اژه ای در نشست خبری؛ جرائم افراد متخلف در هر جایگاهی رسیدگی می شود

سخنگوی قوه قضائیه: جرائم افراد متخلف در ایام انتخابات در هر جایگاهی که باشند، رسیدگی می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزای صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در یکصد و سیزدهمین نشست خبری به عناوین مجرمانه انتخاباتی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اتهاماتی مطرح شده که باید رسیدگی شود و چنانچه شکایت خصوصی باشد شاکی باید مستندات و گزارشات خود را ارائه کند و صرف اعلام شکایت موجب رسیدگی نمی شود.

وی گفت: تاکنون برخی از عناوین مجرمانه مثل اخلال در نظم و امنیت، اقدام علیه امنیت و مصالح کشور مشخص شده که مدعی العموم وارد می شود و در حال رسیدگی است.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: برخی از تخلفات براساس گزارشات مردم یا مراجع رسمی اعلام شده مثل تصرف غیر مجاز در امکانات و وجوه دولتی، افرادی که در ایام تبلیغات له یا علیه فرد دیگر تبلیغات کرده اند و افرادی که به خرید رأی اقدام کرده اند.
اژه ای تصریح کرد: عناوین اتهامات اتهامی همان عناوینی است که در قانون برشمرده و دسته بندی شده در حال حاضر اول از شاکی می پرسند و بعد مرجع رسمی باید پاسخگوی شکایت باشد.
وی گفت: اخیراً افرادی بتدریج احضار شده اند که مربوط به قبل از انتخابات و یا روز انتخابات بوده و برخی هم به علت تخلفات پس از انتخابات در حال احضار هستند.
سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: پس از احضار افراد دفاعیات آنها شنیده می شود و اگر تخلفات ثابت شود به طور طبیعی در هر جایگاهی که باشند رسیدگی خواهد شد.
اژه ای درباره نوع شکایات مطرح شده در فرآیند انتخابات تصریح کرد: در همان روزهای اول دیدیم برخی از موارد ارجاعی به قوه قضائیه صرفاً تخلف است و جرم محسوب نمی شود که اعلام کردیم چنین مواردی به قوه قضائیه ارجاع نشود.
وی گفت: شورای محترم نگهبان اعلام کرده که مواردی از تخلفات به دستگاه قضا ارجاع می شود که باید بعداً بررسی و رسیدگی شود.
سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: در حال حاضر همه موارد ارجاع شده به قوه قضائیه به صورت کامل تفکیک شده اما از بیان اینکه کدام جرم و کدام تخلف است فعلاً معذورم تا همه عناوین مجرمانه مشخص شود.
انتخابات در آرامش صد در صدی برگزار شد
سخنگوی قوه قضاییه از عملکرد نامزدهای بازنده انتخابات و هواداران آنان در تبعیت از قانون قدردانی کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*