اخبار کوتاه استان/مشارکت سپاه در احداث بندهای خاکی استان

یخبندان بهاره در راه است
کارشناس هواشناسی درمورد وقوع یخبندان در خراسان جنوبی هشدار داد. نخعی گفت: با تقویت تدریجی سیستم پرفشار و ادامه روند دمای هوا، بارش برف در ارتفاعات و وقوع یخبندان در مناطق سردسیر استان در اوایل وقت روز چهارشنبه و پنج شنبه دور از انتظار نیست. وی از کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه ای دمای هوا و رسیدن دمای برخی مناطق به صفر درجه خبر داد و افزود: کاهش دما بیشتر در شهرستان های قاین، حاجی آباد، سربیشه و درمیان خواهد بود. کارشناس هواشناسی به بهره برداران بخش کشاورزی توصیه کرد از استحکام پوشش گلخانه ها مطمئن شوند، از محلول پاشی و سم پاشی مزارع و باغ ها خودداری، دمای سالن های پرورشی را تنظیم و از قیم برای نگهداری نهال های تازه کاشته شده استفاده کنند.

مشارکت سپاه در احداث بندهای خاکی استان
۷ بند خاکی و سنگ ملاتی در خراسان جنوبی تا پایان سال با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران و آستان قدس رضوی ساخته می شود. علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این طرح ها در قالب تفاهم نامه با آستان قدس رضوی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران در شوسف و میغان نهبندان، درح سربیشه، پترگان زیرکوه، قهستان درمیان و منتظریه طبس اجرا می شود.

افزایش ۵/۲ برابری مجوزهای مشاغل خانگی
مجوزهای صادر شده پارسال در حوزه مشاغل خانگی حدود ۲٫۵ برابر افزایش یافت. سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: سال ۹۵ تعداد ۴۸۱ فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شد و این مجوزها در سال گذشته به هزار و ۱۸۸ فقره افزایش یافت. غلامرضا اشرفی افزود: بیشترین مجوزهای صادر شده مربوط به صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی بوده است.

واگذاری ۱۵۵ قطعه زمین مسکونی به روستائیان
۱۵۵ قطعه زمین مسکونی پارسال به روستائیان شهرستان بیرجند واگذار شد. مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند گفت: این زمین ها پارسال با مساحت ۲۰۰مترمربع در ۲۸ روستا واگذار شد. عباس گل محمدی افزود: ارزش این زمین ها حداقل ۲۵ درصد کمتر از قیمت کارشناسی محل است. وی افزود: پارسال۳۵٫۵ هکتار زمین در ۱۵ روستای شهرستان بیرجند تملک شد.

ظرفیت استخراج معادن استان ۳ میلیون تن بیشتر شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ظرفیت استخراج اسمی معادن استان طی سال گذشته به میزان سه میلیون و ۳۰۰ تن افزایش داشته است. داود شهرکی افزود: طی سال ۹۶ ظرفیت استخراج اسمی سالیانه معادن استان به میزان سه میلیون و ۳۰۰ تن افزایش داشته که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ بیش از ۲۲۰ درصد رشد داشته است.

«سلحشور» برترین دارتر بیرجند شد
محمدمهدی سلحشور در مسابقات قهرمانی برترین دارتر به عنوان برترین دارتر نوجوان بیرجند معرفی شد. در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه ورزشی مسابقات برترین دارتر نوجوان شهرستان بیرجند برگزار شد. در این مسابقات ۱۰ دارتر برتر نوجوان بیرجندی در خانه دارت دکتر گنجی سالن ورزشی شهیدین قاسمی با یکدیگر به رقابت پرداختند که محمدمهدی سلحشور بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی برترین دارتر بیرجند قرار گرفت، محمدمهدی فوداجی نایب قهرمان شد، عدنان خسروی و عرفان محمدی به مقام سوم مشترک دست یافتند.

درخشش شطرنج آیسک در مسابقات دانش آموزی
تیم دبستان شهید اسماعیلی شهر آیسک در مسابقات شطرنج قهرمانی شهرستان سرایان به مقام اول دست یافت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*