سرمقاله —— درس های انتخابات…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد -mohammadraeifard@yahoo.com
بدون توجیه و تعصب و سر در زیربرف فرو بردن باید قبول کنیم که انتخابات در کشور ما دچار دگردیسی و تغییرات بنیادین شده، از حالت کسل کننده سنتی گرایش اش به سوی نشاط و تحلیلی رفته ودیگر کسی یاگروهی با صدوریک بیانیه و چند امضا حاضر نیست رای در صندوقی بیندازد که قرار است برایش رئیس جمهور یا نماینده مجلس و نماینده شورای شهر و روستا و نماینده مجلس خبرگان بیافریند.
همان مردمی فقیر به آنچنان سطحی از آگاهی رسیده اند که اتفاقات رخ داده قبل از انتخابات را درک کنند، مردم را نجیب بدانیم نه بدبخت و بیچاره و فقیر! دنیای مجازی همان شاه بیت آگاهی مردم شد، همان دنیایی که بسیار فشار آوردند که فیلتر شود، همان دنیایی که رسانه ملی را از چمبره یکه تازی و تک صدایی خارج و حاشیه نشین کرد، همان دنیایی که حتی کاربرانی که از طیف ضد آگاهی و فیلتر بودند نیز از آن چه بهره هاکه نبردند و نمی برند، همان دنیایی که شور و شعور آفرید تا مردم غربال کنند آنچه را که به صلاح خویش دانستند.
انتخابات این دوره و دو انتخاب قبلی اثباتی بود بر آنچه که سال ها برنا آگاهی مردم بنا شده بود، اثباتی بود که مردم گرایش شان به نرمی درسخن و تحلیل های منطقی و پرورش شعور است و دارند از افکار دگماتیسمی که چشم بسته و بی منطق کشور را به سوی خط کشی های گروهی و جناحی، درجه یک و دو، انقلابی و ضد انقلابی، ولایی و وابسته به غرب و شرق و بلندگوی ملحدان تقسیم میکرد با سرعت دور شوند.
باید باور کنیم که دیگر نمی شود آگاهی مردم را درون شیشه ای فرو کرد و درش را بست تا همانگونه دست نخورده باقی بماند، تا قدرت جمهور را باور و مفهومش را درک نکنیم نمی توانیم حرفی نو و افکاری تازه را برای نسلی جدید که به دنبال فهمی از واقعیت و حقیقت است فراهم آوریم همچنان بدون قدرت جذب  و با آرایی ثابت باقی خواهیم ماند.
هزاره سوم تفکر و تعصب بی منطق صد سال پیش را برنمی تابد که اگر چنین شود چون در آن منطق حاکم نیست چاره ای جز درشت گویی، فریاد، تهدید، تکفیر، زورگویی ، پرونده سازی ، نگاه سلبی و حذفی باقی نمی ماند، می توان با ایستادن بر باورها و ارزشها، بسیار بهتر و زیباتر و با سلاح منطق و روا داری و خوش خلقی دست به جذب جوانان و حذف شدگان زد.
باور کنیم که هم دنیا و هم مردم تغییر کرده اند و دیگر نمی شود بجای آنان اندیشید و بجای شان حرف زد و از طرف آنان تصمیم گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*