پایگاهی که دیگر قهرمانی نیست!

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / چندی پیش با توجه به انتقادات ورزشکاران نسبت به وضع نابسامان پایگاه قهرمانی بر آن شدیم تا با تهیه گزارش و مصاحبه با قهرمانان مطرح استان از چند و چون این ماجرا اطلاع پیدا کنیم که متوجه شدیم شرایط به گونه ای است که اصلا نام پایگاه قهرمانی برای آن چندان جالب نیست چرا که از نظر تجهیزات و بهداشت در وضعیت صفر قرار داشت و معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان هم در جواب بیان کرد که با مدیریت جدید در آخر ماه همه این مشکلات برطرف می شود.
در ادامه مصاحبه ما را با قهرمانان مطرح کشوری که در این پایگاه تمرین می کنند خواهید خواند که البته به دلیل اینکه در آینده برای آنها حواشی درست نشود از ذکر نام آنها خودداری می کنیم هر چند که تمام این افراد تأکید داشتند حتی اگر اسم شان هم گفته شود مشکلی ندارند چرا که تمام این مسائل با عکس های ارسالی کاملا مطابقت دارد و دروغ نیست و موضوعی نیست که بتوان پنهان کرد.
تجهیزات صفر برای قهرمانان
یکی از قهرمانان استان که از با سابقه ترین ورزشکاران در رده جوانان محسوب می شود و چندین دوره دعوت به تیم ملی را در کارنامه خود دارد، عنوان کرد: تجهیزات اصلا به روز نیست و به می توان گفت دستگاه هایی که در آنجا وجود دارد برای قهرمانانی که می خواهند برای مسابقات بزرگ خود را آماده کنند در حد صفر است. به گفتۀ وی دستگاه ها و تجهیزات ورزشی پایگاه قهرمانی استان کاملا فرسوده شده است و نیاز است که دوباره تعمیر یا خریداری شود و چندین نوبت به اداره کل هم گفته ایم تا تیمی را برای تعمیر سریع وسایل داشته باشند نه اینکه چندین سال است که یک دستگاه خراب شده همانطور مانده است.
ایجاد ترافیک با قرارداد دو کارخانه
یکی دیگر از قهرمانان نیز که اطلاعات کافی در این زمینه داشت، گفت: اداره کل با دو کارخانه تولیدی بزرگ استان قرار دادی با قیمت خیلی پایین بسته است و آنها هر کسی را به پایگاه می فرستند که همین امر باعث می شود اولا افرادی که اصلا نمی دانند با دستگاه ها چگونه کار کنند بیایند و باعث تخریب وسایل شوند و دیگر اینکه باعث ترافیک می شوند و قهرمانان اصلی نمی توانند به راحتی و به موقع از وسایل مورد نیاز خود استفاده کنند و به تمرینات خود برسند. به گفتۀ وی این موضوع به یکی از مشکلات اصلی ورزشکاران واقعی تبدیل شده است که افراد غیر حرفه ای وارد پایگاه قهرمانی شده اند. وی خاطر نشان کرد: از دیگر مشکلات ما در پایگاه نبود وسایل به اندازه کافی است به عنوان مثال تمام دمبل ها و هالترها و دیگر وسایل ناقص هستند و اگر یک نفر یک وزنه را بردارد دیگر در آن وزن نداریم. به گفتۀ وی همچنین برخی از دستگاه ها خراب شده است و هنوز کسی آنها را درست نکرده است.
بهداشت صفر
همچنین یک ورزشکار دیگر که از قهرمانان به نام استان است گلایه خود را در زمینه بهداشت اعلام کرد و افزود: بهداشت و نظافت در این پایگاه صفر است. وی تصریح کرد: سرویس های بهداشتی واقعا کثیف هستند و کسی اصلا برای نظافت نمی آید حتی برخی از آنها در ندارد، رختکن هم به همین نحو کثیف می باشد و پارکت های سالن، تجهیزات و دستگاه ها نیز وضعیت بهداشتی در حد صفر است و کسی برای ضدعفونی کردن آنها نمی آید و کاری انجام نمی دهد. به گفتۀ وی این در حالی است که همیشه باید از نظر بهداشتی چه پایگاه قهرمانی و چه باشگاه های عادی ضدعفونی شوند که در برخی مواقع نظافت و بهداشت باشگاه ها از پایگاه خیلی بهتر می باشد.
تجهیزات مهم پزشکی که تلمبار شده اند
یکی دیگر از قهرمانان هم عنوان کرد: برخی از وسایل پزشکی مخصوص مانند بادی و دیگر وسایلی که خیلی گران قیمت هستند و می توانند به ورزشکاران خیلی کمک کنند بدون استفاده در یک گوشه روی هم جمع شده اند و هر چه می گوییم که آنها را بیاورید می گویند کسی نیست که بتواند از آنها استفاده کند و فرد متخصص آن را نداریم. وی با اشاره به شلوغی پایگاه نیز گفت: به نظر من حتی اگر می خواهند اجازه ورود به افرادی که قهرمان نیستند را به هر دلیلی بدهند بهتر است یک طبقه بندی داشته باشند، یعنی اینکه ساعت مناسبی را برای قهرمانان واقعی بگذارند، ساعتی را برای ورزشکارانی که برای مسابقات تمرین می کنند و ساعتی را هم برای افراد متفرقه ای که می آیند. به گفتۀ وی اینکه برخی از ورزشکاران از نبود مربی متخصص در پایگاه شکایت دارند هم باید گفت قهرمان واقعی نیاز به مربی ندارد چرا که خیلی خوب می داند چگونه از تمام وسیله ها استفاده کند و اگر مربی در پایگاه حاضر شود باعث می شود افراد متفرقه بیشتری به این سمت بیایند که درست نیست.
تا آخر ماه مدیریت تغییر می کند
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان در پاسخ به این مشکلات عنوان کرد: تا آخر آذر ماه مدیریت جدیدی برای پایگاه قهرمانی خواهیم داشت. مهران پور درباره مشکل حضور ورزشکارانی که قهرمان نیستند هم گفت: ورزشکاران بر اساس نامه معرفی رئیس هیئت استان به پایگاه قهرمانی معرفی می شوند و باید برای مسابقات خاصی این کار انجام شود. وی افزود: شرکت هایی هم که ورزشکاران آنها می آیند قرارداد بسته اند. وی تأکید کرد: پایگاه قهرمانی با مدیریت جدید دچار تحولات خوبی خواهد شد.
همکاری هیئت پزشکی ورزشی با پایگاه
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان اعلام کرد: در نظر داریم با همکاری هیئت پزشکی ورزشی به وضعیت پایگاه قهرمانی تا آخر ماه سامان دهیم و به قهرمانان کمک بیشتری شود. مهران پور در زمینه وضعیت وسایل، تجهیزات و نظافت و استفاده نکردن از برخی دستگاه های اختصاصی گران قیمت پزشکی هم اعلام کرد: تمام این موارد با مدیریت جدید در ماه آینده بر طرف می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*