اخبار ورزشی

نخستین لیگ شطرنج استان
برگزار می شود

نخستین لیگ شطرنج خراسان جنوبی برگزار می شود. به گزارش امروز خراسان جنوبی، دبیر هیات شطرنج استان گفت: مسابقات لیگ شطرنج ریتد جام فرهیختگان خراسان جنوبی برای نخستین بار و به صورت دوره ای (رفت و برگشت) چهارشنبه هر هفته  در تالار شطرنج شهرستان بیرجند برگزار می شود. جواد میزانی افزود: در این رقابت ها هر تیم می تواند با ۴ بازیکن اصلی بر روی ۴ میز (بازیکن میز ۴ از بانوان) و ۲ نفر ذخیره شرکت نمایند. وی ادامه داد: لیگ شطرنج براساس آخرین قوانین بین المللی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در ۲ نیم فصل برگزار و ترکیب تیم ها تا پایان نیم فصل اول ثابت می باشد و ترکیب جدید را حداکثر با نقل و انتقال دو بازیکن، یک هفته قبل از شروع نیم فصل دوم به کمیته اجرایی لیگ اعلام نمایند.میزانی با اشاره به اینکه رده بندی تیم ها بر اساس امتیاز مسابقه (Match Point)، برد تیمی ۲ امتیاز، مساوی ۱ امتیاز و باخت صفر امتیاز محاسبه می شود، تصریح کرد: چنانچه دو یا چند تیم در امتیازی برابر بودند از شکسنم امتیاز (امتیاز بازی، دیدارمستقیم و برگر تیمی) برای تیم های برتر استفاده می شود. دبیرهیات شطرنج خاطر نشان کرد: هزینه ورودی هر تیم برای شرکت در لیگ مبلغ ۵۰۰هزار تومان می باشد و هر گونه اعتراض به رای سرداور یا هر یک از داوران مبلغ ۱۰۰هزارتومان به همراه اعتراض کتبی به کمیته اجرایی لیگ تسلیم می شود که در صورت وارد بودن اعتراض مبلغ پرداختی مسترد خواهد شد در غیر اینصورت مبلغ به نفع لیگ ضبط می شود. وی ادامه داد: در پایان این رقابت ها از تیم های برتر با اهدای کاپ، حکم قهرمانی و جوایز نقدی تجلیل خواهد شد و تیم قهرمان به رقابت های کشوری اعزام می شود. گفتنی است رقابت های لیگ شطرنج در استان های کرمان، ایلام، تهران و گیلان نیز در حال برگزاری است و تیم های قهرمان به رقابت های لیگ برتر شطرنج کشور اعزام می شوند.

انتصابات جدید در هیات فوتبال استان
امروز خراسان جنوبی- سنایی sanaie@birjandtoday.ir
با حکم رئیس هیات فوتبال استان انتصابات جدیدی صورت گرفت. به گزارش امروز خراسان جنوبی، با پیشنهاد دبیر هیأت فوتبال استان و با حکم قهوه چی رئیس هیأت، محمد علی دادگر بعنوان رئیس کمیته مسابقات، سیدعلی حسینی، علیرضا عرب  و جعفر حبیب زاده(شهرستان بیرجند)، حسن سپهری (دبیر هیأت فوتبال شهرستان سرایان) و رضا میرحاجیان(رئیس کمیته داوران شهرستان طبس)بعنوان اعضای دپارتمان مسابقات منصوب شدند.همچنین ابوالفضل علیزاده بیرجندی بعنوان رییس کمیته داوران و مسعود نیک بین (پیشکسوت شهرستان بیرجند)، علی اصغر شریف زاده (رئیس هیأت فوتبال شهرستان قاین)، محمد نجف زاده(رئیس هیأت فوتبال شهرستان طبس)و محمد حسین ذبیحی (رئیس هیأت فوتبال شهرستان فردوس) بعنوان اعضای دپارتمان داوران منصوب شدند. لازم به ذکر است اعضای دپارتمان از داوران ملی بازنشسته بوده و هم اکنون بعنوان ناظر در مسابقات قهرمانی کشور فعالیت می نمایند.
دبیر مجمع خیران ورزش یار استان مطرح کرد:
قاینات و سرایان در صدر بالاترین جذب اعتبار پروژه های ورزشی خیرساز
دبیر مجمع خیران ورزش یار استان گفت: شهرستان های قاینات و سرایان بالاترین درصد جذب اعتبار و همچنین بیشترین تعداد پروژه های خیر ساز را در بین شهرستان های استان دارند. به گزارش امروز خراسان جنوبی، علی آبادی با اشاره به کمک ۵ میلیارد تومانی خیرین حوزه ورزش در استان و شهرستان ها، افزود: در قاینات ۶ پروژه خیر ساز در سال گذشته اجرا شد و همچنین عملیات اجرایی ۷ پروژه ورزشی شامل زمین چمن مصنوعی و زمین روباز ورزشی با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان به صورت مشارکتی به زودی آغاز می شود. وی تاکید کرد: کلنگ زنی چمن مصنوعی شهر سه قلعه سرایان نیز بعد ازماه رمضان در مجموعه ورزشی این شهر آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.
صدرنشینی تیم شهید میرانی
 استند در والیبال زیرکوه
تیم شهید میرانی استند در صدر مرحله گروهی والیبال شهرستان زیرکوه قرار گرفت. رقابت های والیبال جام رمضان شهرستان زیرکوه با حضور ۶ تیم در سالن ورزشی این شهرستان برگزار شد که در پایان مرحله گروهی تیم های شهید میرانی استند با ۱۲ امتیاز، شهید تهرانی مقدم شاهرخت با ۹ امتیاز و هیات والیبال با ۸ امتیاز تیم های اول تا نخست دور گروهی این رقابت ها قرار گرفتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*