودگی‌ها و رضایل اخلاقی است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان بیان کرد: قبل از انقلاب ۹۰ مسجد در خراسان جنوبی ساخته شده است  و ۱۵۷ مسجد بعد از انقلاب در خراسان جنوبی ساخته شده است که این آمار کمی، بسیار خوشحال کننده است.

 

حجت‌الاسلام‌ محسن مشرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به فعال بودن ۲۲۰ مسجد اهل سنت از ۲۴۷ مسجد در استان گفت: از این تعداد مسجد ۹۰ مسجد قبل از انقلاب ایجاد شده که ۴۰ مورد از آن بعد از انقلاب بازسازی و تعمیر شده است.

وی از فعالیت پنج مدرسه رسمی اهل سنت در استان خبر داد و گفت: از این تعداد سه مورد مربوط به برادران و دو مورد مربوط به خواهران اهل سنت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی  به اساتید رسمی اهل سنت فعال در استان اشاره داشت و یادآور شد: در حال حاضر ۱۴۲ استاد رسمی اهل سنت در استان فعال بوده و ۸۰ طلبه رسمی خواهر مشغول به تحصیل هستند.

مولوی سید مصطفی حسینی فندخت، امام جماعت اهل سنت مسجد جامع روستای فندخت زیرکوه نیز در ادامه این نشست با اشاره به جشن باشکوه چهل سالگی انقلاب اظهارداشت: بسیاری دشمنان انتظار برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران را نداشتند ولی به پشتوانه عشقی که مردم به ولایت و کشور خود داشتند پرشورتر از سال‌های قبل حضور یافتند تا به تمام دشمنان بفهمانند علی‌رغم تمام مشکلات دست از انقلاب و آرمان‌های آن برنمی‌دارند.

وی با اشاره به شکست دشمن در تمام عرصه‌ها گفت: با وجود این همه شکست باز هم دشمن دست از توطئه برنمی‌دارد بنابراین باید همیشه هوشیار باشیم.

حسینی با تأکید بر آماده‌سازی مردم نسبت به تداوم توطئه‌های دشمن افزود: باید به وحدت خود ادامه دهیم و بدانیم برای نگهداشت انقلاب و نظام اسلامی ایران باید بهای زیادی بپردازیم.

امام جماعت اهل سنت مسجد جامع روستای فندخت زیرکوه اضافه کرد: شیعه و اهل سنت هر دو مسلمان بوده و تفاوتی نداشته زیرا هر دو مذهب بیان کننده سخنان خداوند هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*