تصادفات فوتی برون شهری در خراسان جنوبی ۵۰ درصد افزایش یافت

جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۹۷ تاکنون، وقوع تصادفات فوتی برون شهری در استان ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

سرهنگ حسین نیکمرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طرح نوروزی خدمات سفر از ۲۴ اسفند ماه ۹۶ در استان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده نیز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، ۸۷ فقره تصادف در جاده های استان ثبت شد که بر اثر آن ۱۳۹ نفر مجروح و ۶ نفر کشته شدند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۳ فقره تصادف جرحی، ۶ فقره فوتی و مابقی خسارتی بوده است.
وی با اشاره به اینکه واژگونی خودرو با ۷۱ درصد مهمترین علت این حوادث است، ادامه داد: آمار تصادفات جرحی در این طرح برابر مدت مشابه سال گذشته بوده است.
جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار کرد: تخطی از سرعت مطمئنه ۳۴ درصد و انحراف به چپ ۱۷ درصد از مجموع علت تصادفات را به خود اختصاص دادند و بیشترین حوادث مربوط به محورهای شرقی استان است.
نیکمرد با بیان اینکه بیشترین حوادث از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴ اتفاق افتاده است، تاکید کرد: رانندگان قبل از حرکت حتما استراحت کافی داشته باشند تا خواب آلودگی منجر به حوادث غیر قابل برگشت نشود.
وی در ادامه از راننده ها و مسافران نوروزی خواست ضمن توجه به توصیه های پلیس در مسیر سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، حافظ جان خود و دیگر هموطنان خود در جاده های استان باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*