در کارگروه تخصصی اشتغال صورت گرفت؛ انتقاد استاندار خراسان جنوبی از روند جذب سرمایه گذار

انتقاد استاندار خراسان جنوبی از روند جذب سرمایه گذار

 استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سیستم حوزه سرمایه گذاری در خراسان جنوبی تا حدی خاموش است، گفت: این در حالی است که سرمایه گذارانی با ارز فراوان به دنبال سرمایه گذاری هستند.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی مروج‌الشریعه شنبه شب در کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌ها اظهار کرد: یکی از مهمترین خدمات دولت پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده است که این مهم را مرهون زحمات همه اعضای کارگروه هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت تبیین خدمات دولت بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید با ارتباط و هماهنگی با رسانه ها خدمات و اقدامات خود را به اطلاع مردم و عموم جامعه برسانند.

مروج الشریعه ادامه داد: خراسان جنوبی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی رتبه قابل قبولی دارد و بیش از سهمیه ابلاغی تسهیلات پرداخت کرده که امری بسیار مهم و ارزشمند است.

وی  با بیان اینکه در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی کیفیت کار را نیز افزایش دهیم، افزود: باید سهم بخش های اقتصادی در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی روشن کنیم.

 ۶۲ درصد تسهیلات اشتغال روستایی در بخش کشاورزی

مروج الشریعه گفت: بخش کشاورزی ۶۲ درصد مبلغ تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده است که با توجه به این مسئله باید از استعدادهای بخش کشاورزی خراسان جنوبی به بهترین نحو  ممکن استفاده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: چرا شرایط به گونه ای باشد که خراسان جنوبی و رضوی بهترین و با کیفیت ترین زعفران جهان را تولید کند ولی ارزش افزوده آن نصیب کشورهای حوزه  خلیج فارس و اسپانیا شود که در این زمینه برنامه ریزی حدی باید صورت گیرد.

مروج الشریعه بیان کرد: زمانی باید به داشتن چند محصول زرشک، زعفران و عناب افتخار کنیم که ارزش افزوده آن نیز نصیب کشاورز منطقه خودمان شود.

وی  ادامه داد: در حالی ۶۲ درصد مبلغ تسهیلات پرداختی  به بخش کشاورزی اختصاص یافته که شرایط اقلیمی سرمایه گذاری در برخی از حوزه های کشاورزی را توصیه نمی کند و تنها ۳۸ درصد سهم صنعت، معدن و خدمات بوده که بسیار کم است.

تفویض اختیارات بیشتر به استانداران

استاندار خراسان جنوبی  با اشاره به افزایش اختیارات استانداران  در کلان کشور گفت: در سیستم مدیریتی کشور به استاندار تفویض اختیار بیشتری شده که از این امر باید برای پیگیری بیشتر امور مردم و رفع گره ها و دغدغه ها استفاده کرد.

مروج الشریعه اظهار کرد: تجربه ۴۰ سال گذشته نشان می دهد که مسئولان و وزرایی موفق تر خواهند بود که بتوانند با تکیه بر مدیریت های منطقه ای حرمت کرده و با استانداران  همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه سیستم  حوزه سرمایه گذاری  در خراسان جنوبی تا حدی خاموش بوده و جای سرمایه گذاری داخلی در استان خالی  است، بیان کرد: این در حالی است که سرمایه گذارانی با ارزهای فراوان به دنبال سرمایه گذاری هستند.

جذب سرمایه گذار با روش های سنتی پاسخ نمی دهد

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای جذب سرمایه گذار سیستم ها و روش های سنتی پاسخ نمی دهد بلکه باید به صورت مذاکره رو در رو یا مکاتبه استفاده کرد.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه زرشک و زعفران و برخی از محصولات استراتژیک استان در کشور رقیب ندارد، افزود: باید به ظرفیت های نهفته و بالقوه سرمایه گذاری در خراسان جنوبی توجه کنیم  و به سمت طرح های بزرگ و کلان برویم.

وی یادآور شد: ۱۲ مورد مکاتبه توسط استانداری برای ابلاغ مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری انجام شده و نمایندگان نیز برای پیگیری قول مساعد داده اند  و البته تا تعیین تکلیف طرح های معرفی شده به بانک های عامل، طرح جدید اشتغال روستایی و عشایری ثبت نخواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*