پرداخت ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی

استاندار خراسان جنوبی گفت:۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی در استان پرداخت شده است.

محمد مهدی مروج الشریعه در جلسه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه سند آمایش استان پایه حرکت های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توسعه استان است، اظهار داشت: تمام برنامه ریزی ها برای استان براساس این سند تنظیم و عملی می شود.

وی با اشاره به عضویت خراسان جنوبی در شورای امنیت و توسعه پایدار ۹ استان شرق و غرب کشور، گفت: مسئولیت خراسان جنوبی در این شورا تهیه اسناد توسعه استانی این ۹ استان است که کلیات سند توسعه و امنیت پایدار استان در جلسه برنامه ریزی و توسعه استان به صورت راهبردی مصوب شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این سند آب به عنوان محور مهم و توسعه روستایی و شهری، حمل و نقل، مسائل آموزشی و اقتصاد و تولید بر مبنای رقابت پذیری مصوب شده است.

مروج الشریعه با بیان اینکه در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز ۱۱۸ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که علاوه بر جذب سهم استان به صورت کامل از این مبلغ توانستیم ۲۱ میلیارد تومان به صورت تشویقی در مرحله دوم جذب کنیم، افزود: تاکنون ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات در استان برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است، این در حالی است که میزان انعقاد قرارداد طرح های بانکی ما با بانک های استان ۱۸۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گفته وی، تقویت بنیان های اقتصادی استان برای قرار گرفتن در مسیر توسعه مهمترین مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال منابع خوبی را برای جبران خسارت های ناشی از خشکسالی که به جامعه تولیدی روستائیان وارد شده، اختصاص یافته است، گفت: دولت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد برای جبران بخشی از خسارت ها و مشکلات ناشی از خشکسالی به استان اختصاص داد، علاوه بر این ۴۷ میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت های طبیعی استان مانند قنوات و آبخیزداری و بخش تولید در حوزه کشاورزی اختصاص داده است.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه بانک ها در سال ۹۶ بیش از هزار میلیارد تومان از منابع داخلی خود برای توسعه صنعت و اشتغال استان تزریق کردند، یادآور شد: بیشتر این اعتبارات به صنایع متوسط و بزرگ تزریق شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*