پاسخ رئیس شورای شهر بیرجند به گزارش «شورای تق و لق»

در پی گزارشی تحت عنوان “شورای تق و لق” در شماره گذشته روزنامه و مصاحبه چند تن از اعضای شورا با خبرنگاران، رئیس شورای شهر بیرجند با مراجعه به دفتر روزنامه، نسبت به اظهارات آنان واکنش نشان داد.
دکتر رضا زنگویی گفت: روابط عمومی شورای شهر طبق روال، زمان و دستورکار جلسات را از طریق پیامک به اطلاع اعضا می رساند و بر همین اساس، زمان و دستور کار جلسه روز شنبه (دهم تیرماه) در روز جمعه (نهم تیرماه) از طریق پیامک به استحضار اعضا رسید و روز شنبه طبق روال حدود ساعت ۷:۴۵ دقیقه صبح به شورا مراجعه کرده و ضمن بررسی نامه ها پاسخگوی ارباب رجوع بودم.
وی افزود: در این فاصله چند تن از اعضا با شورا تماس گرفتند و اعلام کردند که به دلیل مشکلات پیش آمده، امکان حضور در جلسه روز شنبه برای آنان وجود ندارد و لذا حدود ساعت ۹:۲۲ دقیقه از طریق پیامک به کلیه اعضا اعلام گردید که جلسه روز شنبه بدلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا تشکیل نمی شود. چنانچه این اطلاع رسانی صورت نمی گرفت بعدا همین دوستان گلایه می کردند که چرا شما که از عدم حضور تعدادی از اعضا با خبر بودید، موضوع را به ما اطلاع ندادید تا ما هم حضور پیدا نکنیم.
دکتر زنگویی در ادامه گفت: به هر حال پس از اطلاع رسانی به اعضا، من هم حدود ساعت ۹:۳۰ شورا را ترک کردم اما ظاهرا پس از آن برخی اعضا به شورا مراجعه کرده و در مصاحبه با خبرنگاران حاضر، مدعی شده اند که جلسات شورا پس از انتخابات شوراها به صورت منظم برگزار نمی شود و تق و لق است و عدم تشکیل جلسات را به نتایج انتخابات ربط داده اند.
وی تصریح کرد: در تصویری که از جلسه شورا در روزنامه منتشر شده، حضور چند تن از اعضا مشخص است در حالی که عدم برگزاری جلسه از طریق پیامک به اطلاع کلیه اعضا رسیده بود و به همین دلیل، سایر اعضا در جلسه حضور پیدا نکرده اند. ضمن اینکه گاها در گذشته پیش آمده بود که در پی تماس تعدادی از اعضا مبنی بر اینکه به دلیل مشکلات شخصی امکان حضور ندارند، جلسه لغو شده اما هیچگاه من یا سایر اعضا به خود اجازه نداده بودیم که با انعکاس تصویری از جلسه در روزنامه، بخواهیم سایر اعضا را تخریب نماییم.
وی با بیان اینکه برخی از دوستان مطالب دیگری را نیز در مصاحبه با خبرنگاران مطرح کرده اند که متأسفانه انصاف را در این بیانات رعایت ننموده اند، اظهار کرد: در بخشی از این مباحث، گفته شده که روزهای دوشنبه، جلسات فوق العاده شوراها تشکیل می شده اما از زمان انتخابات شوراها این جلسات برگزار نشده است. در این خصوص باید گفت که جلسات دوشنبه شورا شب ها برگزار می شود و بنا به خواست خود دوستان جلسات دوشنبه شب های شورا در ماه مبارک رمضان به دلیل حضور اعضا در محافل قرآنی و جلسات مذهبی مساجد و … برگزار نمی شد مگر در مواقع ضرورت و آنهم با اطلاع قبلی. این موضوع سابقه ای حداقل ۴ ساله دارد و چیز جدید و تازه ای نیست. حال دوستان خودشان تصمیم می گیرند که جلسات دوشنبه شب ها برگزار نشود و بعد از طریق روزنامه گلایه می کنند که چرا جلسات دوشنبه ها برگزار نمی گردد، آیا نام این کار را می توان صداقت گذاشت؟!
دکتر زنگویی افزود: در مباحث گفته شده که جلسات شورا پس از انتخابات شوراها به صورت منظم تشکیل نمی شود اما دقیقا از روز پس از انتخابات یعنی ۳۰/۲/۹۶ جلسات شورا برگزار شده و در تاریخ های ۳۰/۲/۹۶ ، ۴/۳/۹۶، ۶/۳/۹۶، ۲۰/۳/۹۶ و ۲۷/۳/۹۶ شورا تشکیل جلسه داده است. علاوه بر این کمیسیونهای عمران، بودجه و خدمات شهری نیز بر اساس نامه های رسیده به طور منظم جلسات خود را برگزار کرده اند که صورتجلسات مربوطه در شورا موجود است.
رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به صحبت یکی از اعضامبنی بر برگزاری ۸ جلسه در ماه، گفت: یکی از اعضای شورا در همین مصاحبه اعلام کرده باید ماهانه ۸ جلسه مفید در شورای شهر برگزار شود که به این عضو باید عرض کنم اگر مجموعه قوانین تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور را مطالعه فرمایند در ماده ۹ آیین نامه آن تصریح شده که جلسات شورا بعد از اولین جلسه به صورت عادی هر ماه ۲ بار در شورا تشکیل می شود. شورای شهر نیز تلاش کرده با برگزاری دوجلسه در هفته نسبت به پیگیری و رفع مشکلات شهروندان اقدام نماید که این به معنی برگزاری ۸ جلسه در ماه است یعنی بیش از تکلیف قانونی و لذا انچه در قانون به ان تأکید شده تاکنون دقیقا اجرا گردیده و حتی با برگزاری ۸ جلسه در ماه، فراتر از تکلیف قانونی عمل کرده ایم. بنابراین واژه “باید” که این عضو شورا در خصوص برگزاری ۸ جلسه در ماه مطرح کرده اند در قانون به صورت دیگری بیان گردیده است.
وی در ادامه گفت: این را هم عرض کنم که اینجانب در کلیه این جلسات حضور داشته ام و فقط در یکی از این جلسات در تاریخ ۲۷/۳/۹۶ همانند دکتر بهترین که در جلسه ۲۰/۳/۹۶ حضور نداشتند به دلیل مشکل پیش آمده، بالاجبار نتوانستم حضور پیدا کنم. نائب رئیس شورا (آقای قالیبافان) نیز به دلیل مشکلات شخصی که برایش پیش آمده در چند جلسه اخیر شورا نتوانست شرکت کند.
دکتر زنگویی همچنین گفت: ان شاء ا… خداوند به همه ما توفیق دهد تا به جای ادعای ایمان و تقوی در عمل مقید به ایمان و تقوی باشیم و بدانیم که تخریب، سیاه نمایی و سیاسی کاری، اعمال بسیار زشت و نکوهیده ای است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*