مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد : گشایش نمایشگاه کتاب از فردا در بیرجند/ تخفیف ۳۰ درصدی خرید کتاب در نمایشگاه

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی از فردا ۱۹ الی ۲۴ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی بیرجند آغاز بکار خواهد کرد .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان این خبر زمان بازدید از نمایشگاه را از ساعت ۱۵:۳۰ ظهر تا ۲۱:۳۰ اعلام کرد و گفت : در روزهای پنج شنبه و جمعه نمایشگاه در شیفت صبح از ساعت ۹ تا ۱۱ به روی علاقه مندان باز خواهد بود .
ناصر نبی زاده با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۸۶ ناشر در قالب ۱۱۶ غرفه و با بیش از ۶۰ هزار عنوان کتاب حضور دارند، افزود : از برگزاری این نمایشگاه استقبال خوبی صورت گرفته و ۳۷۰ ناشر از سراسر کشور در ابتدا برای حضور ثبت نام کردند که بدلیل کمبود فضا ۱۸۶ ناشر برای حضور در نمایشگاه پذیرفته شدند .
وی از تخفیف ۳۰ درصدی در نمایشگاه شامل ۲۰ درصد تخفیف بن و ۱۰ درصد تخفیف ناشران خبر داد و با بیان اینکه ۹۰ میلیون تومان یارانه برای علاقه مندان در نظر گرفته شده، ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از کتاب سیمای شیدایی که شرح خاطرات و دلنوشته شهید محمد شهاب است، رونمایی خواهد شد.
وی در ادامه از برپایی غرفه‌ای با نام ایثار و شهادت در این نمایشگاه خبرداد و با بیان اینکه در این غرفه نشست‌هایی با نویسندگان کتاب‌های کنگره ۲۰۰۰ شهید استان خواهیم داشت، گفت : برپایی سه شب فرهنگی طبس در ۱۹ آذر ماه، فردوس ۲۰ آذر ماه و قاین ۲۲ آذر ماه با هدف معرفی فرهنگ و تاریخ این شهرستان ها همراه با مراسم شعر خوانی از جمله برنامه های جانبی نمایشگاه خواهد بود .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی در ۲۱ آذر ماه ، برگزاری نشستی با حضور استاد راشد محصل، شبی با دکتر پورشافعی و صحبت پیرامون طب سنتی وکارگاه آموزشی استفاده بهینه از فضای مجازی به عنوان دیگر برنامه های جانبی نمایشگاه یاد کرد و افزود : برپایی مراسم شبی با دکتر بهنام پور و صحبت پیرامون مباحث فرهنگی و ادبیات از دیگر این برنامه ها خواهد بود .
نبی زاده به برپایی غرفه کتاب خراسان جنوبی با موضوع ارائه پژوهش ها و کتاب های پیرامون استان خراسان جنوبی و حضور فعالان حوزه کتاب در این غرفه به عنوان دیگر برنامه های جانبی نمایشگاه اشاره کرد .
حضور ۱۱ ناشر استان در نمایشگاه کتاب
سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در ادامه از کم کاری برخی از دستگاه های اجرایی با وجود اینکه دغدغه فرهنگ دارند در برپایی نمایشگاه انتقاد کرد و گفت : از ۲۲ ناشر و بیش از ۳۰ کتاب فروشی فعال در استان خراسان جنوبی ۱۱ ناشر و کتاب فروش در این نمایشگاه شرکت کرده اند .
رمضانی از اختصاص یک غرفه از نمایشگاه به خبرنگاران برای انعکاس اخبار در جراید و رسانه ها در مدت برگزاری نمایشگاه خبر داد و افزود : برای حمایت از کتاب فروشان تسهیلاتی از ۳۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان در صورت ارائه طرح و تصویب در وزارت ارشاد پرداخت می شود که تاکنون ۳ کتاب فروشی در استان مشمول این تسهیلات شده اند.
وی میزان فروش کتاب را در نمایشگاه سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد : علاقه مندان به خرید کتاب می توانند در همان محل نمایشگاه، بن های خرید تخفیف کتاب را تهیه کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*