دبیر ستاد مرکزی فعالیت های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت: ۲۰۰ هزار نفر در کشور از خدمات دندانپزشکی رایگان بهره مند شدند

دبیر ستاد مرکزی فعالیت های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت گفت: از شهریور سال قبل تا پایان اردیبهشت امسال حدود ۲۰۰ هزار نفر در کشور خدمت دندانپزشکی رایگان از گروه های جهادی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، دکتر محمد تاج فرد در حاشیه بازدید از گروه‌های جهادی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) بسیج دانشجویی علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه وزارت بهداشت از گذشته حمایت از گروه‌های جهادی بوده است، اظهار داشت: از اسفند ۹۵ ستاد قرارگاه جهادی در وزارتخانه کارش را شروع کرده است و به همین شکل در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور این قرارگاه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت امسال ۵۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی ستاد گروه های جهادی آن فعال شده است، گفت: علاوه بر بسیج دانشجویی و بسیج جامعه پزشکی، اخیرا کانون های جهادی هم به این گروه ها اضافه شدند تا بتوانیم خدمات بیشتری را داشته باشیم.

دبیر ستاد مرکزی فعالیت های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از گروه های جهادی حمایت می کنند و حتی بیشتر از گذشته افزود: ما هم از طریق وزارتخانه سعی می کنیم حمایت کنیم.

تاج فرد با تاکید بر اینکه یکی از کارهای بسیار موثر که در سال ۹۶ اتفاق افتاد این بود که ما ۸۰ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی خریداری و در اختیار گروه های جهادی قرار دادیم، اظهارداشت: این اولین گام در بخش سلامت بخش دندان است که تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر در کشور ازخدمات دندانپزشکی رایگان از گروه های جهادی دریافت کردند.

وی افزود: امید است با توسعه این موضوع و ورود خیرین بتوانیم این بحث سلامت دهان و دندان را توسعه دهیم و خدمات موثرتری در این بخش داشته باشیم.

دبیر ستاد مرکزی فعالیت های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه همه توان خود را برای کمک به گروه های جهادی استانی گذاشته ایم و در همین راستا سه مرتبه به خراسان جنوبی آمده ام، گفت: خود حضور ما که مشکلات را می بینیم می تواند به توسعه کار جهادگران و اقدامات بعدی کمک کند.

تاج فرد با تاکید بر اینکه همین که از نزدیک مشکلات را ببینیم قطعا به فکر راه حل هم هستیم، افزود: دو دستگاه از کلنیک های سیار دندانپزشکی تهیه شده به خراسان جنوبی داده شده است.

وی با بیان اینکه از شهریور سال قبل تا پایان اردیبهشت حدود ۵۰۰ اردوی جهادی حوزه درمان در سراسر کشور داشته ایم، افزود: وزارتخانه تاکید زیادی بر توسعه اردوهای جهادی داشته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*