اخبار کوتاه استان/رونمایی از دو عنوان کتاب در بیرجند

باران این روزها ۹۸۰سازه آبخیزداری را پر کرد
۹۸۰ سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی های اخیر آبگیری شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در این سازه ها حدود ۱۴ میلیون متر مکعب آب ذخیره شد.
علیرضا نصرآبادی با بیان اینکه برخی سازه های استان علاوه بر آبگیری سرریز شدند، افزود: بیشترین حجم آبگیری مربوط به شهرستانهای طبس، فردوس و بشرویه بوده است.در روزهای اخیر به صورت میانگین در خراسان جنوبی ۱۸ میلیمتر باران بارید که سبب وقوع سیلاب و جاری شدن رواناب در بسیاری از نقاط شد. وی با بیان اینکه یکی از راه‌ های استفاده از آب باران و مهار سیلاب در مناطق خشک و کویری، احداث سازه آبخیزداری است، گفت: حجم رواناب سالانه در خراسان جنوبی ۷۰۰ میلیون متر مکعب است که از این میزان حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب به هدر می ورد.کارشناس هواشناسی  استان هم گفت: سامانه بارشی که از پنجشنبه هفته گذشته وارد استان شد به طور میانگین ۱۸ میلیمتر باران به ارمغان داشت.رضا برهانی افزود: در این چند روز، سربیشه با ۶۵ میلیمتر بیشترین بارندگی و نهبندان و بشرویه با ۹ میلیمتر کمترین بارندگی های استان را ثبت کردند. وی با اشاره به تضعیف سامانه بارشی و عبور تدریجی آن از مرزهای شرقی گفت: در ۲۴ ساعت آینده رشد موقت ابر و وقوع رگبارهای پراکنده در نواحی شرقی و مرتفع پیش بینی می شود.

توقف فعالیت کانال تلگرامی نماینده ولی فقیه دراستان
فعالیت کانال تلگرامی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با هدف تقویت شبکه های پیام رسان داخلی، متوقف شد.
روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اعلام کرد: براساس تأکید آیت ا… عبادی، مبنی بر تقویت شبکه های پیام رسان داخلی، فعالیت کانال تلگرامی وی از دیروز متوقف شد.
از این پس اخبار و مطالب مرتبط با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند از طریق پیام رسانهای داخلی سروش به آدرس sapp.ir/ebadi_khj و آی گپ به آدرس iGap.net/ebadi_khj  اطلاع رسانی خواهد شد.

واگذاری ۱۵ درصد عملیات واکسیناسیون دامی به خصوصی ها
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ۱۵ درصد از حجم عملیات واکسیناسیون دامی به بخش خصوصی دامپزشکی خراسان جنوبی واگذار شده است. سید مهدی معراجی با تأکید بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار کرد: بر اساس این قانون و در راستای حمایت از بخش خصوصی و تکلیف دستگاه بر واگذاری امور غیرحاکمیتی در سال مالی گذشته، بیش از ۱۵ درصد از حجم عملیات واکسیناسیون دامی به بخش خصوصی دامپزشکی واگذار شد.

رونمایی از دو عنوان کتاب در بیرجند
دو عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار در سالروز ارتش رونمایی شد.
این کتاب ها شامل “پدران آسمانی” روایتگر زندگی ۳۰ شهید شاخص آجای خراسان جنوبی و ” پایانی خوش ” خاطرات ده ساله اسارت سرهنگ آزاده و جانباز نور احمد بجدی گزیک است که در حاشیه برگزاری مراسم رژه رونمایی شدند.
مؤلفان این دو کتاب علی نصرآبادی، مهدی توسلی و مهدی رحیم آبادی هستند و انتشارات فرماندهی سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی آنها را منتشر کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*