رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند مطرح کرد: رونق گردشگری خراسان جنوبی از مسیر معرفی بیابان لوت

رونق گردشگری  خراسان جنوبی از مسیر معرفی بیابان لوت

بیرجند- رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند گفت: بیابان لوت به عنوان اثر طبیعی جهانی باید در راستای رونق گردشگری و اقتصاد خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه برنامه ریزی و هماهنگی همایش  بین المللی بیابان لوت ذیل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد و مواردی چون برنامه ریزی برای سفر برخی از تور لیدرها برجسته کشور به بیابان لوت برای آشنایی با این منطقه مورد بحث و تبادل قرار گرفت.

محمدرضا مجیدی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در این جلسه اظهار کرد: در شرایط فعلی برای توسعه پایدار و رونق اقتصاد جوامع محلی، گردشگری می تواند نقش مهمی ایفا کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از ورزش‌ها چون رالی به کویر  آسیب می‌زند از این‌جهت در بحث توریسم ورزشی باید به سمت ورزش‌های سازگار با کویر و بیابان برویم.

مجیدی با اشاره به اینکه برای جذب گردشگر نیازمند معرفی بیشتر بیابان لوت هستیم، ادامه داد: در راستای معرفی بیابان لوت همایشی بین‌المللی در اردیبهشت‌ماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه میراث طبیعی گرانسنگی چون بیابان لوت را فقط برای نسل خود نمی‌خواهیم، افزود: این جاذبه‌ها باید برای نسل‌های آتی پایدار بماند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند یادآور شد: بیابان لوت تنها اثر طبیعی ملی ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است که خراسان جنوبی از استان‌های سه گانه مشرف بر ان  است.

مجیدی با اشاره به برنامه ریزی برای سفر راهنمایان تورهای برجسته به خراسان جنوبی در  آینده نزدیک  و بازدید از بیابان لوت اظهار کرد: فرمانداران سه شهرستان نهبندان، خوسف و بیرجند در کنار دستگاههای متولی و بخش خصوصی همکاری بسیاری خوبی برای برگزاری این برنامه تاکنون داشته اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*