چند خبر ورزشی خراسان جنوبی

 

 

 

 

 

آغاز مسابقات فوتبال زیر ۱۳ سال باشگاههای بیرجند

 مسئول برگزاری مسابقات گفت: مسابقات فوتبال زیر ۱۳ سال باشگاههای شهرستان بیرجند به مناسبت بزرگداشت دهه فجر با حضور ۳۱ تیم  در ۴ رده سنی در ورزشگاه سرحدی بیرجند آغاز شد.

حبیب زاده افزود: در رده سنی زیر ۱۳ سال ۹ تیم، زیر ۱۲ سال ۸ تیم، زیر ۱۱ سال و زیر ۱۰ سال هرکدام ۷ تیم در این مسابقات شرکت کردند.

وی گفت: سه تیم برتر هر رده به مسابقات استانی راه می یابند.

 

حضور ۱۴ تیم در والیبال جام فجر مردان سرایان

حضور 14 تیم در والیبال جام فجر مردان سرایان

مسابقات جام فجر شهرستان سرایان با حضور ۱۴ تیم و در ۲گروه ۷تیمی برگزار می شود

گفتنی است مراسم قرعه کشی مسابقات والیبال آزاد جام فجر سرایان در محل اداره ورزش و جوانان و با حضور سرپرستان تیم های شرکت کننده و اعضای هیئت والیبال برگزار شد.

این مسابقات در دو گروه ۷ تیمی به شرح زیر برگزار خواهد شد:

گروه اول :فردوس، دهیاری بسطاق، مسافربری سرایان، کرغند الف، کرغند ب،شهرداری آیسک و دهیاری دره باز

گروه دوم :باربری سرایان، آزاد بسطاق، دهیاری تیغاب، شهرداری سه قلعه، دهیاری زنگویی، دهیاری مصعبی و شهید رمضانی سرایان

 

 

 

 

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی طلاب در بیرجند

همایش پیاده روی خانوادگی طلاب و روحانیون با عنوان رهروان راه ولایت و کرامت صبح امروز در بیرجند برگزار شد.

 مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گفت: در این همایش ۷۰ نفر از روحانیون و طلاب حوزه های علمیه به همراه خانواده هایشان مسیر ۳ و نیم کیلومتری از محل قطعه شماره ۲ مزار شهدا تا بلوار پیامبر اعظم  را پیمودند.

حجت الاسلام جعفری راد افزود: این پیاده روی با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین طلاب و روحانیون و میثاق با شهدای انقلاب اسامی و گرامیداشت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  برگزار شد.

در پایان این مراسم به ۴ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

 

 

سرپرست در جلسه بررسی عملکرد و ارزیابی هیئت شنا خراسان جنوبی:

بعضی از هیاتها بعد از ۱۴ سال هیچ کاری نکرده اند

نظارت دقیق بر اماکن ورزشی از دو هفته دیگر

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه بعضی از هیاتها بعد از ۱۴ سال هیچ کاری نکردند و هنوز مدعی هم هستند بیان کرد: نمی شود فردی ۱۴ سال در هیئت بماند و هیچ خروجی نداشته باشد.

مهران سرپرست مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در جلسه بررسی ساختاری و عملکردی هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان با بیان اینکه در برگزاری این جلسات ما گزارش عملکرد نمی خواهیم عنوان کرد: ورزش خراسان جنوبی جایگاه خاصی در ورزش کشور ندارد و ما به دنبال جایگاه ملی و بین المللی هستیم. وی با اشاره به اینکه سهم ورزش خراسان جنوبی در برخی رشته ها در سطح ملی  صفر است بیان کرد: ملاک ما حضور در کاروان های ورزشی مهم همچون المپیک، پار المپیک، ورزش های آسیای است.
وی برنامه محوری را یکی از اولویت های هیات های ورزشی دانست و بیان کرد: ما نگاه حزبی نداریم و به جز استاندار، وزیر و سیستم های نظارتی به کسی پاسخگو نخواهم بود.
سرپرست ادامه داد برخی افراد ما را حتی تهدید کردند که چرا به نیروی اداری فشار وارد می کنید و مو را از ماست می کشید!
وی گفت: درآمد تخصصی هر فرد در ورزش حلالش باشد و کسی مانع او نخواهد شد اما اگر  افرادی با خط مش های ما همخوانی ندارند همچون برخی از هیات ها رئیس هیئت استعفا دهد. سرپرست تاکید کرد: هیئت شنا باید از تیم داری خارج شود

 

در چهلمین فجر پیروزی اتقلاب اسلامی

خراسان جنوبی میزبان مسابقات دوچرخه سواری لیگ تریال کشور

دومین مرحله لیگ تریال کشور در سال ۱۳۹۷ همزمان با آغاز دهه مبارک فجر به میزبانی خراسان جنوبی از ۹ لغایت ۱۲ بهمن ماه در پیست تریال بیرجند برگزار می شود.

 

 

در سومین جلسه هم اندیشی نواب رئیس هئیت های ورزشی خراسان جنوبی مطرح شد:

مسوولان هیاتهای ورزشی کم کار استعفا دهند

سومین جلسه هم اندیشی نواب رئیس هئیت های ورزشی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل، معاون توسعه امور ورزش و رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی برگزار شد.

مهران سرپرست در این جلسه به آیین نامه تدوین شده اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص هیئتهای ورزشی استان و شهرستانها اشاره کرد و گفت: چارچوب کلی از وظایف و مسئولیت های هیئت های ورزشی تدوین شده و برای تمامی رووسا ارسال شده و باید محور تنظیم هرگونه برنامه ریزی، براساس این آیین نامه مدیریت و سپس انجام گیرد.
مدیر کل ورزش و جوانان، سخت کوشی و جدیت را در انجام امور وظایف خواستار شد و گفت: وقتی مسئولیتی پذیرفته می شود، لازمه موفقیت و تحقق اهداف آن، انجام تعهدات و اجرا شدن برنامه ها بصورت گروهی، بدون نقص و در بازه زمانی مشخص می باشد، حال اگر رئیس و یا نواب رئیسی نمی تواند این موارد را با هم انجام دهد، استعفای خود را بدهد و کنار بکشد تا این فرصت برای افراد دیگری با مدیریت جدید فراهم شود. وی در ادامه گفت : اگر رئیس هیات ورزشی در پذیرش مسئولیت و مدیریت درحوزه بانوان نیز توانایی ندارد شناسایی و معرفی شود تا جایگزین مناسبی برای آن هیئت معرفی شود.

وی در خصوص عدم تبعیض بین مرکز استان و دیگر شهرستان ها گفت: ماباید نگاه استانی و ملی داشته باشیم و فقط به زیرساخت های مرکز استان تاکید نکنید.
مهران سرپرست با تاکید براینکه ارتباطات مستمر با فدراسیون می تواند علاوه بر امتیاز استان در میزبانی مسابقات کشوری، اعتبارات هیات را هم افزایش دهد بیان کرد: برخی از هیات ها هستند که ۹۰۰ هزار تومان در یک واریزی می گیرند و یک هیئت ۱۸ میلیون تومان می گیرد که این حاصل ارتباط مسئولین آن هیات با فدراسیون مرتبط می باشد.
مدیر کل ورزش و جوانان از معاونت توسعه امور ورزش و رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل خواست تا ​گزارش ورزش بانوان و نواب رئیس بانوان در کلیه هیات های ورزشی تهیه شود.

 

 

 

در مسابقات کشتی آزاد نوجوانان‌ کشور
اصفهان بر سکوی قهرمانی ایستاد/ میزبان بی‌نصیب از مدال رنگی
پرونده مسابقات کشتی آزاد نونهالان گروه(ج) قهرمانی کشور با سکونشینی گوش‌شکسته‌های اصفهانی در بیرجند بسته شد و خراسان‌جنوبی از کسب مدال‌های رنگی بازماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پرونده مسابقات کشتی آزاد نوجوانان گروه (ج) قهرمانی کشور با معرفی برترین‌ها در خراسان‌جنوبی بسته شد.

در فینال این ماراتن ملی کشتی‌گیران اصفهان با غلبه بر تیم آذربایجان غربی بر سکوی قهرمانی رقابت‌ها ایستاد و در رده‌بندی مسابقات نیز آزادکاران اردبیل از سد کشتی‌گیران یزد گذشتند و به مقام سوم رسیدند.

مسابقات کشتی آزاد نوجوانان گروه (ج) قهرمانی کشور با شرکت ۳۱۲ آزادکار در قالب ۲۶ تیم از ۱۳ استان در سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند با قضاوت ۱۸ داور بین‌المللی و سه داور ملی و نظارت «کلهر» نماینده نماینده فدراسیون کشتی برگزار شد.

گفتنی است، اسماعیل خسروی، ابوالفضل روشنی‌مقدم، علیرضا عباسی، امین گلکاری، عرفان مهدی‌آبادی، امین برات‌پور؛ مصطفی کوثریان، سعید هاشم‌زاده، محمدصالح یعقوبی و محمدحسن عبدی به نمایندگی از خراسان‌جنوبی در این رویداد ورزشی روی تشک رفتند که به‌رغم بهره‌گیری از امتیاز میزبانی با شکست در مقابل آزادکاران اصفهانی و واگذاری نتیجه به تیم کهگیلویه و بویراحمد از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماندند و نتوانستند برای استان مدال‌آوری داشته باشند.

 

 

 

درخشش ناجیان خراسان‌جنوبی در مسابقات مراکز آموزش‌عالی‌کشور

پرونده نخستین دوره مسابقات قهرمانی نجات‌غریق دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی کشور با درخشش ناجیان خراسان‌جنوبی در استان البرز بسته شد.

در این رویداد ورزشی قریب‌بر ۱۰۰ ناجی دختر و پسر ۱۴ دانشگاه دولتی ایران در استخر بین‌المللی تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

تیم دانشجویی نجات غریق دانشگاه بیرجند متشکل از هادی موذنی، سیدامیر عقیلی‌مقدم،حسین غلامی وحسین احمدی با مربیگری رامین رحمانپور در رشته تیمی «۴×۲۵» حمل مانکن مسابقات قهرمانی ناجیان موسسات آموزش‌عالی کشور با کسب مدال برنز بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد.

در این ماراتن ملی تیم نجات غریق دانشجویان دختر دانشگاه بیرجند نیز با ترکیب زارع، عرفانیان، وحدانی و قلاسی به مربیگری گنجی و سرپرستی صالحی با کسب نشان برنز به مقام سوم مسابقات دست یافتند.

 

 

معرفی برترین‌های شطرنج بانوان خراسان‌جنوبی

مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان خراسان‌جنوبی گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با شرکت ۶۷ ورزشکار هفت رده سنی شهرستان‌های استان به میزبانی بیرجند برگزار و برترین‌ها معرفی شدند.

در رده سنی زیر ۸ سال این رقابت‌ها ریحانه محبوب از فردوس، مهسا حاجی.زاده از قاین و ستاره قاینی.زاده از بیرجند حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

مهیا خندان از بیرجند بر سکوی قهرمانی رده سنی زیر ۱۰ این رقابت‌ها ایستاد، حسانا نصیری از بیرجند نایب قهرمان شد، درسا دانش از بیرجند و درسا نخعی از قاین به مقام سوم مشترک دست یافتند.

در رده سنی زیر ۱۲ سال مسابقات شطرح بانوان خراسان‌جنوبی کیانا مقدسیان از قاین، فاطمه خزاعی از قاین و زهرا ابراهیمی از بیرجند مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

مهتاب وطنی‌مقدم از بیرجند قهرمان رده سنی زیر ۱۴ سال شد، مریم‌اسد پور از بیرجند و زینب کاری از قاین مدال‌های نقره و برنز رقابت‌ها را بدست آوردند.

در رده سنی زیر ۱۶ سال مسابقات فاطمه حسنی از بیرجند، ملیکا الوداع از بیرجند و زینب حجازیان از بیرجند بر سکوهای اول تا سوم قرار گرفتند.

ملیکا کیان‌فرد از بیرجند مقام قهرمانی رده سنی زیر ۱۸ سال را به خانه برد، ستاره سیروسی از بیرجند دوم شد، مهدیه بوری از بیرجند و سوم مشترک کوثر نجاری از بیرجند مقام سوم مشترک را کسب کردند.

در رده سنی زیر ۲۰ سال مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان استان مرضیه ذابحی از بیرجند، مهرنوش آرمند از بیرجند و طاهره ایوبی از بیرجند حائز رتبه برتر رقابت‌ها شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*