مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی پیش بینی کرد : ۱۴۰۰ ؛ سال شکوفایی ورزش استان

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / مدیرکل ورزش و جوانان استان پیش بینی کرد: ورزش خراسان جنوبی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ جزو برترین های کشور خواهد شد و دوران شکوفایی آن است. مهران سرپرست روز گذشته در کارگروه تخصصی بررسی ساختاری و عملکردی هیئت وزنه برداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تفکرات قدیمی و مدیریت انحصاری برخی از افراد است که به ورزش استان ضربه می زند، عنوان کرد: برخی از مدیران هیئت های استان فکر می کنند کار درستی انجام می دهند همچون هیئت بسکتبال که رئیس آن جزو برترین های بسکتبال ایران است اما هیچ خروجی در هیئت نیست. وی وضعیت ورزش وزنه برداری را در استان نامناسب ارزیابی کرد و خواستار تغییر اساسی ساختاری و تغییر رویه و رویکرد عملیاتی در سطح مدیریت این هیئت شد.
آغاز طرح استعدادیابی برای المپیاد استعدادهای برتر
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه طرح استعدادیابی برای المپیاد استعدادهای برتر سال آینده در ماه جاری استارت خواهد خورد، عنوان کرد: شناسایی استعدادها و نخبگان مهمترین اولویت ما می باشد.
سرپرست بیان کرد: تفویض اختیارات به معاونان یکی از مهمترین کارهای مدیریتی می باشد و چرا مدیرکل باید پشت درب های بسته تصمیم گیری کند. وی افزود: در ۴۰ ساله انقلاب ۱۴۰ سالن ورزشی در استان ساخته و در حال ساخت است. به گفتۀ وی تفکرات سنتی باید از ورزش حذف شود و سال ۹۶، ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از ردیف اعتبارات ابلاغی در استان توزیع شده است که خراسان جنوبی در همان سال و سال گذشته جایگاه ۲۷ را دارد و هیئت های ورزشی نتوانستند از اعتبارات به درستی استفاده کنند.
۸۵ درصد فعالان ورزشی درآمد مالی ندارند
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از کسانی که در حوزه ورزش فعالیت می کنند درآمد مالی ندارند، عنوان کرد: این افراد فقط مسئولیت اجتماعی و علاقه خودشان را انجام می دهند. سرپرست با بیان اینکه در توسعه ورزش و کسب مدال همه ما سهم داریم، گفت: سهم ما در ورزش ملی باید افزایش پیدا کند. وی تأکید کرد: تعیین اخلاق و صلاحیت ورزشکاران و مربیان وظایف دستگاه های ذی ربط است و هیچ فردی حق ندارد درب سالنی را به علت انحراف اخلاقی که او تشخیص می دهد، ببندد. او خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت ها همچون پیشکسوتان ورزشی استفاده کنیم چرا که اگر پیشکسوتی در هیئت نباشد آن هیئت نیست.
استقبال نمی شود
رئیس هیئت وزنه برداری استان هم در این نشست عنوان کرد: در استان از این رشته استقبالی نمی شود و دیدگاه خانواده ها نیز در این زمینه منفی می باشد. مظفری نیا با بیان اینکه کم کاری شاید داشته باشیم، گفت: اما با دست خالی نمی توانیم کاری انجام دهیم چرا که برای فعال کردن یک هیئت در شهرستان ها حداقل بودجه برای امکانات ۵۰ میلیون تومان می باشد و هنگامی بودجه هیئت این مقدار نیست نمی توانیم کاری انجام دهیم. وی با اشاره به اینکه امسال ۳۰ ورزشکار سازمان یافته داریم، عنوان کرد: برای طرح استعدادیابی از آموزش و پرورش درخواست همکاری داشته ایم که کسی استقبال نکرد و اسپانسر هم نداریم. او با بیان اینکه فقط هیئت بیرجند و قاین فعال هستند، افزود: هیئت نهبندان و فردوس به دلیل نبود امکانات رئیس دارند ولی فعال نیستند. به گفتۀ وی در بخش بانوان هم از ابتدای سال کمیته را فعال کردیم ولی بانویی در استان برای انجام این رشته نداریم و استقبالی نشده است. مظفری نیا گفت: کلاس آموزش مربی گری هم درخواست کردیم ولی هیچ کس برای شرکت در آن درخواستی نداد.
رتبه آخر قهرمانی را داریم
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هیئت وزنه برداری برخی از کمیته ها همچون پیشکسوتان را ندارد، بیان کرد: اختلافات بین ورزشکاران و مربیان و برخی از پیشکسوتان به کلیه هیئت های ورزشی استان لطمه زده است و در برخی مواقع این اختلافات مانع جذب ورزشکاران شده است. محمدرضا مهران پور با اشاره به اینکه در ورزش قهرمانی، خراسان جنوبی در بین ۱۲ استان، رتبه آخر را دارد، گفت: گاهی اوقات باید شورای حل اختلاف ورزشکاران را تأسیس کنیم. به گفتۀ وی نباید به حاشیه های ورزشی ورود پیدا کرد و برای توسعه ورزش باید فکر و رایزنی داشت.
برگزاری جشنواره ها برای جذب ورزشکاران
اسلامی، رئیس گروه ورزش بانوان خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: جذب وزنه بردار بانو خیلی سخت است اما در جشنواره ها می توانیم این کار را انجام دهیم و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بانوان را جذب کنیم. غلامی مقدم، رئیس گروه توسعه ورزش روستایی و همگانی استان نیز بیان کرد: در حوزه فرهنگسازی و ورزش همگانی هیئت وزنه برداری اقدامی انجام نشده است و با راه اندازی جشنواره های خانوادگی می توان به هدف جذب ورزشکاران نزدیک شد. شیردل، مسئول آموزش اداره کل ورزش و جوانان استان هم با بیان اینکه ۹ داور درجه ۳ و یک داور بین المللی در هیئت وزنه برداری استان حضور دارند، عنوان کرد: این داوران در شهرستان بیرجند و قاین مستقر هستند. کهنسال، کارشناس امور مشترک هیئت های ورزشی استان نیز در این مراسم عنوان کرد: با ترویج این ورزش در آموزش و پروش استان می توانیم بیشترین مدال را در کمترین زمان کسب کنیم.
تجهیزات نداریم
فلاحت، مربی وزنه برداری در شهرستان قاین نیز در این کارگروه بیان کرد: تنها مشکل ما در شهرستان قاین تجهیزات وزنه برداری است و وزنه برداران خوبی در شهرستان داریم که حتی برخی از آنها کفش و کمربند ندارند. پوشیده رو، مربی وزنه برداری استان نیز از کسب ۱۵ مدال در ۴۷ سال گذشته خبرداد و عنوان کرد: برخی افراد در هیئت درب سالن را قفل می کنند و اجازه کار کردن به ما را نمی دهند. وی با بیان اینکه از رتبه ۳۲ به رتبه ۱۲ کشور رسیدیم، افزود: متأسفانه ما را پس زدند و معاون امور ورزش استان هم برای رایزنی ها به ما وقت نمی داد. گفتنی است پرداخت هزینه یک دوره مربیگری توسط اداره کل، ارائه تسهیلات کم بهره و وام بلاعوض برای تأسیس باشگاه و تقبل هزینه های آب و برق سالن های ورزشی از سوی اداره کل جزو مصوبات این کارگروه بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*