در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه استان مطرح شد: ۴۷ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اجرای طرح شناسایی بیماران مزمن در استان از هفته جاری

طی مراسمی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی و معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی ، مدیر کل تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده وتکریم بازنشستگان از ۹ نفر از کارفرمایان ، بازنشستگان ، ازکارافتادگان و بازماندگان نمونه تامین اجتماعی در خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد .
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم با تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان و با بیان اینکه اقدامات موثری در حوزه تامین اجتماعی در استان صورت گرفته ، گفت: این خدمات هر چند بسیار موثر بوده ولی کافی نیست و باید روز به روز گسترش یابد. فرهادی درادامه خواستار استفاده بیشتر از تجربیات بازنشستگان در ادارات و کارخانجات شد و افزود: این خلأ در سطح ادارات و کارخانجات ومراکز کارفرمایی به چشم می خورد که باید برای آن برنامه ریزی کرد .
۴۷ درصد جمعیت خراسان جنوبیتحت پوشش بیمه تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی نیزدر ادامه با اشاره به فعالیت ۹ شعبه اصلی ، ۹ شعبه اقماری ، یک واحد کارگری و یک واحد ستادی تامین اجتماعی در سراسر استان، جمعیت بیمه شده اصلی استان را بیش از ۱۱۴ هزار نفرعنوان کرد و گفت: ۳۵۳ هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت استان در قالب ۷۳ درصد جمعیت شهری و۴۷ درصد جمعیت کل استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند .
مجید درویشی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۹۶۱ بازنشسته در استان نیز تحت حمایت این سازمان قرار دارند ، افزود: آرامش امروز ما مدیون تلاش های بازنشستگانی است که در سال های گذشته چرخ اقتصاد مملکت را چرخانده اند و در تمامی دوران از قبل پیروزی انقلاب تا جنگ تحمیلی و بعد از آن در دوران بازسازی تا الان حضورشان در جامعه موثر و کارگشا بوده است .
وی با تاکید بر اینکه باید بزرگان و بازنشستگان را همواره گرامی بداریم چرا که آنها بدون هیچ چشم داشتی تجربیات خود را در اختیار ما قرار می دهند ، ادامه داد: نیروهای فعال ما در حوزه کارگری باید از تجربیات بازنشستگان نهایت استفاده را ببرند.
اجرای طرح کرامت رضوی و دادن تسهیلات قرض الحسنهبه بازنشستگان
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط سازمان تامین اجتماعی از طریق کانون های بازنشستگان گفت: طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به سفر مشهد مقدس و ارائه تسهیلات قرض الحسنه و کمک هزینه های موردی از جمله خدماتی بوده که به این قشر ارائه شده است.
اجرای طرح شناساییبیماران مزمن در استان
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی نیزدر این مراسم از اجرای طرح شناسایی بیماران مزمن در استان خبر داد و با بیان اینکه برای این بیماران پرونده الکترونیکی تشکیل و خدمات درمانی ویژه ارائه خواهد شد، گفت: این طرح از هفته جاری وارد فاز عملیاتی خواهد شد.
دکتر فرزاد فیروزی افزود: در راستای اجرای این طرح برای بیماران بیمه شده تامین اجتماعی که مبتلا به یکی از بیماری های اعصاب و روان، فشار خون، قلبی و دیابت باشند پرونده الکترونیکی پزشکی تشکیل خواهد شد. وی ادامه داد: این بیماران دارای داروهای تخصصی هستند که از سوی پزشکان در مراکز ملکی تجویز نمی شوند که در این طرح پیش بینی شده این داروها توسط پزشکان ما برای مدت شش ماه برای بیماران تجویز شوند. وی به ارائه سه میلیون و ۸۰۰ هزار رکورد خدمتی در حوزه درمانی به بیمه شدگان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: متوسط تخت های درمانی به نسبت بیمه شدگان استان از نرم کشوری بالاتر است و رتبه اول را در این حوزه کسب کرده ایم.
راه اندازی پلی کلینیک تامین اجتماعی طبس در سال جاری
وی با بیان اینکه هیچ مرکز درمانی ملکی در استان نداریم که مشکل تجهیزات و ملزومات پزشکی داشته باشد، از راه اندازی پلی کلینیک تامین اجتماعی طبس در سال جاری خبر داد .
پایین بودن حقوق بازنشستگان و سهمیه تسهیلات قرض الحسنه
رئیس کانون بازنشستگان خراسان جنوبی نیز بعنوان دیگر سخنران این مراسم از پایین بودن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به عنوان مشکل این قشر یاد کرد و گفت: این بازنشستگان حقوق حداقلی دریافت می کنند که در مقایسه با سایر بازنشستگان تفاوت فاحشی وجود دارد و ازعدالت بدور است. براتی خواستار پیگیری این موضوع شد و از پایین بودن سهمیه تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان نیز انتقاد کرد و افزود: انتظار می رود فرزند بازنشسته تامین اجتماعی نیز در استخدامی ها اولویت داشته باشد . در این مراسم از ۹ نفر از کارفرمایان ، بازنشستگان ، ازکارافتادگان و بازماندگان نمونه تامین اجتماعی در خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد و به قید قرعه به ۲۳ نفر از شرکت کنندگان در مراسم هدیه ای اهدا شد و به دو نفر نیز کمک هزینه سفر به عتبات عالیات تقدیم شد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*