مدیر عامل شرکت پست کشور: استان‌های کشور نقشه واحد ندارند/ اجرای طرح یکسان‌سازی هویتی

حسین مهری مدیرعامل پست
مدیر عامل شرکت پست کشور از نبود نقشه واحد برای شهرها و استانهای کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مهری  پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از سامانه سیماک در استانداری لرستان گفت: باید سیستم های اداری کشور را با شیوه های نوین مدیریت کرد تا شفاف سازی و سالم سازی در سیستم ها نهادینه شود.

هزینه های جاری دولت افزایش یافته است

وی افزود:  پست شفاف سازی، سالم سازی و پیشگیری از فساد در محیط های اداری دارد زیرا از این طریق مراجعه، ایجاد رابطه و … در ادارات و دستگاه ها کم می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزینه های جاری دولت افزایش یافته و همه ما مقصر هستیم و لازم است از طریق سیستم هایی همچون «سیماک»، بهره وری را در سیستم ها افزایش دهیم.

معاون وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران ضمن تاکید بر یکپارچه سازی اطلاعات مدیریتی و هویتی از جمله هویت فرد، مکان، پول یا کسب و کار و… و. گفت: اگر این اطلاعات از طریق پست و با همکاری سایر دستگاه ها یکپارچه شود دیگر مشکلات مالیاتی، زمین خواری و …پیش نمی آید ولی این در حالیست که ما صبر می کنیم تا یک اختلاس مثلا سه هزار میلیاردی شکل بگیرد و بعد از آن می پرسیم که چه اتفاقی افتاد.

ضرورت شفاف سازی هویت فردی و مکانی در کشور

مهری اضافه کرد: باید شفاف سازی لازم در خصوص هویت فردی و مکانی صورت بگیرد تا این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر هزینه های دلالی در زمینه توزیع ۳۰۰ تا ۴۰۰ برابر است و حتی هزینه های پخش و حابجایی محصولات نیز در حدود ۳۵ درصد، است که لازم است به سمت تجارت الکترونیک حرکت کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران تصریح کرد: تا زمانی که شفاف سازی هویتی صورت نگیرد شاهد چنین مشکلاتی هستیم ولی خوشبختانه پست ایران با فعالیت هایی که در سال های اخیر در زمینه هویت دار کردن مکان ها از طریق طرح «جی نف»، کاداستر و… داشته است بخش زیادی از این مسایل قطعا برطرف می شود.

مهری گفت: زمانی که این طرح ها اجرایی شود دیگر مشکلاتی از قبیل زمین خواری و …رخ نمی دهد.

وی افزود: باید هویت مکان ها نیز مشخص شود تا از طریق آن برای مثال بانک ها بدانند فردی که تسهیلات پرداخت نمی کند یا فرار مالیاتی کرده در کجا ساکن است.

نبود نقشه واحد برای شهرها و استان های کشور

مدیر عامل شرکت پست کشور ادامه داد: این دو طرح باید به سرعت انجام شوند زیرا در حوزه هایی مانند گردشگری، اورژانس، آتش نشانی و …نیز بسیار مفید خواهد بود.

مهری گفت: از طرف دیگر با یکسان سازی یا یونیک کردن هویت فردی هم بسیاری از این مشکلات حل می شود.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با بیان این که متاسفانه یکی از مشکلات اصلی ما نبودن نقشه واحد از شهرها و استان هاست، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از این نقشه ها به درد نمی خورد تا جایی که مثلا برای شهر مشهد ۵ نقشه وجود دارد.

وی گفت: مرکز آمار، پست، شهرداری ها، دهیاری ها، بنیاد مسکن و …هر کدام یک نقشه مختلف دارند و این نقشه ها هم به درد نمی خورند و کاربردی نیستند.

مهری در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی ۹۷۰ هزار رکورد در استان لرستان اشاره کرد و گفت: ۷۱۰ هزار رکورد شهری و ۲۶۰ هزار رکورد روستایی در لرستان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد اطلاعات روستاها و ۹۰ درصد اطلاعات شهرهای استان از سوی شرکت پست به هنگام شده است.

اجرای طرح یکسان سازی هویتی در ۷۱ شهر

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران اظهار کرد: در سال گذشته در ۵ شهر یکسان سازی هویتی صورت گرفت و امسال هم در ۷۱ شهر این طرح اجرا می شود.

مهری گفت: در استان لرستان نیز این طرح در شهرهای خرم آباد و بروجرد در دستور کار قرار دارد و دو شهر دیگر نیز به استان اضافه می شوند.

وی افزود: علاوه بر این یکسان سازی هویت و تخصیص طول و عرض جغرافیایی برای ۱۰۰۰ روستای کشور نیز در دستور کار است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*