معافیت مالیاتی برای تعاونی های متعلق به بازنشستگان کشوری

فعالیت های اقتصادی بازنشستگان، که در قالب تعاونی ها صورت می گیرد مشمول معافیت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی در پرداخت مالیات می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، بر اساس تفاهم نامه ای که به امضای مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید از این پس همه فعالیت های اقتصادی بازنشستگان ، که در قالب تعاونی ها صورت می گیرد مشمول معافیت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی در پرداخت مالیات می شوند .
این تفاهم نامه همکاری دوطرف را ملزم کرده است بازنشستگانی را که تعاونی تشکیل می دهند تحت پوشش حمایت های صندوق ضمانت توسعه تعاون قرار دهند .
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این مراسم و در مصاحبه با خبرنگاران هدف از امضای این تفاهم نامه همکاری را استفاده هرچه بیشتر از تجارب بازنشستگان در تداوم خدمت به صورت غیر دولتی و درقالب تعاونی ها دانست.
حمید کلانتری با تاکید بر اینکه دولت بر اساس این تفاهم نامه از بازنشستگانی که تعاونی تشکیل دهند حمایت می کند گفت: بر این اساس بازنشستگانی که در حوزه کشاورزی تعاونی ایجاد کنند تا ۱۰۰ درصد و بازنشستگانی که در سایر رشته های خدماتی، تولیدی و صنعتی تعاونی راه اندازی کنند تا ۲۵ درصد مشمول معافیت از پرداخت مالیات می شوند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز با بیان اینکه تسهیلات پیش بینی شده ویژه بازنشستگان تحت پوشش این صندوق است از دستگاه ها خواست برای اجرای برنامه های توسعه ای خود از خدمات بازنشستگانی که تعاونی تشکیل داده اند استفاده کنند .
محمود اسلامیان افزود: در نخستین مرحله، صندوق بازنشستگی کشوری از این پس تلاش می کند خدمات خود را از این نوع تعاونی ها که بازنشستگان صندوق هستند بهره مند شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*