یادداشت امروز/صدای نوروز را همه بشنویم

امروز خراسان جنوبی – زنگویی znagoei@birjandtoday.ir
نوروز در راه است، روزگار شادی که باید همه مردمان را سر سفره خود بنشاند. بیایید در این روزهای باقی مانده به دنبال راهی برای شادی باشیم و نوروز را شادتر از همیشه آغاز کنیم. برای شاد بودن باید بستر شادی را برای همه فراهم کرد چه اگر در جمعی، یک نفر هم ناشاد باشد، عیشِ همه، منقص می شود اما اگر همه حالی طربناک داشته باشند، ضریب شادی به تعداد افراد، افزون می شود. این اقتضا می کند تا برای شادتر بودن خود برای شادکردنِ دیگران هم بکوشیم. برای این هم کافی است اندکی بخشنده باشیم و برای نشاندنِ لبخند بر لبانِ دیگران، دستی به مهر برآوریم. اگر دستی چنین داشتیم، چشمانِ مان هم تصاویر زیبا و شاد خواهد دید تا دل ها بخندند. خنده هم وقتی زیباست که ” به هم نخندیم” بلکه ” با هم بخندیم” زیبایی افزون تر می شود وقتی به کمک، باعث خنده دیگران شویم. چقدر زیباست این ماجرا. من خواندم، دوباره هم با شما می خوانم که ؛ استادی با شاگردش از باغى می گذشت که چشمشان به یک کفش کهنه افتاد. شاگرد گفت گمان می کنم این کفش های کارگرى است که در این باغ کار می کند . بیا با پنهان کردن کفش ها عکس العمل کارگر را ببینیم و بعد کفش ها را پس بدهیم و کمى شاد شویم ..!
استاد گفت چرا براى خنده خود او را ناراحت کنیم؛ بیا کارى که می گویم انجام بده و عکس العملش را ببین!
مقدارى پول درون آن قرار ده، شاگرد هم پذیرفت و بعد از قرار دادن پول، مخفى شدند.کارگر براى تعویض لباس به وسائل خود مراجعه کرد و همین که پا درون کفش گذاشت متوجه شیئى درون کفش شد و بعد از وارسى، پول ها را دید، با گریه فریاد زد : خدایا شکرت !
خدایی که هیچ وقت بندگانت را فراموش نمی کنى، می دانى که همسرِ مریض و فرزندان گرسنه دارم و در این فکر بودم که امروز با دست خالى و با چه رویی به نزد آنها باز گردم و همین طور اشک می ریخت و با خدایش سخن می گفت. استاد به شاگردش گفت: همیشه سعى کن براى خوشحالیت ببخشى نه بستانی ….راست می گفت استاد، چطور برای به دست آوردنِ هر چیز دست به جیب می شویم اما برای رسیدن به شادی افزون تر، نمی خواهیم کاری بکنیم؟ نوروز در پیش است و برخی در گرفتاری و آواز بلند مشکلات، صدای پای آن نازنین را نمی شنوند. بیایید کمک کنیم این”بانگ خوش” به گوش همه برسد….

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*