رئیس میراث فرهنگی بیرجند: اقامت گردشگران در بیرجند ۱۲۲ درصد افزایش یافت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند گفت: رشد اقامت و اسکان مسافران و گردشگران در یک ماه ابتدای تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند، حسن علی فولادی امروز (۸ مرداد) در دومین جلسه ستاد خدمات سفر این شهرستان اظهار کرد: دو اثر معنوی دانش و فرهنگ غذای سنتی قروت و عزاداری حسینیه کبابی های بیرجند در میراث ناملموس ملی به ثبت رسیده است.

وی افزود: در شهرستان بیرجند جاذبه های طبیعی کم داریم اما فرهنگی غنی در این منطقه از جاذبه هایی است که می توان روی آن سرمایه گذاری کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند با اشاره به اینکه ظرفیت اسکان بیرجند ۴ هزار و ۱۷۰ نفر است، گفت: ظرفیت اسکان هتل ها ۳۸۰ نفر، اقامتگاه بوم گردی ۶۰ نفر، مهمان پذیرها ۲۳۰ نفر، ستاد اسکان آموزش و پرورش ۱۰۰ نفر و در کمپ ها ۳ هزار نفر است.

فولادی به خدمات امدادی، انتظامی و بهداشتی شهرستان برای ایام تابستان اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت تعداد ۲ پایگاه امدادی، ۷ باب اورژانس پیش بیمارستانی، ۲ پایگاه امداد خودرو، ۳ باب داروخانه شبانه روزی و یک راهدارخانه در شهرستان بیرجند فعال است.

وی از نظارت ۷۳ نفر بر خدمات ایام تابستان در شهرستان خبر داد و افزود: علاوه بر نظارت‌های انفرادی که از طرف کارشناسان دستگاه‌های عضو انجام می شود، گشت‌های مشترک نظارتی نیز با حضور ادارات تعزیرات، اماکن، بهداشت و این اداره کل از تاسیسات گردشگری انجام می گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در ایام تابستان ۷ موزه در بیرجند برای بازدید مسافران و گردشگران فعال است، بیان کرد: همچنین تعداد ۳ بازارچه صنایع دستی، تعداد ۸ بازارچه عرضه ارزاق عمومی، ۷ باب جایگاه دائمی سوخت، ۲ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و ۲۵۰ باب مسجد برای اقامه نماز فعال و آماده ارائه خدمات هستند.

فولادی با بیان اینکه در نوروز ۹۷ شاهد رشد ۲۳ درصدی گردشگری در شهرستان بیرجند بودیم، افزود: می طلبد در زمینه اسکان گردشگران پیش بینی های انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ اقامتگاه بوم گردی در حال احداث است، گفت: همچنین ۱۰واحد سفره خانه فعال است و ۸ باب سفره خانه نیز در دست احداث داریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در تیرماه امسال ۵ هزار و ۱۸۱ نفر مسافر در هتل ها، مهمان پذیرهای شهرستان بیرجند اسکان یافتند، تاکید کرد: رشد اقامت و اسکان مسافران و گردشگران در یک ماه ابتدای فصل تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲۲ درصد رشد داشته است

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*