پرداخت حقوق بازنشستگان در نخستین ماه دریافت حکم بازنشستگی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری زمان صدور احکام بازنشستگی را بین یک تا ۱۰ روز دانست و گفت: به این ترتیب حقوق همه بازنشستگان در نخستین ماه صدور حکم بازنشستگی قابل پرداخت است.
محمود اسلامیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از اینکه حکم برخی بازنشستگان با تاخیر صادر می شود ابراز تاسف کرد و گفت: البته این موضوع بسیار نادر است و مهمترین دلیل آن برخی مشکلات قانونی است .
وی تعداد افرادی را که در سال ۹۵ به سن بازنشستگی رسیده اند ۶۰ هزار نفر برشمرد.
اسلامیان با بیان اینکه متوسط سن بازنشستگی در کشور ۵۱ و نیم سال است این میزان را در مقایسه با سایر کشورها جزء پایین ترین ها دانست و افزود: این روند علاوه براینکه صندوق ها را از نظر هزینه ای با چالش جدی روبرو کرده است محرومیت استفاده از تجربه نیروهای متخصص را نیز به همراه دارد .
وی همچنین به فاصله معنادار حقوق بازنشستگان و شاغلان که علت آن تورم سال های گذشته است اشاره و ابراز امیدواری کرد: دولت با تامین بودجه مورد نیاز طرح همسان سازی حقوق را هرچه زودتر اجرایی کند .
اسلامیان گفت: البته دولت از دوسال گذشته تاکنون تلاش کرده است با تامین ردیف بودجه ای معادل ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق بازنشستگان را تا حدودی بهبود بخشد .
عزم دولت برای حضور رایگان بازنشستگان در مجموعه های ورزشی استان ها
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از اجرایی شدن طرح حضور رایگان بازنشستگان در مجموعه های ورزشی استان ها خبر داد.
محمود اسلامیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: البته در این خصوص کمیته های ورزشی با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان در استان ها تشکیل شده است تا شرایطی ایجاد شود که بازنشستگان بتوانند از امکانات ورزشی بهره مند شوند .
وی برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان را که در آن بیش از ۵ هزار بازنشسته حضور داشتند یکی از برنامه های موثر صندوق بازنشستگی برای بازگشت نشاط و سلامتی میان آنان دانست و ابراز امیدواری کرد: این جشنواره در سال های آتی نیز با کیفیت خیلی بیشتر برگزار شود.
اسلامیان سفرهای سیاحتی و زیارتی را از دیگر برنامه های رفاهی پیش بینی شده برای بازنشستگان دانست و گفت: صندوق بازنشستگی کشوری سال گذشته کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی ۱۵۰ هزار نفر را پرداخت کرده است که این میزان امسال به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید .
وی با اشاره به اینکه این صندوق برای هریک از بازنشستگان در سفرهای مربوط به عتبات عالیات ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال می پردازد این مبلغ را برای سفرهای سیاحتی داخلی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال دانست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*