سرمقاله/کشوری بنام قم…!!!

امروز خراسان جنوبی – راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
احمد زادهوش مدیر جامعه المرتضی اعلام فرموده اند که دیگر زمان آن فرارسیده که قم با مرزها و پرچمی مشخص و قانون اساسی معلوم و مشخص به وجود آید !!
چنین گفتاری حتی در گعده های دوستانه و یا در حال قیلوله هم نه به صلاح است و نه وجاهت قانونی و شرعی و عرفی دارد، چه رسد به اینکه رسانه ای هم بشود.
کشور شدن قم مفهومش ایجاد مکانی است همچون واتیکان در رم ایتالیا !!
یعنی همانگونه که کشیشهای ایتالیا واسقفها وکاردینال ها در آن جمع شده و فقط کارشان هراز گاهی انتخاب رهبر جدید برای کاتولیک های جهان است آن هم با تولید دودسفید از دودکش واتیکان، قم هم آیا قرار است چنین وضعیتی به خود بگیرد ؟!!
قصد بر ورود بیش از این مقدار به حرف های این بزرگوار نیست، بلکه آقایان حتما باید توجیه شوند که با توجه به مسئولیت شان هر کلامی را که منعقد می کنند هم بار قانونی دارد وهم بار حقوقی!!
اینکه حرف هایی بزنیم که بعدها نتوانیم جمع اش کنیم ورو به تکذیب و توجیه آوریم (همانگونه که عادت به این کارها داریم) باید به فکر هزینه های اجتماعی که اینگونه اظهار نظرهای بی سلیقه و بی وجه به وجود می آورند نیز باشیم.
حتما بعدها نیز مشهد و نجف هم چنین ادعاهایی را خواهند کرد و چرخه معیوبی را بنا خواهند نهاد که وهنی است سخیف برای کاربران آن !!
بهتراست دوستانی که از جیب سوراخ بیت المال ارتزاق می کنند و بااسامی گوناگونی که همگی نیز ادعای کارفرهنگی مینمایند به مردم گزارش دهند که میلیاردها تومان سرمایه های مردم چه خروجی و بازخورد فرهنگی که در زندگی آنان تغییر قابل لمسی را رقم زده باشد داشته است؟!!
بالاخره مردم حق شان است که بدانند با توجه به میلیون ها نفری (حدودا یک سوم جمعیت کشور) که زیر خط فقر مطلق زندگی می کنند نحوه هزینه کرد خیل بزرگی از این دست مؤسسات چگونه است ؟!
تا باشفاف سازی این هزینه کرد پول های بی زبان بهتر و بیشتر در جریان کارهای قانونی گروه های بزرگی که ادعای کار فرهنگی می کنند قرار گیرند.
باورکنید که خواسته های این چنینی مردم نه کاری است ضد انقلابی و نه سیاه نمایی و نه تهمت و افترا !! مردم را اگر قبول داریم و به شعورشان نیز احترام میگذاریم حق شان است بدانند که در کشورشان چه می گذرد و سرمایه  های نفتی و گازی شان چگونه هزینه می شود !!
بهتر است با تعقل و تفکر و هم افزایی بیشتر حرف هایی را از دهان خارج کنیم که انگیزه ای منطقی وعقلانی داشته باشد و دنیای مردم را هم دربرگیرد، مردمی که دغدغه شان سیر کردن شکم و پوشاندن بدن است و بیشتر نیز به آنان نمی رسد، طرح هایی که از ورای شکم سیر و در توهمات غریبی ارائه می شود بیشتر داغ مردم را تازه تر و دردشان را عمیقتر می کند، مراقب هیجانات هوشی مان باشیم !!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*