امواج می توانند سرطان مغز ایجاد کنند

دکتر مرتضی فقیه جویباری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا به مضرات امواج اشاره کرد و گفت: امواج در ایجاد تعدادی از سرطان ها نقش موثر دارند که شایع ترین آنها سرطان خون است و سرطان مغز هم می تواند در اثر امواج بروز پیدا کند.
فقیه جویباری اظهار کرد: ثابت شده است امواج حتی تلویزیونی و تلفن همراه، ثاثیر منفی بر مغز دارد و می تواند به این ارگان حساس بدن آسیب جدی برساند.
وی با اشاره به اینکه اثرات امواج روی مغز کودکان بیشتر از سایر افراد است، اظهار کرد: آسیب و ضرری که امواج به مفز کودکان می رساند به مراتب بیشتر از بزرگسالان است.
فقیه ادامه داد: هرچند آثار زیانبار امواج برحسب فرکانس و طول موج آن، متفاوت است اما به شهروندان توصیه می شود تا آنجا که امکان دارد از تماس نزدیک با منشا امواج رادیویی خودداری کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که تومورهای مغزی به دو نوع خوش خیم و بدخیم تقسیم می شوند، گفت: هرچند اغلب تومورهای مغز درمان خاص خود را دارند اما اغلب آنها علاج کامل دارند و قابل درمان هستند و با درمان مناسب می توان این بیماری ها را کنترل کرد.
فقیه ادامه داد: تعدادی از تومورهای مغزی از نوع بدخیم آن، درمان قطعی ندارد اما با اقدامات درمانی می توان هم طول عمر را بیشتر کرد و هم ناتوانی های فرد را تا حد امکان کاهش داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*