اخبار شهرستانها

کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند به پایگاه
اطلاع رسانی کتابخانه های ایران پیوست
کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند با هدف گسترش خدمات خود به محققان و پژوهشگران در سطح ملی به پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران (LIB) پیوست. لیلی سیفی رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند در این باره گفت: ارائه خدمات متمرکز و محدود از سوی برخی تولید کنندگان نرم افزارهای کتابخانه ای عملاً مانع از فراگیری آنها شده است. از سوی دیگر یافتن مشخصات یک کتاب و اطلاع از محل نگهداری یک منبع کمیاب در کتابخانه های دانشگاهی، عمومی و تخصصی مختلف مستلزم صرف وقت زیاد بوده و از جمله مشکلاتی است که دانشجویان و دانش پژوهان با آن مواجه اند. وی افزود: برای حل این مشکل و انسجام بخشی و اطلاع رسانی در عرصه کتاب و کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران با اشتراک منابع ۶۵۵ کتابخانه دانشگاهی، تخصصی و عمومی از سراسر کشور، فضایی منسجم برای دسترسی یکپارچه به منابع این کتابخانه ها را فراهم نموده است.
محوطه تاریخی حسین آباد غیناب سربیشه تعیین حریم شد
عملیات تعیین حریم محوطه باستانی حسین آباد غیناب شهرستان سربیشه به پایان رسید.  سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه در این رابطه گفت: عملیات تعیین حریم محوطه باستانی حسین آباد غیناب با هدف مشخص شدن مساحت اصلی محوطه و همچنین تعیین قدمت و مستند سازی آن از ابتدای تیر ماه در دستور کار این نمایندگی با همکاری حوزه پژوهشی اداره کل قرار گرفت.  هاشم اتفاقی افزود: این محوطه در حد فاصل ۴۵ کیلومتری شرق سربیشه و در محدوده دشت حسین آباد واقع شده و طبق مستندات بدست آمده قدمت آن مربوط به قرون دوم و سوم هجری قمری تا زمان ایلخانیان می رسد.
جریمه نقدی متخلف حمل  ۲۲ تن کود مرغی در طبس
برای تریلر توقیف شده حامل ۲۲ تن کود مرغ غیر مجاز در عشق آباد شهرستان طبس حکم صادر شد.   معاون شبکه دامپزشکی شهرستان طبس گفت: یک دستگاه تریلر حامل ۲۲کود مرغ غیر مجاز فاقد گواهی بهداشتی حمل از مبدا خراسان رضوی به مقصد حاجی آباد در استان هرمزگان توسط نیروی انتظامی بخش دستگردان توقیف و پس از تکمیل پرونده در پست دامپزشکی عشق آباد تحویل مراجع قضایی شد. دکتر هادی اصلحی خاطر نشان کرد: دادگاه شهر عشق آباد برای متهم پرونده مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال جزای نقدی صادر کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*