هفتمین طرح ملی دادرس دانش آموزی در استان افتتاح شد / شرکت ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در طرح دادرس

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امسال چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان در ۱۵۰ کانون آموزشی در طرح ملی دادرس شرکت کردند که آموزش‌های لازم برای مواجهه با سانحه و مواقع بحرانی به آنها ارائه می‌شود. محمدرحیم شهریاری روز گذشته در آیین افتتاح هفتمین طرح ملی دادرس در خراسان جنوبی افزود: طرح دادرس برای آماده سازی دانش آموزان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی و کنترل علایم حیاتی با آموزش های احیای قلبی ریوی، پانسمان، آتل بندی، اسکان اضطراری، پناه گیری و تخلیه اضطراری، اطفای حریق و حمل مصدوم اجرا می شود. وی تصریح کرد: در هر کانون دانش آموزی ۳۰ نفر، آموزش‌های لازم را فرا می گیرند و ۱۴ نفر از هر کانون برای شرکت در مسابقات دادرس شهرستانی رقابت خواهند کرد.
به گفتهٔ وی ۲۲ تیم ۱۴ نفره در ۲ بخش دختران و پسران اوایل تابستان سال آینده به صورت استانی به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۲ تیم منتخب در شهریور ماه به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند. این مقام مسئول خاطر نشان کرد: امروز حضور داوطلبانه جوانان و نوجوانان در اقدام‌های عام المنفعه ضروری است زیرا جمهوری اسلامی ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا است و طرح دادرس در توانمندسازی جوانان برای مواقع بحرانی مفید می‌باشد. شهریاری تأکید کرد: امروزه مسئولان در تمام دستگاه‌های اجرایی باید زمینه رشد این قشر را فراهم کنند تا شاهد توسعه همه جانبه در تمام بخش‌های جامعه باشیم.
اعلام آمادگی استانداری برای تأسیس
و حمایت تشکل امداد و نجات
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم عنوان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن این استان در حوزه‌های سیل و زلزله، آمادگی در مقابله با حوادث برای دانش آموزان که قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند ضرورت دارد. علی اصغر موسوی کیا افزود: دانش آموزان در کنار رسالت کسب علم و دانش باید به این آموزش‌ها مسلح شوند چرا که یادگیری مقابله با بحران زمینه ساز زندگی تعداد زیادی از حادثه دیدگان در سوانح خواهد شد. به گفتهٔ وی تشکل هلال احمر در مدارس یکی از مهمترین کانون‌های چهارگانه آموزش و پرورش است که با توجه به جامعه هدفش باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.
موسوی کیا با اشاره به اهمیت امداد و نجات گفت: حتی استانداری خراسان جنوبی در کنار سازمان‌های مردم نهاد و دیگر نهادهای اجتماعی آمادگی تأسیس و حمایت تشکل امداد و نجات را دارد زیرا یادگیری بیشتر، از تلفات ۱۶ هزار نفری جاده‌های کشور خواهد کاست.
اجرای طرح دادرس در راستای کاهش آسیب‌های حوادث است
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: کشور ما آماج حوادث طبیعی است و اگر امدادگران به موقع برسند میزان آسیب دیدگان کمتر می‌شود.
مهدی گلدانی‌مقدم گفت: طرح دادرس از بین دانش آموزان منتخب پایه هشتم انتخاب می‌شود تا با آموزش پررنگ در دوره استانی و کشوری فعال باشند و در موقع حوادث بتوانند به همنوعان خود کمک کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*