۱۳۷ پروژه عمرانی بیرجند برای دهه فجر

۱۳۷ پروژه با اعتباری بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر در شهرستان بیرجند کلنگ زنی و افتتاح می شود. فرماندار بیرجند درجلسه ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان بیرجند با اشاره به این‌که در دهه فجر امسال تعداد ۱۳۷ پروژه در بیرجند افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد ، افزود:در مجموع اعتبار این پروژه‌ها ۷۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که از این میزان، اعتبار پروژه‌های افتتاحی ۴۶ میلیارد تومان و اعتبار پروژه‌های کلنگ‌زنی نیز ۲۸ میلیارد تومان است.
ناصری افزود: از این پروژه‌ها، ۸ پروژه شاخص است که در جدول برنامه‌های استانداری نیز به آن اشاره شده است.
او با بیان اینکه دهه فجر بهترین فرصت برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: برنامه‌های دهه فجر باید به بهترین شکل برگزار شود و با توجه به تجمعات و اتفاقاتی که اخیرا در کشور شاهد آن بودیم ، باید برنامه‌های این دهه نسبت به سال‌های گذشته بسیار باشکوه‌تر برگزار شود.فرماندار بیرجند با اشاره به این‌که طبق برنامه همه ساله، ستاد دهه فجر در بخشداری مرکزی بیرجند برگزار خواهد شد، عنوان کرد: زمان و مکان دقیق برنامه‌ها به نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی شود تا از هرگونه مشکل و ترافیک جلوگیری شود.
وی گفت: مراسم عطرافشانی گلزار شهدا نیز در روز پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه به صورت متمرکز، برگزار می شود. سرکشی از خانواده شهدا، نواختن زنگ انقلاب در ۱۴ بهمن‌ در مدارس شهرستان بیرجند و سخنرانی در مساجد و دانشگاه ها از دیگر برنامه های ستاد دهه فجر است.
غفلت از تبیین دستاوردهای انقلاب
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی هم با اشاره به اینکه در محورها و رویکردهای فرهنگی تاکید بر بصیرت‌افزایی و ارتقای آگاهی مردم لازم است، افزود: متاسفانه ما از تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی غفلت کرده ایم. حجت الاسلام احمد ملایی با بیان اینکه برنامه های دهه فجر به صورت عمرانی و فرهنگی اجرا می شود، گفت: برنامه های عمرانی به فرمانداری ‌ها و برنامه های فرهنگی باید به کمیته های ستاد دهه فجر ارجاع داده شود تا از موازی کاری در برنامه‌ها جلوگیری شود. او با بیان اینکه هفته استقبال از دهه فجر سال جاری از ۵ تا ۱۱ بهمن‌ماه است که تمرکز برنامه ها در این مدت بر بیان دستاوردها و آماده شدن برای ورود به دهه فجر است، اظهار داشت: امسال ۸ تا ۱۸ بهمن ماه متقارن با دهه فاطمیه است و این ایام فرصت مغتنمی است تا در برنامه‌ها توجه ویژه به بنیان خانواده و منزلت زن شود.حجت الاسلام ملایی یاد آور شد: برنامه ها و مراسم بر اساس روزشمار دهه فجر اجرا شود و از محوری‌ترین برنامه‌های اجرایی در دهه فجر ورود نمادین امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها در ۱۹ بهمن و مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه است. بخشدار مرکزی بیرجند نیز از بهره‌برداری ۴۲ پروژه در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان طی دهه فجر امسال خبر داد.
جدیدترین تولیدات حوزه هنری رونمایی می شود
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از برگزاری دومین بزرگداشت حماسه ۷ بهمن برای دومین سال متوالی خبر داد و گفت: همچنین جشن انقلاب در ۱۸ بهمن ماه با رونمایی از آثار جدید حوزه هنری برگزار خواهد شد. کریمیان با اشاره به برگزاری نشست مساجد انقلابی، افزود: دو مسجد بیرجند «مسجد جامع پایین شهر و آیت ا… آیتی» در دوران انقلاب نقش پررنگ تری داشته اند که باید به آن پرداخته شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*