اخبار کوتاه استان/۱۶۰۰ زائر خراسان جنوبی اول شهریور به حج تمتع مشرف می‌شوند‌

وزش گرد و خاک در شرق خراسان جنوبی
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از وزش باد و گرد و خاک در استان به ویژه در شرق خبر داد.علیرضا خندان رو در گفت و گو با مهر بیان کرد: آسمانی صاف همراه با وزش باد و برخی اوقات گرد و خاک را برای خراسان جنوبی پیش بینی می کنیم.وی بیان کرد: امروز افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.
به همت کانون بیت العباس بیرجند؛
فراخوان اولین مسابقه‌ عکاسی رضوی«جاده‌ ولایت» منتشر شد
فراخوان اولین مسابقه‌ عکاسی رضوی «جاده‌ ولایت» از سری برنامه‌های دهه کرامت کانون فرهنگی هنری بیت العباس(علیه السلام) بیرجند منتشر شد.محمدحسین فروتنی مدیر کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند در گفتگو با شبستان ظهار داشت: دبیرخانه اولین مسابقه‌ عکاسی رضوی «جاده‌ ولایت» همزمان با برگزاری ویژه برنامه های دهه کرامت در کانون فرهنگی هنری بیت العباس(علیه السلام) بیرجند، اولین مسابقه‌ عکاسی رضوی «جاده‌ ولایت» را برگزار می کند.
اجرای طرح جوانه های صالحین
در بیش از ۳۰پایگاه مقاومت بسیج شهرستان درمیان
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان گفت: طرح جوانه های صالحین در بیش از ۳۰پایگاه در حال انجام است و در قالب کلاس های آموزشی با موضوع تربیتی ،مهارتی، ورزشی، علمی ، قرآنی و سبک زندگی برای بسیجیان خواهر و برادربرگزار می شود. وی افزود: طرح جوانه های صالحین ازابتدای تابستان شروع و تا ۲۰شهریور ماه ادامه خواهد داشت. وی هدف از برگزاری این طرح را غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، تقویت حلقه های شجره طیبه صالحین و ایجاد نشاط و انگیزه در بین بسیجیان عنوان کرد. وی گفت:در پایان تابستان سه پایگاه به عنوان پایگاههای برتر و موفق در طرح جوانه های صالحین مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
۱۶۰۰ زائر خراسان جنوبی
اول شهریور به حج تمتع مشرف می‌شوند‌
مدیرکل حج و زیارت ‌خراسان جنوبی گفت: ۱۶۰۰ زائر حج تمتع از استان‌ اول شهریور ماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. به گزارش تسنیم، ابوالفضل نوفرستی در دومین جلسه هماهنگی پروازهای حج تمتع ۹۶ با هدف برنامه‌ریزی و ساماندهی امور و پیگیری مصوبات گذشته اظهار داشت: خراسان جنوبی سومین استان متقاضی حضور در سرزمین وحی است و تعداد زائران این استان ۱۶۰۰ نفر هستند که توسط پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عازم سرزمین وحی خواهند شد.
امام جمعه درمیان:
۷۰ درصد خطبه غدیر بین شیعه و سنی مشترک است
امام جمعه درمیان گفت: خطبه غدیر از مشترکات اهل سنت و تشیع است و تنها اختلاف در کلمه مولاست. حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیرضا حسینی در ستاد بازسازی واقعه غدیر شهرستان درمیان اظهار داشت: واقعه غدیر بنا بر باور شیعیان از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجه‌الوداع در ۱۸ ذی الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کردند و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میانشان بودند در آنجا با امام علی (ع) بیعت کردند. وی بازسازی واقعه غدیر را یکی از مشترکات اهل تسنن و تشیع عنوان کرد و یادآورشد: ۷۰ درصد خطبه غدیر به اعتقاد اهل تسنن و تشیع مشترک است و در این حدیث اختلاف در کلمه مولاست که این کلمه نیز در قرآن به دو معنی سرپرست، حاکم، دوستی و محبت به کار رفته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*