از ابتدای امسال؛ خدمات مشاوره کمیته امداد منطقه یک بیرجند به ۸۹۷ مددجو ارائه شد

رئیس کمیته امداد منطقه یک بیرجند با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸۹۷ نفر از مددجویان در مشاوره های فردی و گروهی این نهاد شرکت کردند، گفت: سال گذشته ۹۰ درصد اعتبارات اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد منطقه یک جذب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند، سید حمیدرضا حسینی امروز (۱۰ مرداد) در کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۶۳۵ خانوار  معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک بیرجند هستند، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۱۵ خانوار سرپرست زن تحت پوشش کمیته امداد منطقه یک بیرجند قرار دارند.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات در بحث اشتغال مددجویان پرداخت شده، گفت: سال گذشته ۹۰ درصد اعتبارات اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد منطقه یک جذب شده است.

 

رئیس کمیته امداد منطقه یک بیرجند یاد آور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۹۷ نفر از مددجویان در مشاوره های فردی و گروهی این نهاد شرکت کردند و اولویت آسیب‌های اجتماعی در مددجویان اعتیاد به مواد مخدر صنعتی، طلاق و مهاجرت از روستا به حاشیه شهرها است.

 

طاهره حمیدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح پویش «فصل گرم کتاب» با دو محور موضوعی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تقویت مهارت‌های زندگی در تابستان امسال در حال برگزاری است.

 

وی افزود: طرح پویش «فصل گرم کتاب» از  ساعت ۱۸ الی ۲۰ در پارک توحید بیرجند برای کودکان با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع پنج شنبه هر هفته برگزار می شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تاکنون ۳ مرکز فرهنگی و هنری در شهرستان بیرجند راه اندازی شده است، گفت: در حال حاضر مجوز ۴ مرکز فرهنگی و هنری اخذ شده و در آینده مرکز شماره ۴ در مهرشهر افتتاح می شود.

 

حمیدی بیان کرد: برای ۳ مجوز مرکز فرهنگی و هنری دیگر نیز نیاز به مکان است که اگر تامین شود برای راه اندازی آن اقدام خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*