اخبار ورزشی استان/جشنواره بازی های بومی و محلی در «بسطاق»

تیم استان قهرمان مسابقات دارت مشهد
تیم خراسان جنوبی قهرمان مسابقات تیمی درون باشگاهی مشهد شد. برنده این مسابقات آتنا بیگمی از خراسان جنوبی و مهدیانفر، تیم دوم مسابقات، حسین شوشتری و ریحانه عباسی و تیم های سوم مشترک مهدی دهقان و سیفی و حسین رحمانی و نگار عمرانی بودند.

جشنواره بازی های بومی و محلی در «بسطاق»
به منظور احیا و ترویج سنت ورزش های بومی و محلی جشنواره بازی های بومی و محلی در روستای بسطاق سرایان برگزار شد. مسئول برگزاری این جشنواره بیان کرد: این برنامه با همکاری اداره ورزش و جوانان، هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی، کانون فرهنگی هنری امیر المومنین(ع)، دهیاری و شورای روستای بسطاق برگزار شد. حجت الاسلام طاهری تصریح کرد: بازی های بومی و محلی سرشار از آداب، رسوم و فرهنگ هایی است که بیانگر فرهنگ غنی و اصیل مردمان هر دیار است و شور و نشاط وصف ناپذیری در مردم ایجاد می شود. وی اضافه کرد: این جشنواره با برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی که بیش از ۹۰۰ نفر شرکت داشتند از سالن ورزشی فجر به سمت مجتمع بین راهی برگزار شد، سپس با اجرای برنامه های شاد و رقص محلی مسابقات هفت سنگ، طناب کشی و روپایی به پایان رسید و به نفرات برتر رشته های مختلف با حضور مسئولان محلی و رمضانی سرپرست اداره ورزش و جوانان جوایز نفیسی اهدا شد.

برترین های مسابقات پینگ پنگ نوروزی سرایان
مسابقات پینگ پنگ جام نوروز سرایان با حضور برترین ها در سالن ورزشی نیایش برگزار شد. رئیس هیئت تنیس روی میز استان با اعلام این خبر گفت: این مسابقات در سالن ورزشی نیایش سرایان بود که میزبان بیش از ۱۵ پینگ پنگ باز برتر بود و عبدا… علمی، رضا طاهری و حجت پاسدار به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در بشرویه
همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی همراه با مسابقات شاد و مفرح همگانی در شهر ارسک برگزار شد. رئیس هیئت ورزش های همگانی شهرستان بشرویه عنوان کرد: به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و در اجرای طرح توسعه سلامت و نشاط اجتماعی و با “شعار ورزش همگانی فرصتی فراگیر برای ارتقای سلامت و امنیت ملی “همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی همراه با مسابقات شاد و مفرح همگانی به همت هیات ورزش های همگانی و همکاری دهیاری، شورای حجت آباد و شهرداری ارسک برگزار شد. «ساداتی پور» افزود: شرکت کنندگان مسیر مسجد جامع شهر ارسک تا حجت آباد به طول ۵ کیلومتر را پیاده روی کردند و سپس در روستای ییلاقی و تفرجگاهی حجت آباد برای ادامه برنامه ها گردهم آمدند. به گفتۀ وی در کنار همایش پیاده روی جشنواره بازی های بومی و محلی و همگانی شامل طناب کشی، هفت سنگ، حمل لاستیک،اجرای سرود محلی، روپایی و دیگر مسابقات مفرح و شاد برگزار شد. درپایان به قیدقرعه ۳۵جایزه به شرکت کنندگان اهدا وبه نفرات برتر در رشته های ورزشی فوق جوایزی توسط مسئولان داده شد.

سرایان مقام اول مسابقات فوتسال نوروزی سه قلعه
بیست و یکمین دوره مسابقات فوتسال جام نوروز در سه قلعه با حضور ورزشکاران برگزار شد. رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سرایان گفت: همزمان با آغاز سال نو بیست و یکمین دوره مسابقات فوتسال جام نوروز در شهر سه قلعه برگزار شد. «راضیه رمضانی» تصریح کرد: در این مسابقات ۱۲ تیم در سه گروه چهار تیمی از ۲ فروردین ماه جاری در سالن ورزشی جهان پهلوان تختی با هم رقابت کردند که در نهایت تیم شهید طهرانی مقدم قهرمان این مسابقات شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*