به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب؛  ۸۰۰ برنامه به همت کارگروه مساجد خراسان جنوبی برگزار می شود

مسئول کارگروه مساجد ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری ۸۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در مساجد استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۰۰ برنامه در سطح کانون های فرهنگی هنری استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» امروز (سه شنبه ۹ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سنت الهی بر این است که کسانی که دل بخدا بدهند و ایمان به خداوند داشته باشد، خداوند آنها را از تاریکی به نور هدایت می کند.

 

مسئول کارگروه مساجد ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: امام خمینی (ره) با ایمان به «خدا، راه، هدف، مردم» توانست این انقلاب را به پیروزی برساند.

 

وی با اشاره به اینکه ستاد گرامیداشت دهه فجر در محل دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی از چندین ماه قبل تشکیل شد، افزود: همچنین این ستاد در گستره مسجد با حضور ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و دیگر ارکان موثر مسجد تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام سبزه کار به طرح ملی سرود ۴۰ هزار نفری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی از این گروه سرود یک هزار نفر است، گفت: ۲۵۰ نفر در بیرجند و در دیگر شهرستان ها بین ۸۰ تا یکصد نفر همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور در مکان‌های اصلی گرامیداشت مراسم ۱۲ بهمن به اجرای برنامه می پردازند.

 

وی به جشن بزرگ انقلاب در روستای «طبسین سفلی» شهرستان مرزی نهبندان اشاره کرد و افزود: پیاده‌روی مردم، مسابقات فرهنگی هنری، جشنواره غذاهای بومی محلی، سخنرانی و تبیین دستاوردهای انقلاب و … همزمان با ۱۵ بهمن ماه در قالب این جشن برای مردم برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه جشن انقلاب با عنوان «فجر فاطمی» در استان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مسابقه کتابخوانی از کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» که از آذرماه امسال در گستره استان آغاز شده است که به دلیل استقبال دیگر استان‌ها مقرر شد به صورت کشوری برگزار شود که تاکنون یک هزار و ۸۰۰  نفر در این مسابقات پیامکی شرکت کرده‌اند و قرعه کشی نفرات برتر در بهمن‌ماه امسال انجام می‌شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی برپایی میز خدمت به منظور حضور مسئولان در بین مردم با هدف پاسخگویی به مردم و تشریح و تبیین دستاوردهای نظام را از دیگر برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر ذکر کرد و گفت: طرح رویداد بزرگ فعالان قرآنی با همکاری ادارات مختلف فرهنگی با هدف برپایی محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی، قرائت دسته جمعی و حفظ این سوره مبارکه فجر برگزار می‌شود.

 

وی به طرح چهل مسجد- چهل چراغ اشاره کرد و با بیان اینکه در این طرح از خانواده معظم شهدا، فعالان اقتصادی، نخبگان علمی هر مسجد تقدیر می‌شود، افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌های این طرح است که در مساجد محوری مرکز استان و شهرستان ها برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: برپایی نمایشگاه انقلاب در روستای سرچاه تازیان، جشن بزرگ انقلاب به همت کانون فرهنگی هنری روستای علی‌آباد فنود، اختتامیه طرح تلاوت نور همزمان با ۱۹ بهمن در مسجد امام حسین علیه السلام با محوریت کانون انصارالحسین علیه السلام، برگزاری طرح چهل مسجد- چهل خبرنگار، مسابقه عکاسی از راهمپمایی بزرگ ۲۲ بهمن، مسابقات ورزشی پینگ‌پنگ با محوریت کانون خاتم‌الانبیاء بیرجند از دیگر برنامه‌هاست.

 

وی از برگزاری مسابقه قرآنی مدها متان در رده سنی ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال خبر داد و گفت: در سال گذشته قریب ۴۰۰ نفر و امسال یک هزار و ۳۸۵ نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند که مرحله استانی ۲ اسفندماه در بیرجند برگزار می‌شود.

 

به گفته وی، نمایشگاه دستاوردهای بچه‌های مسجد در مسجدالحسین جوادیه بیرجند، برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی، مسابقه ساخت آدمک در رده سنی ۱۱ تا ۱۷ سال در گروه‌های پنج نفره که آدمک های ضداستکباری را طراحی و به کانون مسجد امام هادی علیه السلام ارائه می‌شود،گفت: برگزاری جشن بزرگ انقلاب در روستای تجشک، مسابقه کتابخوانی الگوی سوم از بیانات مقام معظم رهبری در کانون فرهنگی هنری مکتب نرجس، مسابقه کتابخوانی سبک‌بالان، غبارروبی گلزار شهدا، قصه گویی ویژه نونهالان در طبس، نشست های بصیرت فاطمی به همت کانون میثاق از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب در حوزه مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه گفتمان انقلابی در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های انقلاب با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب، اجرای طرح فدک با هدف غرس ۴۰ نهال مثمر به همت اداره اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، گفت: اجرای قصه گویی درباره حضرت فاطمه زهرا و جشن بزرگ انقلاب همزمان با ۲۱ بهمن به همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سبزه کار به تجلیل از فعالان نماز دستگاه‌های اجرایی به عنوان یکی از برنامه‌های ستاد اقامه نماز هم اشاره کرد و گفت: همایش فعالان نماز مساجد در شهرستان زیرکوه و برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی نماز به همت ستاد اقامه نماز از دیگر برنامه‌هاست.

 

وی یادآور شد: ۲۰۰ برنامه به همت دستگاه های عضو کارگروه مساجد استان و ۶۰۰ برنامه به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*