نهبندان و سربیشه در اولویت اعزام روحانی

با توجه به کمبودی که در تعداد مبلغان دینی در استان وجود دارد ، ۳۱ روحانی تا پایان سال جاری جذب و به شهرستان ها و روستاهای استان فرستاده می شوند تا با این اقدام بخشی از خلاء ها جبران شود.
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ما به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این مطلب در ادامه افزود: برای هر شهرستانی سهمیه ای تعین شده و اولویت ما اعزام روحانی به روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار و شهرستان های مرزی مانند نهبندان و سربیشه خواهد بود .
حجت الاسلام والمسلمین رضایی در این زمینه توضیح داد: فراخوانی برای جذب روحانیون و خدمت در خراسان جنوبی خواهیم داشت که افراد بومی و غیر بومی می توانند در صورت تمایل اعلام آمادگی کنند و بطور معمول سالانه احکام این روحانیون تمدید می شود که در صورت اقبال مردمی و نظر مثبت خود روحانی محدودیتی در این ماندگاری وجود ندارد .
اعزام ۹۸۲ مبلغ در ماه رمضان به مناطق مختلف استان
وی در ادامه به بیان مهم ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در استان پرداخت و افزود: اعزام ۹۸۲ مبلغ روحانی برای تبلیغ به مناطق مختلف استان در ماه رمضان از جمله فعالیت های این مجموعه بوده که از این تعداد ۲۵۰ نفر از مشهد و قم برای تبلیغ وارد استان شده اند .
وی از احداث ۲۰۹ خانه عالم در استان خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد ۱۶۳ خانه عالم تکمیل و ۴۶ مورد نیز نیمه تمام می باشد و در حال حاضر در برخی روستاها شاهد خالی بودن خانه های عالم بصورت مقطعی هستیم چرا که بعد ازرفتن روحانی تا جایگزینی نفر بعدی مدت زمانی ممکن است بطول انجامد .
فراخوان عمومی برای اعرام مبلغ داشته ایم
وی در پاسخ به این سوال که برخی از روستاهای پر جمعیت استان در ماه رمضان بدون روحانی بوده اند ، گفت: قبل از فرا رسیدن ماه رمضان فراخوان عمومی برای اعزام مبلغ داده ایم و اگر روستایی با درصد جمعیتی بالا از روحانی محروم است به احتمال زیاد درخواستی از سوی اهالی صورت نگرفته است .
فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد مهم ترین برنامه های فرهنگی این مجموعه در استان گفت: فعالیت های قرآنی این مجموعه در حوزه ها و رشته های مختلف مانند تربیت مربی قرآن و داور ، فعالیت در رشته های حفظ قرآن، تجوید، قرائت و آموزش قرآن انجام می شود .
حجت الاسلام رضایی ادامه داد : در حال حاضر ۷۹ موسسه قرآنی، ۴۱ خانه قرآن شهری، ۱۷۰ خانه قرآن روستایی و ۱۵۰۰ جلسه قرآنی ثبت شده در استان داریم. وی به برنامه های این مجموعه در حوزه تشکل ها ، هیئات مذهبی ، مداحان ، کانون های فرهنگی و انجمن های اسلامی اشاره کرد و افزود: در ساماندهی هیئات مذهبی اتفاقات خوبی در استان افتاده و ما دیگر از آنها بعنوان هیئات عزاداری یاد نمی کنیم بلکه بعنوان هیئات مذهبی یاد می کنیم که در تمام سال در مناسبت های مختلف فعالیت دارند و محدود به دهه محرم نمی شوند.
فعالیت مبلغین رسانه ای در استان
وی به برنامه های سازمان در حوزه مساجد و بانوان اشاره کرد و اذعان داشت: در استان ۴ مدرسه علوم و معارف قرآنی فعال است. وی در پاسخ به این سوال که در حوزه تبلیغ از شیوه های نوین چقدر بهره گرفته اید ، اذعان داشت: تعدادی از طلاب و روحانیون فعالیت رسانه ای دارند و با بهره گیری از رسانه های مختلف اطلاعات به روزی کسب می کنند که در تبلیغ از آنها استفاده می کنند. وی با اشاره به فعالیت سایت تبیان خراسان جنوبی از ده روز گذشته بعد از مدتی تعطیلی تصریح کرد: کلاس های آموزشی رسانه به زودی برای مبلغان و روحانیون در استان برگزار خواهیم کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*