فلاحتی انتقاد کرد: تخلف در محرمانه نگه‌داشتن سوالات امتحانی علیرغم سابقه طولانی در برگزاری آزمون استاندارد

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به تخلف در محرمانه نگه‌داشتن سوالات امتحانی علیرغم سابقه طولانی در کشور در برگزاری آزمون‌های استاندارد انتقاد کرد.
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹

فرهاد فلاحتی

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فروش سوالات امتحان نهایی در شبکه‌های مجازی، گفت: برگزاری امتحانات نهایی در ایران سابقه طولانی دارد لذا مسئولان امر باید تجربه و تبحر کافی در طراحی سوالات و تکثیر و پخش آن در سراسر کشور داشته باشند لذا مشاهده تخلف در این زمینه با توجه به سابقه طولانی قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش باید از نیروی انسانی متعهد و گزینش شده در مسائل اجرای مرتبط با سوالات امتحانی بهره ببرد و خود نیز برای افزایش این تعهد در میان نیروهایش تلاش و اقدامات لازم مادی و معنوی را لازم دهد.

وی با بیان اینکه علل بروز چنین تخلفاتی باید ریشه‌یابی شود به همین دلیل کمیسیون آموزش و تحقیقات آن را پیگیری خواهد کرد، اضافه کرد: به‌یقین مشکلات مالی فرهنگیان نمی‌تواند دلیل این نوع تخلفات باشد اما آموزش و پرورش باید شرایط مساعدتری را برای آن‌ها فراهم کند.

فلاحتی معتقد است گزینش‌ها برای انتخاب طراحان سوالات امتحان نهایی بیشتر علمی است تا اخلاقی به همین دلیل میزان تعهد افراد سنجش نمی‌شود ضمن آنکه این افراد بیشتر بر اساس رابطه و نه ضابطه از میان برخی از مدرسین مدارس یا آموزشگاه‌های کنکور انتخاب می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه شایعه لو رفتن سوالات همیشه به معنای وقوع این اتفاق نیست، افزود: در بسیاری موارد سوالات سال‌های قبل دستکاری و به عنوان سوالات امتحانی جهت اخاذی از خانواده‌ها به فروش می‌رسد لذا انتظار می‌رود خانواده‌ها و دانش‌آموزان آگاهانه‌تر رفتار کنند./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*