براساس رتبه‌بندی پراستنادها؛ برترین دانشمندان علوم پزشکی معرفی شدند/ افزایش دانشمندان به ۴۲نفر

پژوهش و فناوری/ آزمایشگاه
تازه ترین فهرست دانشمندان یک درصد برتر علوم پزشکی کشور براساس نظام رتبه‌بندی ای اس آی منتشر شد و تعداد ایرانی های حاضر در گروه یک درصد دانشمندان پُراستناد دنیا افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج جدید رتبه‌بندی دانشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به ماه می (May) سال ۲۰۱۷ میلادی نظام رتبه‌بندی ESI یا همان Essential Science Indicators اعلام شد.

در نتایج اخیر این نظام رتبه‌بندی معتبر بین‌المللی، تعداد دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور که در گروه یک درصد دانشمندان پُر استناد دنیا قرار گرفته‌اند به ۴۲ نفر افزایش یافته است.

سهم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از این دانشمندان، شامل ۲۲ نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۴ نفر از دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز و بقیه‌الله، ۳ نفر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۲ نفر از هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و شیراز و ۱ نفر از هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، مازندران، زنجان و اراک است.

بر اساس نتایجی که گروه علم سنجی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت استخراج کرده است در رتبه‌بندی اخیر، دکتر مصطفی قانعی از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، دکتر وفا رحیمی موقر و محمدعلی صحرائیان از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر بابک عشرتی از دانشگاه علوم پزشکی اراک و دکتر محمدتقی هدایتی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای اولین بار به جمع دانشمندان یک درصد برتر پُراستناد کشور پیوستند.

مبنای این رتبه‌بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتی ISI Web of Sciences در فاصله ۱۰ سال و دو ماه از اول ژانویه ۲۰۰۷ تا ۲۸ فوریه ۲۰۱۷ بوده و اطلاعات آن هر دو ماه یکبار روزآمد می‌شود.

در ادامه، فهرست دانشمندان یک درصد پُراستناد برتر علوم پزشکی کشور در ماه می (May)  ۲۰۱۷ نظام رتبه‌بندی بین‌المللی ESI در دو شکل آمده است. یک گروه از جداول بر اساس رتبه برحسب تعداد استنادات در کل مقالات و موضوعات (All Fields) و گروه دیگر جداول به تفکیک رشته موضوعی مقالات دانشمندان یک درصد برتر علوم پزشکی کشور مرتب شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*