رفع تصرف ۲۱ هکتار اراضی ملی در شهر سربیشه

سامانه بارشی وارد خراسان جنوبی می شود
رئیس گروه پیش بینی و پیش یابی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی از امروز پنجشنبه تا سه شنبه هفته آینده با افزایش ابر و وقوع بارش های رگباری همراه با رعد و برق در استان پیش بینی می شود.رضا برهانی افزود: تحلیل خروجی مدل های هواشناسی نشانگر تقویت سامانه کم فشار و افزایش ناپایداری و رطوبت جو در روزهای آینده است و وزش تند باد بویژه در شنبه هفته آینده دور از انتظار نیست.وی ادامه داد: طبق بررسی های به عمل آمده در این مدت بارش باران سراسر استان را فرا می گیرد و قابل توجه نیز خواهد بود.

فراخوان شرکت در جشنواره تئاتر خراسان جنوبی
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برای شرکت در دوازدهمین جشنواره تئاتر استان فراخوان داد. معاون حوزه هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این جشنواره با هدف اعتلای هنر تئاتر و ارتقاء کیفی و کمی تولیدات نمایشی برگزار می شود.زمزم افزود: همه گروههای نمایشی که در جشنواره یازدهم شرکت کرده اند و از مهر سال ۹۶ تا ابتدای شهریور ۹۷ اجرای عمومی داشته باشد، می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رفع تصرف ۲۱ هکتار اراضی ملی در شهر سربیشه
سرپرست اداره راه و شهرسازی سربیشه  گفت: در ایام عید نوروز  ۲۰۶ هزار و ۹۲۰ متر مربع از اراضی ملی واقع در حریم شهر سربیشه به ارزش تقریبی بیست میلیارد ریال  توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تصرف قرار گرفت . رحمتی زاده افزود : با برگزاری جلسات متعدد با متصرفین و اخذ تعهدات لازم مبنی بر رفع تصرف بدون کمترین تنش اجتماعی و استفاده از قوه قهریه اراضی مذکور پس گرفته شد به حال سابق صورت گرفت . وی تاکید کرد:چنانچه شخصی مدعی مالکیت می باشد باید از طریق مراجع قانونی نسبت به اثبات آن اقدام نماید.

سفارش تاجران دوبی به توبافان خراشاد
تاجران کشور دوبی سفارش تولید شال سر به تولیدکنندگان پارچه های سنتی روستای خراشاد بیرجند دادند. مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی زنان خراشاد گفت: این تاجران در نمایشگاه بین المللی مشهد که پنجم فروردین برگزار شد از حوله های سنتی و شال های سر تولید شده به دست زنان روستای خراشاد استقبال فراوان و ۲۰ شال رنگی را که برای رنگ آنها از محصولات گیاهی استفاده شده بود خریداری کردند.خانم ذاکریان افزود: این تاجران پس از اطمینان از کیفیت شال های تولیدی، اکنون سفارش تولید ۳۰۰ شال سر در رنگهای مختلف را به تعاونی زنان خراشاد دادند.هر شال سر تولید شده با دستگاه توبافی با قیمت ۵۵ هزار تومان به فروش می رسد.

اجرای طرح هادی در ۴۴ روستای طبس
مدیر بنیاد مسکن شهرستان طبس گفت: این شهرستان دارای ۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است که در ۴۴ روستا طرح هادی با اعتباری بالغ بر ۱۲۹ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و قیر رایگان اجرا شده است. علیرضا یوسفی پور در نشست خبری افزود: یکی از طرح های در دست اجرا در شهرستان طبس طرح بهسازی روستاهای نمونه است که بر مبنای سند توسعه روستا «طرح هادی» صورت می گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*