حضور حدود ۸۰۰ هزار نفر زائر در بقاع متبرکه استان طی اجرای طرح آرامش بهاری پایان فروردین، آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در مسابقات قرآن کریم

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید نماینده ایشان در سازمان اوقاف و امور خیریه طرح آرامش بهاری را همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه خراسان جنوبی از ۲۵ اسفندماه ۹۶ آغاز کردیم که تا ۱۵ فروردین ماه جاری با رضایت کامل ادامه یافت.
اغلب همکاران ما در طرح آرامش بهاری
تعطیلی نوروزی نداشتند
حجت الاسلام و المسلمین پرویز بخشی پور در نشست خبری روز گذشته خود، افزود: طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات به اجرا در آمد اما همکاران ما شامل نیروهای اداره کل، خادمین، اعضای هیات امنا و بازرسین بعضا حتی یکروز هم تعطیلات نداشتند و در راستای اجرای هرچه بهتر طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان، شبانه روزی در تلاش بودند.
استقبال مردمی از خیمه های معرفت در بقاع متبرکه
وی با بیان اینکه از مجموع ۹۶ بقعه استان در ۶۰ بقعه مجری طرح آرامش بهاری بودیم، اظهار کرد: حتی در برخی بقعه ها که قرار بر اجرای طرح نبود نیز خیمه های معرفت برپا شد و علاوه بر مبلغین تعیین شده بومی و غیر بومی مبلغینی خارج از طرح نیز در بقاع همکاری داشتند.
به گفته وی، در بخش های مشاوره در خیمه های معرفت، اکثر مراجعات مردمی مربوط به بخش مشاوره خانواده بود که نشان از وجود برخی اختلالات در خانواده ها دارد. ضمن اینکه مشاوره تحصیلی و وقف، پاسخگویی به سوالات شرعی، غرفه کودک و نوجوان و قرآن آموزی نیز در طی اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه فعال بود و مراجعات به حدی بود که با وجود خریداری ۸۶ هزار قلم هدایا و جوایز در نظر گرفته شده برای تشویق کودکان و نوجوانان در این خصوص با مشکل مواجه شدیم.
انجام بازرسی های محسوس و نامحسوس
از بقاع در طول اجرای طرح
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با ذکر اینکه خیمه های معرفت در ۳۵ بقعه متبرکه در دو شیفت در نوبت های اول و دوم تعطیلات نوروزی بر پا شد، گفت: در طول اجرای طرح آرامش بهاری بازرسی های محسوس و نامحسوس صورت می گرفت و علاوه براین نیروهای اداره کل نیز بازرسی هایی را با هدف شناسایی و رفع نواقص و ایرادات انجام می دادند.
حضور ثابت ۱۱۵۶ خادم ثابت و افتخاری و اعضای
هیات امنا در طول اجرای طرح آرامش بهاری
وی افزود: بقاع متبرکه استان پتانسیل بالایی دارد و بقاع زیادی برای اجرای طرح آرامش بهاری اعلام آمادگی کرده بودند اما از آنجا که اداره امور بقاع از محل درآمدهاست، درآمدها پاسخگوی اجرای طرح نبود.
وی اضافه کرد: در طی زمان اجرای طرح، ۱۱۵۶ نفر از خادمان ثابت و افتخاری و اعضای هیات امنای فعال، به صورت ثابت در بقاع حضور داشتند که جا دارد از همه عزیزانی که در طول اجرای طرح ما را یاری کردند و به خصوص از رسانه ها و مطبوعات که اطلاع رسانی و پوشش خبری خوبی داشتند، قدردانی نمایم.
حضور بیش از ۷۹۸ هزار نفر و اسکان
بیش از ۱۲۸ هزار نفر زائر در بقاع متبرکه استان
حجت الاسلام و المسلمین بخشی پور تعداد زائران حضور یافته در بقاع متبرکه استان در طول اجرای طرح آرامش بهاری را ۷۹۸ هزار و ۱۱۱ نفر و تعداد اسکان یافتگان در بقاع متبرکه را ۱۲۸ هزار و ۸۲۱ نفر ذکر کرد و با بیان اینکه پیگیر تکمیل زائرسرا برای بقاع متبرکه در فردوس هستیم، گفت: این زائرسرا در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل آن، قطعا تعداد زائران بقاع متبرکه در این شهرستان افزایش چشمگیری خواهد داشت.
زمینه برای مشارکت خیرین و واقفین
در احداث زائرسرا در بقاع متبرکه فراهم است
به گفته وی، در برخی از بقاع متبرکه استان، زائرسرا ها در دست احداث است و دارای طرح جامع مصوب می باشد و در این شرایط برخی افراد خیر برای وقف در این بقاع مراجعه می کنند. قطعا زمینه برای مشارکت افراد در ساخت و ساز زائرسرا ها در این بقاع متبرکه فراهم است و بنا به درخواست این واقفین، زائرسراهای احداث شده چند روزی در طول سال در اختیار آنان قرار می گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه از ابتدای سال جدید تاکنون ۲ وقف جدید در شهرستان فردوس داشته ایم، افزود: در باغ شوکت آباد، اقدامات خوبی توسط یک سرمایه گذار بومی صورت گرفته و قرار است محدوده در اختیار وی را افزایش دهیم زیرا این سرمایه گذار صرفا به سود و استفاده اش فکر نمی کند و ابتدا ترمیم باغ را در دستور کار قرار داده و ما امیدواریم با توجه به آفات درختان، نسبت به واکاوی باغات این محدوده اقدام شده و فضای جدید و مفرحی ایجاد گردد.
آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت
در مسابقات قرآن پایان فروردین ماه
حجت الاسلام و المسلمین بخشی پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآن کریم است و این مسابقات را از مرحله شهرستانی تا مرحله استانی، کشوری و بین المللی برگزار می کند و امسابل چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در سطح کشور و از جمله در خراسان جنوبی برگزار می شود و ثبت نام از علاقمندان به شرکت در این مسابقات از ۲۰ بهمن ماه سال ۹۶ آغاز شده و تا پایان فروردین ماه جاری ادامه دارد.
وی افزود: این مسابقات در رشته حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء کل قرآن و رشته های قرائت و ترتیل برگزار می شود. ضمن اینکه حفظ موضوعی ، ابتهال، حفظ احادیث، تفسیر و اذان رشته های دیگر این مسابقات می باشد و علاقمندان می توانند از طریق سایت اوقاف و با مراجعه به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یا ادارات شهرستانی نسبت به ثبت نام برای شرکت در این مسابقات اقدام کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*