چند خبر ورزشی خراسان جنوبی

 

 

اختتامیه مسابقات فوتبال نهبندان برگزار شد

اختتامیه مسابقات فوتبال شهرستان نهبندان برگزار شد.

 

 اختتامیه مسابقات فوتبال شهرستان نهبندان با حضور فرماندار، معاون عمرانی و شهردار نهبندان، رئیس و هیات رئیسه هیات فوتبال استان و شهرستان در زمین چمن مصنوعی این شهرستان برگزار شد.
در این مسابقات تیم شبکه بهداشت مقام اول این دوره از مسابقات را از آن خود کرد و تیم های کلینیک معماری آرشیک و شهرداری نهبندان نیز به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

 

به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

همایش دوچرخه سواری در  قائن برگزار شد

برگزاری همایش دوچرخه سواری در شهرک ولیعصر قائن

 همایش دوچرخه سواری گرامیداشت چهلمین فجرانقلاب اسلامی در شهرک ولیعصر قائن برگزار شد.

این همایش با حضور ۷۰ نفر در شهرک ولیعصر صورت گرفت که در پایان به کوچکترین و بزرگترین شرکت کننده و به قید قرعه به ده نفر جوایزی اهداء شد.

 

رقابت ناجیان خراسان‌جنوبی در مسابقات دانشگاه‌های کشور

ناجیان دانشگاه بیرجند در مسابقات قهرمانی نجات‌غریق مراکز آموزش عالی کشور هماورد برترین‌های ایران می‌شود.

این رویداد ورزشی به میزبانی استان البرز در دانشگاه خوارزمی شهر کرج برگزار و بیش از ۲۵۰ نجات‌غریق کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند‌.

هادی مؤذنی، سیدامیر عقیلی‌مقدم، حسین غلامی و حسین احمدی با

مربیگری رامین رحمانپور از دانشگاه بیرجند در مسابقات قهرمانی ناجیان مراکز آموزش عالی کشور حضور دارند.

 

 

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
چهل برنامه فرهنگی ورزشی در فردوس برگزار می شود

صادقی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان از برگزاری چهل برنامه فرهنگی ورزشی در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد و گفت: به همت هیات های ورزشی و با همکاری اداره ورزش و جوانان و سایر ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی شهرستان فردوس با برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع در ایام الله دهه مبارک فجر سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت.
صادقی در ادامه افزود: برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های فوتسال، والیبال، کاراته، شنا، جودو، کیک بوکسینگ، بوکس، هندبال، تنیس روی میز، تیر و کمان، تیراندازی، دارت، بدمینتون، بسکتبال، ووشو و بدنسازی در بخش آقایان و برگزاری مسابقات والیبال، کاراته، تکواندو، شنا، کیک بوکسینگ، تیراندازی، دارت و ژیمناستیک در بخش بانوان در سطح شهرستان فردوس از جمله برنامه های پیشنهادی این اداره در ایام فرخنده دهه مبارک فجر است.
رئیس اداره ورزش و جوانان در ادامه از برگزاری مسابقات هندبال نونهالان مناطق کشور و مسابقات بومی، محلی کشوری در رشته هفت سنگ و رقابت های کاراته کنترلی قهرمانی استان به میزبانی شهرستان فردوس در این ایام خبر داد و گفت: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، کوهپیمایی عمومی، جشنواره بازی‌های بومی و محلی در روستاها، همایش دوچرخه سواری، جشن پهلوانی و زورخانه ای، جشنواره ورزشی غیرشاغلین ویژه بانوان، اعزام تیم های مختلف ورزشی به مسابقات استانی و کشوری، برگزاری مراسم معنوی زیارت عاشورا، غبارروبی و گلباران گلزار شهدا، افتتاح خانه دارت و باشگاه بدنسازی، مدیحه سرایی و نوای گرم مرشدان گود زورخانه در شب پیروزی انقلاب اسلامی و حضور منجسم جامعه ورزشی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه از دیگر برنامه های فرهنگی و ورزشی است که برای این ایام فرخنده پیش بینی شده است.

 

 

مسابقات ورزشی واحد های تابعه وزارت اقتصادی و امور دارایی در بیرجند آغاز شد
مسابقات جشنواره فرهنگی ورزشی وورزشکاران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی گرامیداشت دهه فجر در بیرجند با برگزاری رشته دارت آغاز شد.
دبیر هیئت انجمن های ورزشی شهرستان بیرجند و دبیر اجرایی این جشنواره گفت: مسابقات دارت با حضور ۲۴ ورزشکار در سالن دارت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی برگزار شد.
سلیم افزود: این مسابقات به صورت گروهی حذفی، ۲۰۱ فیکس ۲ لگ از ۳ لگ در مرحله مقدماتی و ۲۰۱ فیکس ۳ لگ از ۵ لگ در مرحله نهایی برگزار شد و در پایان حسین نوفرستی از اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مقام اول،  مهدی پناهی از مدیریت شعب بانک ملی استان مقام دوم  و محمدتقی آریایی فر از مدیریت شعب بانک ملی استان مقام سومرا کسب کردند.
داوری این مسابقات بر عهده آقایان علیرضا محمدزاده،مهدی سلیم،فرهاد کفتری،محمد نوفرستی و مرتضی جلائی فر بود.
سرپرستی مسابقات هم بر عهده آقای مهدی سلیم بوده است.

 

مسابقات هنرهای فردی شهرستان خوسف برگزار شد

مسابقات هنرهای فردی شهرستان خوسف به همت هیات پهلوانی شهرستان و باهمکاری مدیریت زورخانه امام علی (ع) تقاب برگزار شد. دراین مسابقات ورزشکاران زورخانه های امام علی(ع) تقاب، سلطان ابوالقاسم نصرآباد و زورخانه قمر بنی هاشم خوسف در رشته های سنگ، کباده، میل گیری سنگین وچرخ تیزو چمنی به رقابت پرداختند و افراد برتر جهت شرکت در مسابقات استان جام چهلمین فجر انقلاب اسلامی ایران معرفی شدند.

 

 

 

در کارگروه تخصصی بررسی ساختاری و عملکرد هیات وزنه برداری خراسان جنوبی مطرح شد

وضعیت وزنه برداری خراسان جنوبی نامناسب است

تفویض اختیار از مهمترین اقدامات مدیریتی در اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی

سرپرست: تفویض اختیارات از مهمترین اقدامات مدیریتی در اداره کل ورزش و جوانان استان می باشد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: وضعیت ورزش وزنه برداری در استان نامناسب است و باید تغییر اساسی ساختاری و تغییر رویه و رویکرد عملیاتی در سطح مدیریت این هیات صورت پذیرد.

مهران سرپرست روز گذشته در کارگروه تخصصی بررسی ساختاری و عملکرد هیات وزنه برداری استان افزود: تفویض اختیارات از مهمترین اقدامات مدیریتی در اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی است و نباید مدیران کل و مسئولین، پشت درب های بسته تصمیم گیری کنند.
وی ساخت ۱۴۰ سالن و مکان ورزشی در استان را در بازه ۴۰ ساله بعد از انقلاب از دستاوردهای نظام دانست و افزود: در بحث واریز اعتبارات به هیاتهای استانی، در سال ۹۶ مبلغ ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل فصل پنج اعتبارات ملی در بین هیات های ورزشی استان توزیع شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان در ادامه این جلسه گفت: اختلافات بین ورزشکاران مربیان و پیشکسوتان مانع جذب ورزشکاران جدید خواهد شد، همچنین تعیین اخلاق و صلاحیت ورزشکاران و مربیان از وظایف دستگاه های اجرایی ذیربط است و کسی نباید به دلیل اختلاف سلیقه با ورزشکار یا مربی درب سالن و مکان تمرین را به روی او ببندد و مانع حضور ورزشکاران در اماکن ورزشی شود.
مهران سرپرست گفت: ۸۵ درصد از فعالین حوزه های ورزش به ویژه در این استان از درآمد مالی ورزش منفعتی نمی برند و صرفا به دلیل علاقه مندی به ورزش و مسئولیت اجتماعی که دارند در این حوزه فعالند.
وی با بیان اینکه در توسعه ورزش و به طبع کسب جایگاههای ورزشی در کشور همه سهم داریم و باید با تغییر رویه مدیریتی موجود این سهم در کشور افزایش پیدا کند، گفت: تغییر روند مدیریتی جز با حرکت به سمت تغییر ساختار هیات های ورزشی به سوی استاندارهای تبیین شده در چارچوب قانونی خودش امکان پذیر نخواهد بود و باید کمیته های زیر مجموعه در هر هیات فعال شوند و وظایف مربوطه به آنها ابلاغ شود تا در همه حوزه های زیرساختی پیشرفت لازم حاصل شود؛ چرا که با فعال شدن کمیته های تخصصی ذیل هیات، به ویژه در بحث آموزش و برگزاری لیگ های منظم و مسابقات، بی شک ورزشکاران به سمت این ورزش جذب خواهند شد.
ارائه تسهیلات کم بهره و وام بلاعوض به متقاضیان تاسیس باشگاه، تقبل هزینه های آب و برق سالن های ورزشی از سوی اداره کل و … از مصوبات کارگروه تخصصی بررسی ساختاری و عملکرد هیات وزنه برداری استان بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*