مزاحمت های اینترنتی،جرم پنجم فضای مجازی خراسان جنوبی

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت:در ۸ ماهه ابتدای سال جاری جرم پنجم فضای مجازی استان به بحث مزاحمت‌های اینترنتی اختصاص پیدا کرده است.

سرهنگ محمدپور افزود: متأسفانه با افزایش کاربران فضای مجازی امروزه شاهد این هستیم که برخی از افراد در بستر فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی برای کاربران این حوزه مزاحمت ایجاد می کنند.

 

وی گفت:به کاربران توصیه می شود هنگام برخورد با مزاحمان اینترنتی برای شکایت به پلیس فتا و مراجع قضایی مراجعه کنند تا با فرد مجرم برخورد لازم صورت گیرد.

وی از افراد خواست از دادن پاسخ به مزاحمان اینترنتی اجتناب کنند و جهت شکایت نیز به سایت پلیس فتا به نشانی www.syberpolice.ir  و پست الکترونیکی kh.jonubi@fatapolice.ir بخش ارتباطات و گزارشات مردمی مراجعه و اطلاعات را به ما منتقل کنند.

سرهنگ محمدپور اظهار کرد:در صورتی که مزاحمت صورت گرفت از صفحات مجرمانه مستندسازی کنند تا در سیر مراحل پرونده تسریع شود.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی به افراد توصیه کرد در پروفایل های خود از عکس شخصی استفاده نکنند و تا جایی که امکان دارد سعی کنند حافظه جانبی تجهیزات هوشمند سیار خود چون تلفن همراه را که از آن برای کارکردن با اینترنت استفاده می کنند را خالی از تصاویر شخصی نگه دارند و یا سریعا آن ها را به مکان مناسب انتقال دهند تا در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن گوشی تصاویر و اطلاعات شخصی آنها مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

وی بیان کرد:در صورت مواجه شدن با هرگونه مزاحمت اینترنتی آن را به والدین اطلاع دهند.

سرهنگ محمدپور همچنین از تشکیل پرونده های زیادی در استان در خصوص چت های خصوصی و پی وی در شبکه های اجتماعی خبر داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*