اخبار علمی/چرا هنگام بلند شدن چشمانمان سیاهی می‌رود؟/ اشتباهی بزرگ هنگام شستن صورت/ ریشه کنی دیابت با چند دانه ریز سیاه/ عفونت ادراری را جدی بگیرید /محققان پی بردند؛ مصرف بادام موجب بهبود کلسترول می شود/چرا تخم مرغ برای کودکان مقوی است؟ خانم‌ها بخوانند؛ عواقب پاک نکردن آرایش صورت قبل از خواب/ آرایش مداوم، خانم‌ها را به دام سرطان می‌اندازد

 

علت سیاهی رفتن چشم هنگام بلند شدن چیست؟

اصولا سرگیجه یا سیاهی رفتن چشم هنگام ایستادن، به دلیل افت فشار خون رخ می‌دهد، وقتی از حالت نشسته یا دراز کشیده از زمین بلند می‌شوید این حالت باعث می‌شود تا احساس سرگیجه به شما دست دهد،‌ حالتی که حتی ممکن است حتی شما را تا مرز غش کردن ببرد.

سرگیجه ممکن است ملایم باشد و کمتر از چند دقیقه طول بکشد، اما در کنار آن سرگیجه با دوام و طولانی ممکن است از مشکلاتی جدی‌ حکایت داشته باشد که در این مواقع مراجعه به پزشک امری بسیار مهم خواهد بود، سرگیجه حاد معمولا با چیزی واضح مثل کم آبی یا استراحت طولانی مدت ایجاد می‌شود و به راحتی قابل درمان است.

///

علت سوزش ادرارا چیست؟

عفونت‌های مجاری ادرار یکی از دلایل سوزش ادرار است؛ این دسته از عفونت‌ها در قسمت کلیه اتفاق می‌افتد و معمولا به وسیله باکتری‌هایی که از طریق مجاری ادراری به مجرای خروج ادرار می‌رسند، ایجاد می‌شوند؛ سوزش ادرار یا دیزوی یکی از مشکلات رایج به خصوص در بین خانم‌هاست، در موارد ساده این مشکل بعد از چند روز خود به خود از بین می‌رود، اما اگر فرد دچار عوامل خطرسازی مانند دیابت، رفلاکس ادرار به سمت کلیه‌ها، بارداری و سنگ باشد باید حتما به پزشک مراجعه کند.

///

خواص درمانی سیاه دانه

محققان طب سنتی معتقد هستند که سیاه دانه یکی از بهترین مواد برای درمان دیابت نوع ۲ است؛ مصرف تنها ۲ گرم سیاه دانه در روز میزان قندخون را کاهش می‌دهد؛ همچنین این دانه‌های سیاه قادر هستند عملکرد سلول بتا را افزایش و مقاومت به انسولین را کاهش دهند؛ همچنین از سیاه دانه برای درمان عفونت استفاده می‌شود، بر اساس مطالعات به عمل آمده برخی بیماری‌ها چون صرع که در برابر داروهای مدرن مقاوم هستند به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمان‌ هستند و خواص ضد تشنجی سیاه دانه شناخته شده است.

///

خواص و فواید چای سبز

نوشیدن چای سبز باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد ایجاد شده توسط چربی‌های موجود در کبد می‌شود؛ این عملکرد مثبت مانع از بروز بیماری‌های کبدی به ویژه سرطان می‌شود، از خواص دیگر چای می‌توان به کنترل عملکرد و محافظت از ساختار دیواره رگ‌ها اشاره کرد، همچنین مانع از بروز فشار خون بالا می‌شود، کاتچین موجود در چای سبز باعث از بین بردن باکتری‌های مواد مسمومیت غذایی یا سم تولید شده می‌شود.

///

اشتباهی بزرگ حین شستن صورت

زمانی که صورت خود را می‌شویید حوله را روی صورت خود نکشید؛ کشیدن حوله روی پوست صورت می‌تواند خوشایند باشد اما پوست را کشیده و آن را اذیت می‌کند، این اتفاق می‌تواند برای میزان الاستین شما خطرناک باشد.

///

زمانی که صورت خود را می‌شویید تنها با حوله روی آن چند ضربه آرام بزنید، همچنین هر حوله‌ای که دم دستتان است را روی صورت خود نکشید، با این کار باکتری روی صورتتان منتشر خواهد شد.

مصرف بادام موجب بهبود کلسترول می شود

محققان دریافتند مصرف بادام می تواند به بهبود عملکرد کلسترول خوب HDL کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان مصرف منظم بادام به تقویت میزان کلسترول HDL کمک کرده در حالیکه همزمان شیوه دفع آن از بدن را نیز بهبود می بخشد.

در این مطالعه، محققان میزان و عملکرد کلسترول HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) را در افرادی که هر روز بادام مصرف می کردند با میزان و عملکرد HDL همان گروه از افراد که به جای بادام، کیک مافین می خوردند مقایسه کردند. محققان دریافتند در شرکت کنندگان رژیم غذایی بادام، میزان و عملکرد HDL شان بهبود یافت.

تخم مرغ؛ غنی ترین منبع پروتئین

محتشمی ادامه داد: پروتئین موجود در تخم مرغ کامل است، به همین علت این ماده جزو بهترین رژیم‌های غذایی بدون گوشت قرار گرفته است؛ فولات نقش مهمی در تولید و نگهداری سلول‌های جدید کودک به عهده دارد؛ تخم مرغ یکی از معدود منابع غذایی، حاوی ویتامین دی است که برای بدن کودک بسیار لازم است.

وی افزود: لوتین، آنتی اکسیدانی است که از چشم در برابر آسیب‌های خورشیدی و از بروز آب مروارید و دیگر بیماری‌های چشمی مرتبط با سن، جلوگیری می‌کند؛ تخم مرغ دارای مواد معدنی شامل آهن، زینک و سلنیوم (افزایش سیستم ایمنی بدن) است.

چرا تخم مرغ برای کودکان مقوی است؟

خانم‌ها بخوانند؛

به گفته محققان مصرف طولانی مدت لوازم آرایشی و به خواب رفتن با آن موجب بروز عواقب هولناکی در بدن خانم‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از خانم‌ها از انواع و اقسام لوازم آرایشی استفاده می‌کنند اما لازم است بانوان بدانند که ماندن طولانی مدت لوازم آرایشی روی پوست می‌تواند سلامت آنها را به  خطر بیاندازد.

یکی از لوازم آرایشی پر مصرف که امکان ورود مضرات آن به داخل بدن خانم‌ ها وجود دارد، رژ لب است.

عواقب پاک نکردن لوازم آرایشی قبل از خواب/ آرایش مداوم خانم‌ها را به دام سرطان می‌اندازد

بسیاری از لوازم آرایشی حاوی سرب هستند و وجود این ماده به داخل بدن می‌تواند به سیستم عصبی و هورمونی خانم‌ها آسیب برساند.


بیشتر بخوانید: از ناهنجاری‌های مغزی تا سرطان‌ سینه/ وقتی چهره سلامت با “لوازم آرایش” خط‌خطی می شود


بر اساس گفته‌های محققان استفاده از رژ لب می‌تواند منجر به حساسیت لب و پوست اطرافش شود همچنین ممکن است  خشکی و ترک خوردگی لب‌ها را به دنبال داشته باشد.

عواقب پاک نکردن لوازم آرایشی قبل از خواب/ آرایش مداوم خانم‌ها را به دام سرطان می‌اندازد

مواد مضر موجود در این مواد آرایشی در طولانی مدت خطر بروز سرطان را به دنبال دارد؛ همچنین ممکن است پوست لب پس از سال‌ها تغییر رنگ پیدا کند و سلول‌های رنگ دانه‌ای آسیب ببینند.

مواد خطرناک تشکیل دهنده رژلب

رژ لب حاوی ماده نگهدارنده آرایشی و سرطان‌زایی به نام پرماندئید است، همچنین کارابن و روغن‌های معدنی که منجر به  بسته شدن منافذ پوست می‌شود در بسیاری از این لوازم آرایشی مورد استفاده  قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: عفونت های پوستی؛ در کمین مصرف‌کنندگان لوازم آرایش ارزان قیمت


وقتی این لوازم آرایشی برای مدت‌های طولانی روی لب باقی بماند این امکان وجود دارد که همراه با خوردن و آشامیدن وارد بدن شوند افزون بر این خانم‌هایی که از این لوازم  آرایشی زیاد استفاده می‌کنند فلزات سنگین چون کادمیوم و عناصری چون آلمینیوم و منگنز را بیش از حد وارد بدن خود می‌کنند که پس از مدت طولانی استفاده خطر بروز مسمومیت وجود دارد.

عواقب پاک نکردن لوازم آرایشی قبل از خواب/ آرایش مداوم خانم‌ها را به دام سرطان می‌اندازد

محققان توصیه می‌کنند که خانم‌ها به هیچ وجه با لوازم آرایشی به خواب نروند.


بیشتر بخوانید: نکات طلایی تغذیه برای کودکان یک تا سه سال


محتشمی یادآوری کرد: اگر کودکان زرده تخم مرغ را خالی مصرف نمی‌کنند می‌توان آن را بعد از پختن رنده یا له کرد و موقع خوردن سوپ  با آن مخلوط کرد؛  تخم مرغ را بعد از پختن با ۱ یا ۲ قاشق ماست شیرین کم چرب مخلوط کنید،  تخم مرغ پخته را با یک کمی آب جوشیده و یک خرمای پوست گرفته و له شده مخلوط کنید، و یا تخم مرغ پخته را با پوره کدو حلوایی مخلوط کنید و برای تنوع در طعم تخم مرغ آن را با کره نیمرو کنید.

چرا تخم مرغ برای کودکان مقوی است؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*