وضعیت مالکیت ارگ تاریخی و بی نظیر بیرجند مشخص شد «بهارستان» در آغوش «میراث»

بعد از کش و قوس های فراوان و گذشت سالها از بی مهری و بی توجهی به ارگ سال گذشته مقرر شد ارگ بهارستان بصورت تهاتر از سوی بنیاد مستضعفان بعنوان مالک به شهرداری واگذار شود که بدلیل ورود نیافتن به موقع شهرداری به این موضوع شاهد به مزایده گذاشتن این بنای تاریخی در سال جاری بودیم که بنا به گفته مدیرکل بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی بدلیل اعتراضات مردمی و پیگیری از طریق بنیاد کشور در نهایت با برگزاری مزایده موافقت نشد.
خسروی در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی ارزش ارگ بهارستان را بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: قرار بود این ملک با نرخ ۳۵۰ میلیون تومان به شهرداری و یا بخش خصوصی واگذار شود که در حال حاضر این موضوع کلا منتفی شده است.
هر چند مدیرکل بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی می گوید فعلا هیچ برنامه ای در مورد ارگ بهارستان ندارند و سال آینده این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از آمادگی این مجموعه برای تملک این بنا خبر داد .
رمضانی به خبرنگار ما گفت: میراث فرهنگی طی نامه ای به بنیاد مستضعفان اعلام آمادگی کرده که با نرخ کارشناسی ارگ بهارستان به این مجموعه واگذار شود و از طرف دیگر موافقت سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این زمینه دریافت و قرار شده در قالب چند قسط اعتبار مورد نیاز تأمین و به حساب بنیاد واریز شود .
وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان قیمت ۳۰۰ میلیون تومان را برای ارگ بهارستان نرخ گذاری کرده است. به گفته رمضانی، میراث فرهنگی سالانه اعتباری را برای مرمت و بازسازی ارگ بهارستان هزینه کرده است و پیش بینی می شود مرمت بنا حداقل به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*