اخبار علمی

خطر مصرف روزانه آسپرین برای سالمندان سالم

آسپرین

بر اساس مطالعه‌ای بزرگ در آمریکا و استرالیا، افراد مسن‌تری که از وضع سلامتی خوبی برخوردارند نباید روزانه آسپرین مصرف کنند.

به گزارش ایسنا، فایده آسپرین به خصوص بعد از سکته مغزی یا حمله قلبی پیش‌تر ثابت شده اما این مطالعه نتیجه گیری کرده که مصرف آسپرین برای افراد سالم بالای ۷۰ سال فایده‌ای ندارد و خطر خونریزی داخلی که بالقوه مرگبار است را به شدت افزایش می‌دهد.

////

خوراکی مفید برای پاکسازی رگ ها

گرفتگی رگ‌ها بیماری‌هایی است که مشکلات زیادی را برای فرد مبتلا ایجاد می‌کند؛ برای اینکه از شر این گرفتگی رها شوید محققان طب سنتی راهکارهایی را بیان کرده‌اند، سیر یکی از این موارد است، سیر ماده غذایی شماره یک برای پاکسازی رگ‌ها محسوب می‌شود اگر نمی‌خواهید رگ‌هایتان دچار انسداد شود و مشکلات بعدی به بار بیاورد سیر را در برنامه‌تان بگنجانیم، سیر باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شود و کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهد.

////

فواید کاهو

کاهو از سبزی‌های بسیار مفیدی است که علاوه بر خواص درمانی، مصرف غذایی هم دارد و در میان سبزی‌ها، تاریخی کهن دارد؛ خوب است بدانید که کاهو به علت داشتن آهن خونساز و تمیزکننده خون است، کاهو یکی از بهترین خواب آور‌ها و آرام بخش به شمار می‌رود و برای ضعف اعصاب بسیار مفید است، این سبزی ملین و ادرارآور است، افراد  برای کاهش وزن می‌توانند این سبزی را در رژیم غذایی خود بگنجانند و قبل از شام آن را مصرف کنند، علاوه بر این کاهو به عنوان یک ضد تشنج شناخته شده است و  درد معده را تسکین می‌دهد.

////

آب را شگفت انگیز کنید

بسیاری افراد علا‌قه‌ای به مصرف آب تنها ندارند و در طول روز از مصرف این نوشیدنی پرخاصیت غافل می‌شوند، اگر تمایل به مصرف آب تنها ندارید این نوشیدنی را با مواد دیگری ترکیب کنید، آب را به همراه زنجبیل مصرف کنید چرا که به بهبود هضم غذا کمک می‌کند، همچنین آب به همراه دارچین قند خون را تنظیم می‌کند؛ آب به همراه نعناع خوشبو کننده دهان است و آب به همراه عسل ضد سرطان و عفونت است، در آخر آب به همراه لیموترش ایمنی بدن را افزایش می‌دهد، آب را به  همراه  تخم شربتی مصرف کنید که استخوان‌هایتان تقویت شود.
سندرومی که بداخلاقتان می‌کند/ خواص باورنکردنی این گیاه دم دستی را بدانید/ با این گل خوشبو صورتتان را زیبا کنید/ آب‌ طعم‌دار بخورید و با بوی بد دهان خداحافظی کنید

فواید نوشیدن گلاب

گل محمدی یکی از خوشبوترین  گل‌ها است که  استشمام بو و مصرف آن برای سلامتی بسیار مفید است، محققان طب سنتی نوشیدن گلاب را برای بدن ضروری می‌دانند چرا که یک نوشیدنی ضد پیری است که به کاهش چین و چروک‌های پوست و روشن کردن لکه های تیره کمک شایانی می‌کند، علاوه بر این  این نوشنیدنی  قند خون را کاهش می‌دهد و  بیماری‌های دستگاه گوارش مانند هضم معده را بهبود می‌بخشد، همچنین نفخ را کاهش می‌دهد و دردهای شکمی و یبوست را درمان می‌کند.
////

فیبر مانع از پیری مغز می شود

تهران – ایرنا – مطالعات محققان دانشگاه ایلینویز آمریکا نشان می دهد مواد غذایی حاوی فیبر خاصیت ضد التهابی دارند و مانع از کاهش عملکرد شناختی و حرکتی ناشی از پیری می شوند.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، با افزایش سن پستانداران، سلول های ایمنی مغز که میکروگلیا (microglia) نام دارند، ملتهب می شوند. با این فرآیند، موادی تولید می شود که عملکرد شناختی و حرکتی را کاهش می دهند. به همین دلیل است که با افزایش سن حافظه و عملکرد مغز کاهش می یابد.
مطالعات محققان دانشگاه ایلینویز نشان می دهد مواد غذایی حاوی فیبر در جلوگیری از این فرآیند نقش دارند. در این مطالعه آمده است استفاده روزانه از مواد غذایی حاوی فیبر، باعث رشد باکتری های مفید در روده می شوند. این باکتری ها با هضم فیبر، زنجیره کوتاه اسیدهای چرب (SCFA) شامل بوتیرات (butyrate) را به عنوان یک محصول جانبی تولید می کنند. مطالعات نشان می دهد بوتیرات خاصیت ضد التهابی روی میکروگلیا دارد و منجر به بهبود حافظه در مدل های حیوانی شده است. از طرفی سلول های میکروگلیای ملتهب یک ماده شیمیایی مضر به نام interleukin-1β تولید می کنند که با آلزایمر مرتبط است.
همچنین مطالعات قبلی نشان داد بدن حاوی پروتئینی به نام نیاسین (Niacin receptor 1) است که توسط ژنی به نام NIACR1 احاطه می شود.بیشتر بیماری های از جمله آسم، به دلیل وجود التهاب در بدن روی می دهند، نیاسین یا ویتامین B3 سبب کاهش التهاب می شود.
یکی از مهمترین دلایل بروز سرطان روده نیز کمبود پروتئین نیاسین در بدن است. رژیم غذایی حاوی فیبر، باعث فعال شدن نیاسین و افزایش اثرات ضدالتهابی آن می شود.
مواد غذایی حاوی فیبر عبارتند از ذرت،انواع لوبیا، نخود فرنگی،گندم و محصولاتش، عدس، گلابی، سیب، بادام، تمشک،گل کلم، آووکادو،آلوی سیاه، انبه،انواع توت، کدوتنبل
کاهش کلسترول، کاهش تری گلیسیرید، کاهش مشکلات گوارشی، بهبود آسیب های کبدی، کاهش تصلب شرایین، کاهش التهاب عروق، کاهش آرتروز، کاهش احتمال بروز دیابت نوع ۱ و کاهش آب مروارید برخی از خواص فیبر می باشد.

زندگی صنعتی و خودروی آلاینده سبب شده است تا گازی سمی در جهان منتشر شود و زندگی انسان‌ها در نسل‌های آینده را در معرض نابودی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند افزایش سطح دی اکسید کربن در جهان امکان دارد سبب کمبود مواد مغذی برای بیش از دویست میلیون نفر شود.

آلودگی بیش از اندازه هوا می‌تواند سبب مرگ بیش از دویست میلیون نفر شود زیرا مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری در مواد غذایی به دلیل افزایش بیش از اندازه CO۲ کاهش فراوانی می‌یابد.

محققان تخمین می‌زنند میزان CO۲ در سال ۲۰۵۰ به میزان ۵۵۰ واحد در میلیون می‌رسد که به عبارت دیگر یک و نیم برابر مقدار کنونی در جهان است.


این میزان CO۲ سبب کاهش غلظت مواد مغذی چون روی، پروتئین و آهن در محصولات کشاورزی، چون برنج و گندم می‌شود که در نهایت سبب کمبود ماده معدنی روی در ۱۷۵ میلیون نفر و کمبود پروتئین در ۱۲۲ میلیون نفر خواهد شد.

پژوهش درباره خطر‌های ناشی از افزایش میزان دی اکسید کربن بر زندگی انسان‌ها در سال‌های آینده به وسیله دانشمندان دانشگاه هاروارد (the Harvard TH Chan School of Public Health) انجام شده است.

وجود دی اکسید کربن برای تبدیل عمل فتو سنتز گیاهان بسیار ضروری است اما اگر میزان این ماده بیش از اندازه باشد سبب آسیب به یونوم (ionome) گیاه می‌شود و به این ترتیب گیاه فاقد مواد مغذی، معدنی و انواع ویتامین‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*