فرماندار خوسف:  رضایت مردم ۱۹۴ روستای خوسف با اعتبارات اندک حاصل نمی شود

شفیعی گفت: شهرستان خوسف رتبه دهم اعتبارات استانی، در بین ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی دارد و نمی توان با این اعتبارات کم رضایت مردم ۱۹۴ روستا را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد شفیعی» امروز (۳۰ دی) در جلسه شوراها در خصوص بررسی مشکلات روستاهای خوسف، اظهار کرد: روستای تقاب با جمعیت زیادی که دارد توانسته این جمعیت را کنترل و با مدیریت دهیاری، مشکلات را به حداقل برساند.

فرماندار خوسف با بیان اینکه اعتبارات کم سبب نارضایتی مردم شده است، گفت: دهیاری ها باید با تعامل خوب با دستگاه های اداری، اعتبارات کم را برای روستائیان بازگو و روستا را مدیریت کنند.

شفیعی تصریح کرد: شهرستان خوسف رتبه دهم اعتبارات استانی، در بین ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی دارد که نمی توان با این اعتبارات کم رضایت مردم ۱۹۴ روستا را بدست آورد.

وی با بیان اینکه اگر مشکلی در روستاها هست در کنار آن خدمات ارزنده ای انجام شده است، گفت: استان خراسان جنوبی، استانی نوپا بوده و به تبع آن شهرستان ها هم با مشکلاتی روبرو هستند.

شفیعی خاطرنشان کرد: دهیاران و شوراها باید بر اساس اختیارات ادارات از این ارگان ها، توقع کار داشته باشند.

«مهدی نوفرستی» مدیر بنیاد مسکن شهرستان خوسف هم در این جلسه اظهار کرد: روستای فخرآباد ۶۶ خانوار و ۱۹۵ نفر جمعیت دارد.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستای فخرآباد از سال گذشته اجرا شده است، گفت: حل مشکل اجرای آسفالت باقی مانده روستای فخرآباد، با توجه به شرایط اعتباری شهرستان خوسف که در میان ۱۱ شهرستان استان رتبه دهم را دارد بسیار کار سختی است چراکه اقدامات بر اساس تخصیص اعتبارات انجام می پذیرد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خوسف با بیان اینکه این اداره می تواند اعتبارات استانی پیشنهاد دهد، اظهار داشت: همچنین بنیاد مسکن می تواند با همکاری دهیاران و شوراهای روستاها، قیر رایگان را در اختیار پیمانکاران قرار دهد تا مباحث زیرساختی و جدول سازی معابر روستایی انجام شود.

وی به مشکل ساخت و سازهای خلاف در روستای فخرآباد اشاره کرد و افزود: اهالی روستای فخرآباد به دلیل ویلانشینی مشکلی برای پرداخت هزینه ها ندارند و باید اقدامات عمرانی انجام بگیرد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خوسف پیشنهاد داد تا هر روستا از روستای مجاور خود بازدید و الگوبرداری کند به طور مثال روستاها می توانند همانند روستای کوشه سفلی که در حاشیه شهر قرار گرفته در بحث جداره سازی الگوبرداری کنند.

نوفرستی با بیان اینکه آثار تاریخی مورد تصویب بنیاد مسکن وام بوم گردی می گیرند، خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند از این وام که مبلغ آن ۲۰ میلیون تومان و وام مقاوم سازی به مبلغ ۲۵ میلیون تومان استفاده کنند.

مهمترین مشکلات روستای فخر آباد، تاسیس پل در ورودی روستای فخر آباد، روشنایی تقاطع ها، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و آسفالت معابر بود که قرار شد در سال آینده در صورت تخصیص اعتبارات مشکلات رفع شود.

همچنین «مهدی خدادادی» دهیار روستای تقاب افزود: احداث پل بر رودخانه شاهرود و روکش آسفالت جاده سیوجان-تقاب از مشکلات مهم روستای تقاب است که باید اداره راه و شهرسازی در برنامه های کاری خود قرار دهد.

دهیار تقاب رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز، اجرای سنگ فرش با توجه به جمعیت و وسعت روستا با اعتبارات قیر رایگان، سند دار کردن زمین های کشاورزی، ایجاد مجتمع دامداری، بوی بد فاضلاب پادگان ۰۴ بیرجند، برخورد با واحدهای دامداری جنب مدرسه تقاب و جابجایی خانه بهداشت به داخل روستا را از مهمترین درخواست های مردم این روستا برشمرد و گفت: امیدواریم دستگاه های متولی این مشکلات را رفع کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خوسف هم در این جلسه در خصوص تعیین تکلیف زمین وقفی مجاور مدرسه تقاب، افزود: پتانسیل دانش آموزی در روستای تقاب وجود ندارد و در آینده هر زمانی که نیاز به مدرسه باشد از این زمین مرحوم موسوی که وقف است، استفاده خواهیم کرد.

«محمد دانایی» در خصوص مشکل تهیه وسیله ایاب و ذهاب دانش آموزان روستاهای سیوجان، تقاب و معصوم آباد به خوسف افزود: هر روستا به تعداد دانش آموزی که دارد باید وسیله را ایاب و ذهاب را با همکاری دهیاری ها، تهیه کند چراکه آموزش پرورش فقط در پایه ابتدایی در روستا وظیفه تامین وسیله ایاب و ذهاب را دارد.

وی در ارتباط با توسعه مدرسه با وجود دو زمین وقفی در مجاور آن گفت: مدرسه تقاب قدیمی است و منتظریم در که در طرح نوسازی مدارس قرار بگیرد که در این راستا باید اداره اوقاف این زمین های وقفی را واگذار کند.

در این جلسه همچنین رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خوسف در پاسخ به ایجاد مجتمع های دامداری توسط دهیار تقاب، گفت: جهاد کشاورزی می تواند در ایجاد تعاونی های دامداری متمرکز، همکاری کند نه مجتمع دامداری.

«سید حسن رضوی» از احداث انبارهای عناب در مزارع کشاورزی خبر داد و گفت: عناب کاران می توانند با مجوز از جهاد کشاورزی و بدون استعلامات، انبار نگهداری عناب را در زمین های کشاورزی خود احداث کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*