طلای سرخ ایرانی ارزان می شود/واردات زعفران با تعرفه ۵۵ درصدی توجیه ندارد

عضو شورای ملی زعفران گفت:اخذ تعرفه ۵۵ درصدی واردات زعفران برای هیچ کشوری امکان پذیر نیست.

طلای سرخ ایرانی ارزان می شود/واردات زعفران با تعرفه 55 درصدی توجیه نداردعلی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت نرخ زعفران در بازار اظهار داشت: با توجه به فصل گرما ، نزدیک شدن به دوران برداشت و حجم رسوب زعفران نرخ این محصول روبه کاهش است.

به گفته وی حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۴ میلیون تومان و حداکثر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

حسینی از کاهش حداقل ۵۰۰ هزار تومانی زعفران در بازار خبر داد و گفت: پیش بینی می شود حداقل نرخ هر کیلو زعفران به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: در دهه ۶۰ تا ۷۰ اسپانیا به عنوان بزرگترین تولیدکننده زعفران هر کیلو محصول را با نرخ ۶۰۰ دلار و کشور ما با نرخ ۳۵۰ دلار به بازارهای هدف صادر کرد که این امر درنهایت موجب شد اسپانیایی ها از تولید دست بکشند.

وی افزایش تولید در هکتار و کیفیت را امری ضروری دانست و افزود: بنابراین باید قادر به عرضه زعفران با نرخ پایین در بازارهای هدف باشیم تا رقبا نتوانند میدان را از ما بگیرند.

حسینی در خصوص پیش بینی وضعیت تولید زعفران بیان کرد:در سال جاری به نظر می رسد که تولید زعفران با افزایش ۲۰ درصدی به ۴۰۰ تن برسد.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به واردات زعفران تصریح کرد: اخذ تعرفه ۵۵ درصدی واردات زعفران برای هیچ کشوری امکان پذیر نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*