به همت شرکت آب و فاضلاب شهری استان صورت گرفت : برگزاری طرح بانوی آب در سه مجتمع مسکونی شهر بیرجند

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی / طرح آموزشی بانوی آب در سه مجتمع ولی عصر (عج)، یاس و نیلوفر بیرجند به همت شرکت آب و فاضلاب شهری استان و با حضور معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت و جمعی از مدیران شرکت آب و فاضلاب و اعضای انجمن مردم نهاد پازلیک شرق برگزار شد .
آب یکی از تهدیدات زیست محیطی که باید مدیریت شود
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این مراسم که با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از ساکنین این مجتمع ها برگزار شد، به بیان وضعیت منابع آبی کشور و استان پرداخت و گفت : یکی از تهدیدات کشور در حال حاضر مشکلات زیست محیطی به ویژه آب است که باید مدیریت شود.
مشکل کم آبی به بحران تبدیل شده است
مهندس محمود نادی افزود: گذشتگان ما سازگاری بیشتری با کم آبی داشتند اما در حال حاضر مشکل کم آبی در بسیاری از نقاط کشور به بحران تبدیل شده است و شاهد بیلان منفی دشت ها به صورت سالانه هستیم که در این زمینه اقداماتی در سایر بخش ها از جمله کشاورزی، صنعت و شرب انجام شده است که کافی نمی باشد.
مصرف ۶ درصد آب استان در بخش شرب شهری
وی با بیان اینکه ۶ درصد آب استان در بخش شرب شهری مصرف می شود، اظهار کرد: اقداماتی از جمله استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف، جداسازی آب فضای سبز و آموزش های مدیریت مصرف آب در این زمینه انجام شده است که بسیار تاثیرگذار بوده به ویژه در بخش جداسازی آب فضای سبز که ۱۰ درصد مصرف آب شهرها را به خود اختصاص داده بود.
میزان تولید آب در استان ثابت شده است
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته توانستیم در سال های اخیر میزان تولید آب در استان را ثابت نگه داریم.
مهندس نادی با بیان اینکه آب مورد نیاز بیرجند از چهار دشت مرک، سربیشه، علی آباد و رکات تامین می شود، گفت: به عنوان مثال برای انتقال آب از دشت سربیشه خط انتقالی به طول بیش از ۵۰ کیلومتر با هزینه بالا اجرا شده است.
اصلاح نظام تعرفه گذاری آب
وی اجرای شبکه های فاضلاب، تاسیس تصفیه خانه مدرن و استفاده مجدد از آب را از دیگر اقدامات موثر این مجموعه برای مدیریت مصرف آب عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این بخش اصلاح نظام تعرفه گذاری است تا هرچه مصرف آب مشترک کم شود نرخ کمتری پرداخت کند.معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات آب را حل کند، یادآور شد: امیدواریم با همکاری سازمان های مردم نهاد بتوانیم آموزش های مدیریت مصرف آب را در بین اقشار مختلف مردم انجام دهیم.
اجرای طرح بانوی آب با هدف آموزش اصول مدیریت مصرف آب در بخش خانگی
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز در این جلسه به بیان کلیاتی از طرح آموزشی بانوی آب پرداخت و هدف از اجرای این طرح را آموزش اصول مدیریت مصرف در بخش خانگی به بانوان به عنوان مدیران خانه عنوان کرد.
سامره مهربان اظهار کرد: در این طرح ما سعی خواهیم کرد از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و افرادی از جنس خود مردم هستند کمک بگیریم تا این فرهنگ سازی را از طریق برگزاری نشست های آموزشی به انجام برسانیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*