ورزشکاران سازمان یافته بیرجند ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس اداره ورزش و جوانان بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شمار ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان با ۳۰ درصد افزایش به ۱۱ هزار و ۳۴۵ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا شهرام بازیار روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان بیرجند افزود: از این تعداد چهار هزار و ۳۱۵ نفر ورزشکار سازمانه یافته در بخش بانوان هستند که در این جمع ۵۴۷ مربی و ۲۷۱داور ورزشی فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه بانوان ورزشکار در ۴۲ رشته ورزشی فعال هستند تصریح کرد: ۴۷ مدال آور این حوزه قابل توجه است که در سال جاری میزبانی ۲۷ مسابقه ورزشی بانوان را داشته ایم.
رئیس اداره ورزش و جوانان بیرجند گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ در شهرستان بیرجند یکهزار و ۱۲۴ مربی و ۶۸۲ داور ورزشی فعالیت می کنند که نسبت به گذشته روند رو به رشدی داشته است.
وی بیان کرد: سرانه فضای ورزشی در بیرجند بسیار پایین است و با احتساب فضاهای ورزشی دستگاه های اجرایی ۹۳ صدم درصد و بدون احتساب آن ۲۷ صدم درصد است.
وی گفت: هم اکنون ۳۰ سالن ورزشی در شهرستان بیرجند وجود دارد و ۱۸ پروژه ورزشی در دست اجرا است.
بازیار افزود: امسال ۵۷ مسابقه ورزشی استانی برگزار شد که ۳۰ مسابقه به میزبانی بیرجند بوده است و در این مدت ۲ مسابقه ورزشی کشوری را میزبانی کردیم.
وی یادآور شد: ورزشکاران شهرستان بیرجند در مجموع ۲۱۰ مدال طلا، نقره و برنز را کسب کردند که در این بخش رتبه نخست را بین سایر شهرستان های خراسان جنوبی دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان بیرجند گفت: هم اکنون ۱۰۷ باشگاه ورزشی در شهرستان بیرجند فعال هستند که در سال جاری هشت باشگاه اضافه شده است و هم اکنون ۲ ورزشکار در تیم ملی و ۲۵ ورزشکار دعوت شده به اردوهای تیم ملی در بیرجند داریم.
وی اضافه کرد: تاکنون ۴۰ خانه ورزش روستایی در شهرستان بیرجند تجهیز شده اما اگر دهیاران از این فضا و تجهیرات ورزشی به خوبی استفاده نکنند امکانات از آنان گرفته می شود و به روستاهای دیگری که نیاز دارند، واگذار خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*