خالی بودن مخزن آب در دومین آتش سوزی بزرگ اخیر شایعه است دفاعیات آتش نشانی در حادثه سالن فرزان

می گویند: در حادثه آتش سوزی سالن علامه فرزان  مخزن آب آتش نشانی خالی بوده این یک شایعه است.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند روز گذشته در خصوص شایعات پیرامون آتش سوزی سالن علامه فرزان توضیحاتی ارائه داد. با خبر شدیم که  رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورا در باره موضوعات بررسی شده در جلسه دیروز کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری به خبرنگار ما گفت: در این جلسه ۳ موضوع مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. به گفته حسنی صفت، در بحث آتش سوزی سالن علامه فرزان، از رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند برای ادای توضیحاتی دعوت به عمل آمده بود و وی در خصوص شایعه خالی بودن مخزن خودروی آتش نشانی در محل حادثه به تشریح وقایع حادثه پرداخت.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند هم در خصوص صحبت هایش در جلسه کمیسیون به امروز خراسان جنوبی گفت: حادثه آتش سوزی سالن علامه فرزان برای شهروندان و به ویژه هنرمندان، حادثه تلخی بود که بیش از ۲ میلیارد تومان خسارت در پی داشت و البته با یک سرمایه گذاری اندک می شد میزان خسارات را بسیار کاهش داد.
حسینی با اشاره به اینکه آتش سوزی رأس ساعت ۱۳/۵ دقیقه به ایستگاه سجادشهر اعلام شد، افزود: همکاران ما در ساعت ۱۵/۵ دقیقه به محل حادثه رسیدند و از آنجا که درب یک ضلع ساختمان بسته بود قفل درب ضلع دیگر را شکسته و وارد ساختمان شدند و ظرف مدت ۵۸ دقیقه این آتش را که به دلیل تأخیر در اطلاع رسانی و قابل اشتعال بودن کف، دیوارها و سقف سالن گسترش یافته بود، مهار کردند که کار بزرگی است.
وی در ادامه گفت: متأسفانه به ناحق شایع شده که خودروی آتش نشانی بدون آب به محل رفته که اصلا چنین چیزی امکان ندارد. بلافاصله پس از انجام هر مأموریت، اولین کاری که توسط پرسنل آتش نشانی انجام می شود آبگیری خودروهاست. ضمن اینکه مراحل اطفای حریق توسط دوربین های ما، دوربین های ساختمان اداره کل و دوربین های ساختمان مجاور ثبت و ضبط شده و مأموران حراست ما نیز به طور دقیق دوربین ها را چک کرده اند. در این حادثه، شدت آتش باعث بازشدن بخشی از سقف شده بود که به ما در تخلیه دود و مهار آتش کمک کرد.
وی از انجام بازدید بیش از ۹۰ اداره در بحث کنترل نکات ایمنی توسط آتش نشانی خبر داد و گفت: ۴۳ دستگاه تاکنون کارهای حداقلی انجام داده اند، مابقی هیچ اقدامی صورت نداده اند و اداراتی هم هنوز مورد بازدید قرار نگرفته اند.
حسینی به وجود انبارهای پر خطر در سطح شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: اخیرا یکی از این انبارها که در آن لاستیک نگهداری می شد طعمه حریق شد و از آنجا که چفت و بست های زیادی داشت مأموران ما به زحمت و از طریق ایجاد شکاف در سقف برای اطفای حریق اقدام کردند و از این دست انبارهای غیر اصولی در سطح شهر زیاد داریم.
وی خواستار ورود استانداری، فرمانداری و سیستم قضایی و شورای شهر برای انجام اقدامات ایمنی حداقلی در ساختمان ادارات و دستگاه ها شد و گفت: نصب سیستم اعلام حریق در ادارات و اتصال آن به سامانه ۱۲۵ کمترین خواسته ای است که داریم و مرحله بعدی نیز استقرار سیستم اطفای حریق می باشد.
به گفته حسنی صفت در این جلسه اعضای شورا در کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورا پس از بحث و تبادل نظر مقرر کردند مکاتباتی با هدف ایمن سازی ساختمان ها و املاک با اصناف و ادارات سطح شهر انجام شود.
حسنی صفت در ادامه گفت: در این جلسه بحث مجتمع تجاری اداری در دست احداث هلال در خیابان طالقانی نیز مطرح شد و با توجه به ابهاماتی که در خصوص این پروژه وجود دارد مقرر شد اعضای کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری و کمیسیون عمران شورای شهر به همراه نمایندگانی از بهداشت، مدیریت درمان، شهرداری، شهرداری منطقه ۲، آتش نشانی، با محوریت آتش نشانی در حضور مسئولین پروژه هلال از این پروژه دیدن کنند و این بازدید با هدف اصلاح نقشه ارائه شده به شهرداری و طی فرایند بررسی دستورالعمل تأسیس مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی در طبقه ۲ این پروژه صورت گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*