در مجمع انتخابی هیئت تیراندازی با کمان مطرح شد: قوم و خویشی ها کنار گذاشته شود/ نوروزپور سکاندار هیئت شد

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / مجمع انتخاباتی هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌جنوبی روز گذشته با حضور نایب‌رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان در سالن اجتماعات خانه جوان بیرجند برگزار شد و حسن جعفری و محمد نوروزپور کاندیداهای ریاست هیئت بودند. بعد از ارائه برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های اجرایی این دو کاندید رأی گیری شد که از ۱۵ نفر حاضر در جلسه ۹ نفر به نوروز پور رای دادند و با رأی اکثریت وی که سرپرست هیئت بود به عنوان رئیس هیئت انتخاب شد.
برگزاری لیگ استانی در سال آینده
رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان بعد از رأی گیری گفت: چشم‌انداز برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های اجرایی ما در حوزه‌های توجه به ورزش همگانی، اهتمام به قهرمانی و ارتقای سطح علمی و عملی مربیان و داوران تیر و کمان می باشد. محمد نوروزپور با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی در آموزش و پرورش وجود دارد، افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ همکاری دو جانبه‌ای انعقاد شده تا از طریق آموزش و ترویج تیر و کمان در مدارس استعدادهای بالقوه را شناسایی و پرورش دهیم. وی از برگزاری لیگ استانی در سال آینده خبر داد و افزود: مسابقات اولویت‌دار منطبق بر تقویم ورزشی فدراسیون، فعال کردن هیئات و باشگاه‌های تیر و کمان در شهرستان‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی از جمله برنامه های دیگر هیئت است. او لطفی، ثاقب‌جو و نصیری را به‌عنوان هیأت رئیسه هیئت معرفی کرد و مورد موافقت اعضا قرار گرفت.
توجه به ورزشکاران معلول تیر و کمان
حسن یعقوبی، رئیس هیئت شهرستان فردوس در این جلسه عنوان کرد: شهرستان ها باید به صورت ویژه دیده شوند تا بتوانیم با طرح های استعدادیابی جذب ورزشکاران را داشته باشیم. به گفتۀ وی برای پرورش این ورزشکاران باید زیرساخت ها و تجهیزات مهیا باشد که نیازمند حمایت های مالی می باشد.
علی رمضانی، رئیس هیئت شهرستان سرایان نیز گفت: تیر و کمان یکی از ورزش های پر هزینه است که در استان ما مردم به دلیل وضع مالی پایین به این سمت نمی آیند و نیاز به نگاه ویژه فدراسیون به این استان است. وی با اشاره به اینکه در این شهرستان بخش آموزش تیراندازی با کمان برای معلولان فراهم شده است، گفت: در همین راستا درخواست داریم که به این قشر کمک شود.
به داوران استانی توجه شود
محمدکاظم ادیبیان، نماینده داوران هیئت تیراندازی با کمان استان هم در این مجمع گفت: خراسان جنوبی به جایگاهی که باید در این رشته در سطح کشوری برسد فاصله دارد و باید زیرساخت ها فراهم شود. وی با اشاره به برگزاری رنکینگ تیراندازی با کمان به میزبانی استان هم بیان کرد: در این مسابقات کشوری فقط از یک داور استان دعوت شد و این اجحاف بود و ما درخواست داریم که داوران خود استان دیده شوند. وی از فدراسیون خواست که با فراهم کردن تجهیزات و حمایت ها، تمام شهرستان های استان فعال شوند.
نگار رضایی، نماینده داوران بانوی این هیئت هم گفت: تاکنون هیئت به داوران استان توجهی نداشته است و از ما دعوت نکرده اند و حتی برای مسابقات کشوری هم به ما چیزی نگفتند و من در این زمینه پاسخ می خواهم. نوروزپور در پاسخ بیان کرد: چون مسابقات کشوری بود انتخاب داور دست ما نبود و شاخص های خود فدراسیون انتخاب کرده بودند البته اینکه داوران استان باید دوره هایی را می گذراندند که تاکنون نرفته اند کوتاهی من بوده و قبول می کنم.
قوم و خویشی ها کنار گذاشته شود
حسن جعفری، دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان که کاندیدای ریاست هم شده بود در این جلسه گفت: تنها چیزی که ما می خواهیم حمایت و احترام است و اینکه بر روی قول هایی که ریاست هیئت می دهد عمل کند و در آینده فراموش نکنند و در همین جا می گویم که اگر اینگونه باشد دوباره اعتراض خواهم کرد. وی با تأکید بر اینکه باید قوم و خویشی کنار گذاشته شود، گفت: باید به همه ورزشکاران توجه شود تا باعث پیشرفت ورزشکاران و اعتلای ورزش استان گردد.
تمام استان ها را یکسان نگاه کرده ایم
نایب رئیس فدراسیون تیر و کمان هم در این مجمع بعد از شنیدن سخنان تمام اعضای مجمع گفت: فدراسیون مدت ها دچار مشکل بود و تازه یک سالی می شود که به ثبات رسیده و رئیس فدراسیون انتخاب شده است ولی با این وجود در همین مدت هم تمام تلاش خود را برای حمایت از استان ها داشته اند. غلام رضا پارسا تصریح کرد: در این مدت سیاست کلی فدراسیون این بوده است که تمام استان ها را یکسان نگاه کند و برای همه به صورت مساوی تجهیزات و حمایت های مالی در نظر گرفته شده است که البته بر اساس شاخص ها و برنامه هایی که اعلام شده است از این پس بر اساس عملکرد حمایت مالی خواهند شد. وی افزود: تاکنون برای همه استان ها به یک اندازه تیر و کمان ارسال شده است و در چند روز دیگر برای هر استان فوم نیز ارسال می شود. پارسا با بیان اینکه با توجه به عملکرد و تعداد ورزشکاران سازمان یافته، خراسان جنوبی جزو استان های مطلوب ما محسوب می شود، عنوان کرد: حتما در فدراسیون مطرح می کنم که اگر داوران این استان دارای شاخص های مناسب هستند در مسابقات استانی و حتی کشوری از آنها استفاده شود.
استفاده از تمام ظرفیت ها مساوی با افزایش مدال آوری
مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در جمع بندی این مجمع گفت: یک ضعف کلی که نه تنها در خراسان جنوبی بلکه در اکثر کشور وجود دارد عدم توجه به ساختار تشکیلاتی و مدیریت دقیق می باشد. مهران سرپرست تأکید کرد: اگر از تمام ظرفیت ها و تمام نیروی انسانی استفاده شود مدال های کسب شده به دو برابر خواهد رسید. وی با اشاره به المپیاد استعدادهای برتر گفت: حدود ۳۵ درصد کل شهرستان ها در این زمینه فعال بودند و باقی اطلاعی نداشتند.