معاون امنیتی وزیر کشور: بررسی حادثه تروریستی تهران در شورای امنیت کشور/تروریست ها با پوشش زنانه وارد مجلس شدند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از برگزاری جلسه شورای امنیت کشور تا ساعاتی دیگر برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی امروز تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه با حضور در بخش نیمروزی خبر سیما درباره حادثه تروریستی امروز در تهران اظهار کرد: هم اکنون جلسه شورای تامین استان تهران برگزار شده و همچنان ادامه دارد و جلسه شورای امنیت کشور نیز تا ساعاتی دیگر برگزار و تمام ابعاد قضیه مورد بررسی قرار می گیرد.
دبیر شورای امنیت کشور یادآور شد: نیروهای تروریستی و تکفیری در طول سه سال گذشته تلاش زیادی کردند تا فضای کشور را ناامن کنند، ده ها تیم تروریستی در یکی دو سال اخیر ورود کردند و قصد اقدامات امنیتی داشتند که با اشراف اطلاعاتی نیروهای اطلاعاتی کشور همه این اقدامات خنثی شد.
ذوالفقاری افزود: حدود ساعت ۱۰:۱۵ صبح امروز بود که اتفاق اولیه در حرم مطهر امام راحل رخ داد، دو نفر قصد ورود به حرم داشتند که نیروها متوجه شدند و در همان محوطه قبل از ورود به حرم مطهر یکی از آن ها خودش را منفجر کرد و منجر به شهادت یک نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر شد.
وی ادامه داد: نفر دوم نیز با درگیری که با نیروهای امنیتی داشت به هلاکت رسید و در حال حاضر جنازه دو نفر در اختیار نیروها قرار دارد.
معاون وزیر کشور درباره حادثه مجلس شورای اسلامی نیز توضیح داد: این افراد با لباس و پوشش زنانه از مسیر تردد ارباب و رجوع که عمدتا با نمایندگان مجلس و دفاتر آن ها کار دارند، وارد می شوند و از همان ورودی با نیروهای محافظ مجلس مواجه می شوند و اقدام به تیراندازی می کنند.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: اولین کار آن ها مورد هدف قرار دادن فرد مستقر در آنجا بود و سپس با رعب و وحشت وارد محوطه می شوند.
وی ادامه داد: در همان لحظه اول، نیروهای سپاه پاسداران که مسئولیت امنیت مجلس را به عهده داشتند، وارد عمل شدند و منطقه اصلی مجلس (صحن مجلس) و تمام کمیسیون ها را مورد کنترل قرار دادند، این گروهک ها که وارد محوطه شده بودند ناچارا در مسیری که فقط دفاتر نمایندگان مجلس است، قرار گرفتند و در آنجا افرادی را مورد هدف قرار دادند.
معاون وزیر کشور اضافه کرد: تا این لحظه حدود ۳۰ نفر مصدوم داشتیم که به بیمارستان منتقل شدند، و شهادت دو نفر تایید شده است که خبر قطعی را باید بعدا اعلام کنیم.
ذوالفقاری افزود: طبق گزارش ها، چهارنفر وارد مجلس شدند که تا کنون یک نفر از آنان کشته شده و یک نفر نیز به صورت انتحاری خود را منفجر کرده است.
وی ادامه داد: اطراف مجلس کاملا در کنترل قرار دارد، در قسمتی که نمایندگان مشغول فعالیت بودند روال عادی کار خود را دنبال کردند و هیچ مشکلی برای آن قسمت به وجود نیامد.
این مقام وزارت کشور اضافه کرد: سعی شد مردم در آنجا تجمع نکنند، چون احتمال می دادیم از این تیم تروریستی افراد دیگری باشند که بخواهند اقدام بعدی را انجام دهند، این قسمت مورد مراقبت قرار گرفت.
ذوالفقاری تاکید کرد: به سراسر کشور اعلام آماده باش شده است و اماکنی که احتمال داده شد مورد هدف گروهک ها باشند مورد پوشش قرار گرفتند. در ادامه احساس کردیم، ممکن است لازم باشد نیروهای ویژه نیروی انتظامی نیز وارد صحنه شوند که طبق هماهنگی با سپاه و نیروی انتظامی، این نیروها از حدود یک ساعت و ۱۰ دقیقه قبل، وارد قسمتی که تروریست ها هستند، شدند.
ذوالفقاری افزود: در حال حاضر این تروریست ها به طور کامل در محاصره هستند و تا لحظات و ساعات آینده این موضوع خاتمه پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*