در ادامه تلاش‌های برخی اعراب برای برقراری رابطه با اشغال‌گران؛ یک پایگاه صهیونیستی: اسرائیل و عربستان در حال مذاکره برای آغاز همکاری‌های اقتصادی هستند

یک پایگاه صهیونیستی اعلام کرد تل‌آویو و ریاض به دنبال آغاز مذاکراتی در زمینه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل با انتشار گزارشی اعلام کرد تل‌آویو و ریاض به دنبال آغاز مذاکراتی هستند تا همکاری‌های اقتصادی را میان دو طرف برقرار کنند؛ اما برخی منابع آگاه سعودی این ادعای پایگاه صهیونیستی را تکذیب کرده‌اند.
گفته می‌شود در این مذاکرات، سرمایه‌گذاری‌های دو جانبه میان ریاض و تل‌آویو مدنظر قرار گرفته شده است و احتمال فعالیت شرکت‌های اسرائیلی و یا افتتاح فروشگاه‌های صهیونیستی در عربستان مورد بحث قرار دارد. استفاده خطوط هوایی اسرائیل از آسمان عربستان نیز یکی دیگر از موارد مورد توجه دو طرف است.
مقامات آگاه در ریاض که این خبر را تکذیب کرده‌اند، می‌گویند این فقط یک آرزو از جانب «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، است.
برخی از رسانه‌ها اخبار متعددی از وجود مذاکرات پنهان میان سران برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند. به ادعای این نشریه صهیونیستی، کشورهای عربی برای مقابله با آنچه تهدید از جانب ایران می‌نامند، به اسرائیل روی آورده‌اند. با وجود تکذیب خبر مذاکره برای آغاز همکاری‌های اقتصادی میان عربستان و اسرائیل، چند مقام سعودی دیدارهایی رسمی با مقامات صهیونیست داشته‌اند و یک فرمانده نظامی عربستان به بیت‌المقدس سفر کرده و با مقامات عالی‌رتبه و سیاستمداران صهیونیست دیدار و گفتگو کرده بود.
«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای رسیدن به صلح مورد نظر خود با فلسطینی‌ها به دنبال جلب نظر مساعد برخی سران عرب است. وی عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و جهان عرب را راهی برای پایان دادن به مناقشه با فلسطینیان می‌داند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*